Jump to content

Audio-Racks

Alco
 Share

Recommended Posts

Hi folks,

Ik lees de laatste tijd op 'n ander (naim)

forum vaak dat racks voor apparatuur wel degelijk 'n grote verbetering te weeg kunnen brengen. Nou heb ik 'n paar jaar geleden 'n

Quadraspire rack mogen proberen voor m'n

(toen) Cyrus set en dat scheelde inderdaad wel iets. Bij Target merkte ik daarentegen

totaal geen verschil t.o.v. een simpel houten

kastje. Vooral 't merk Mana schijnt een

gigantische verbetering teweeg te brengen.

Heeft iemand ervaringen met bepaalde (merken) racks ??

Zoja, wat kunnen jullie aanbevelen.

(momenteel gebruik ik 'n Atacama rack,maar

die wil ik verkopen)

Groeten,

Alco.

• 3 years later...
Ja , best sneu eigenlijk

Ja, best wel...sniff :(:DB)

Ik kwam net op 't forum en dacht: Hee, iemand heeft een topic over racks geplaatst, interesssant, 'ns effe kijken.... blijkt 't m'n eigen topic van alweer 3,5 jaar geleden te zijn....zucht :rolleyes:

maargoed , hij heet niet voor nix Aaahhhhhlco natuurlijk

Ja,....en ? :ph34r:

M'n vraag van destijds is inmiddels door ervaring eigenlijk al beantwoord.

Mvg,

Alco B)

vind het rack van nu niet zo bijzonder alco.wat je daarvoor had was erg fraai.

Dat kan ik me wel voorstellen Joopus.

Ik vind m'n huidige rack(je) ook niets bijzonders, hoewel ie geen spat minder klinkt dan m'n vorige, Quadraspire rack die 12x zo duur was!

Het rackje wat ik nu heb, had ik al jaaaaren in de computerkamer staan en ik dacht dat ik binnen een paar weken/maanden wel weer wat nieuws gevonden had, maar dat valt niet mee!!!

(10 jaar geleden nog wel)

Ik vond de Quadraspire uiteindelijk niet echt mooi meer, door z'n dunne buisjes en de vorm van de planken.

Ik zoek iets met een wat rubuustere, degelijker uitstraling, en met rechte planken.

Toen ik 't rack kocht had ik nog een Naim voor-eind versterker + de Naim CDX, en t.z.t zou daar dan waarschijnlijk een losse Naim voeding bij komen,

Dan had ik die 4 planken dus wel nodig...

Echter,...De voor-eind combi werd uiteindelijk een geintegreerde Sonneteer en er komt dus ook geen losse voeding meer bij.

Dus,... heb ik nu nog maar 2 componenten, en 2 op een rack met 4 planken vind ik niet mooi/nodig.

That's all...

(heb wel op engelse/Duitse sites mooie racks gezien die me wel wat leken, maar.... helaas, die zijn in Nederlands dus weer nergens te krijgen)

Groeten,

Alco

Wat kun je zoal met het Quadraspire rack...

Je kunt het aantal planken vermeerderen.

Je kunt het aantal planken verminderen.

Je kunt er dikkere buizen bij krijgen.

Je kunt de rechte kant vooraan plaatsen.

Eigenlijk is dit wel een heel praktisch rack

Tja,...als je 't zo gaat bekijken :D

Vermeerderen was dus niet nodig

Verminderen wel, maar een Quadraspire rack met maar 2 planken is als een vlag op een modderschuit.

Die dikkere buizen zijn maar een fractie dikker, niet noemenswaardig.

(1,3 cm dikker)

De rechte kant had ik sowiezo al vooraan, ik doelde op de zijkanten.

Vroeger.... :rolleyes:

(Target had -tig stands waar altijd wel wat voor 'n ieder wel wat bij zat, en ook niet zo overdreven diep als de meeste racks tegenwoordig zijn)

Maar goed, ik blijft gewoon rustig rondsnuffelen tot ik wat vind...

(eerst maar eens die fu..ing kroon installeren/betalen die m'n tandarts nodig achtte.. Dat kost me ook even 450,- eurootjes....au! :( )

Groeten,

Alco

voorlopig heb jij een super versterker

Thanx Joop, ben d'r ook zeer content mee.

Btw, een rack als deze vind ik ook wel mooi, en schijnt klankmatig ook niet verkeerd te zijn.

Nog wel wat aan de diepe kant (50cm) maar vooruit.

Maarja,....ziet er naar uit dat er weer geen dealer van is in Nederland.

De Hutter 'Racktime'

tk1.gif

Of deze Isoblue 'The Stand', maar dan in een licht houten uitvoering

isoblue_stand.jpg

(maarja,...weer 't zelfde verhaal)

Het mooiste vind ik nog steeds deze,

van 't Duitse merk Copulare :wub:

img_sial2.jpg

maar ook die is niet in Nederland te krijgen en ik kan nergens de afmetingen vinden.

(ook schijnt ie krankzinnig duur te zijn! Zelfs nog duurder dan een Naim Fraim :confused: )

awel,...ik gaat even de stad in. 't is koopzondag vandaag :)

laterrr,

Alco B)

(heb wel op Engelse/Duitse sites mooie racks gezien die me wel wat leken, maar.... helaas, die zijn in Nederland dus weer nergens te krijgen)

Groeten,

Alco

Beste Alco

Het is lastig te leven met jezelf :P;)

Tegenwoordig, weet je, kun je dingen op laten sturen.......maar je moet wel weten wat je wilt :unsure:

Nu zullen er ongetwijfeld weer talloze argumenten (te duur/te goedkoop/te klein/te groot/te iel/te grof/enz, enz) komen om het niet te hoeven c.q. willen doen (net als bij het draaitafelverhaal :rolleyes: ) maar feit is dat 'het

Waarom laat je niet gewoon een rack bouwen, of je gaat er zelf een bouwen.

En je zit toch zo over de grens? Ga je in Duitsland shoppen :D

Ikzelf vind een Finite pagode reference helemaal te gek, maar die 5000EUR wat minder. Ah, ik zoek wel een oplossing :)

Waarom laat je niet gewoon een rack bouwen, of je gaat er zelf een bouwen

Dat eerste klinkt wel goed, maar ik zou niet weten waar ik dan aan kan kloppen.

Dat 2e.... :lol: Je zou mij eens moeten zien doe-'t-zelven... :o:wacko:

Heb er de ruimte, gereedschap,en 2 rechterhanden niet voor.

Ja, die Finite Pagode's zijn erg mooi inderdaad.

Hoewel ik ze nog nooit 'live' heb mogen aanschouwen, alleen op plaatjes.

Juist omdat ik maar 2 componenten heb, is 't best nog wel lastig iets te vinden.

Maar goed, er zijn ergere dingen. 't komp wel goed, gewoon 'n kwestie van geduld. :rolleyes:

Tja,...daar zit wat in, maar voor jou ligt dat makkelijker.

Voor jou boeit 't niet dat je interieur en/of rack/speakers,etc er niet uit ziet,

maar ik geef daar wel om.

Smaken verschillen, maar om nu te stellen dat mijn interieur er niet uitziet :angry:

Wat mijn rack betreft ben ik inderdaad minder kritisch, meerkleurig zal ik maar zeggen :rolleyes:;) en de speakers, tja die vind ik

Smaken verschillen, maar om nu te stellen dat mijn interieur er niet uitziet :angry:

Herstel: Ik bedoelde daarmee te zeggen dat looks jou minder boeien.

Ik zie m'n speakers en een rack ook als deel van 't interieur, vooral als 't een vrij prominente plaats in de woonkamer inneemt, en omdat ik waarde hecht aan hoe m'n interieur er uit ziet, vind ik 't ook belangrijk hoe m'n rack + speakers er uit zien.

Jij hebt dat gewoon veel minder/niet.

Wellicht had ik 't woordje 'dat' (je interieur er niet uit ziet) moeten vervangen voor 'als' of 'wanneer' :rolleyes:

Mvg,

Alco :)

Herstel: Ik bedoelde daarmee te zeggen dat looks jou minder boeien.

Ik zie m'n speakers en een rack ook als deel van 't interieur, vooral als 't een vrij prominente plaats in de woonkamer inneemt, en omdat ik waarde hecht aan hoe m'n interieur er uit ziet, vind ik 't ook belangrijk hoe m'n rack + speakers er uit zien.

Jij hebt dat gewoon veel minder/niet.

Wellicht had ik 't woordje 'dat' (je interieur er niet uit ziet) moeten vervangen voor 'als' of 'wanneer' :rolleyes:

Mvg,

Alco :)

Beste Alco,

Je weet toch dat ik lange tenen heb ;)

Zelfs nu maak je nog een (klein ;) ) foutje, ik ben namelijk vrij selectief wat betreft meubelen e.d. kopen :o alleen het audio-gedeelte is (alleen maar ;) ) meer op kwaliteit afgestemd :) dan op looks <_<

Edited by Ruud

BTW, als je goed kijkt zie je dat de Copulare rekjes bij $3400 beginnen, maar dat had ik je al eens verteld

O ehh, daar kan ik me nix van herinneren Sodejuu... :unsure:

Alleen dat je een keer zei dat 't rack wat mij wel wat leek, al iets van 2500,- gulden moest kosten.

Jemig zeg, 3400,- is wel heeeeel absurd. Daarbij is de Naim Fraim nog een Ikea kastje :rolleyes::lol:

Op die link-pagina zag ik ook nix bruikbaars.

(een jaar of 10 geleden vond ik dat er veel mooie racks waren van Soundstyle, Target, etc met meer 'normale' maten, voor de wat kleinere sets...)

Het zal wellicht komen door de toename van 't Home-Theater gebeuren dat fabrikanten steeds grotere meubels maken.

Mvg,

Alco