Jump to content

Nieuwsgierig!!!!!!!!!

RotelRick
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben de trots eigenaar van 2 paar Heco luidsprekers, te weten de Xenon 400 serie, en de nog mooiere Argon 70 serie met beuken zijpanelen.

Ik ben over deze 2 paar zeer tevreden en ze spinnen als tevreden poezen op mijn Rotel cd speler (RCD 1070) en voor en eindversterker van Rotel (RC 1070 en RB 1070).

Maar hoe komt het toch dat Heco, naar mijn idee, in Nederland niet echt leeft. De duitse bladen lopen er weg mee en ook de winkels daar.

Is er hier sprake van onbekendheid of zijn er meerdere "stille" gebruikers? En als die er zijn, "We schamen er ons toch niet voor dat het bv geen B&W's zijn of Tannooy's!!"

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Groeten Rick....

Heco is ok!!!

:Dhttp://www.heco-audio.de

• 2 weeks later...

Hoi,

ik ken het merk wel, uit duitse audiotijdschriften, maar heb ze nog nooit gehoord.

Laten we de vraag es andersom stellen; Waarom kies jij voor een onbekend merk, en niet voor B&W of zo? Ik bedoel, er zijn zooooooveel speakermerken, wanneer kies je nou een onbekend merk. jaja, je luistert ernaar en je vind het mooi klinken, maar dat zou dan betekenen dat jij de bekende merken niet goed vind klinken. En dat mag wel hoor, want iedereen hoort het anders, maar toch....

greetz

• 2 weeks later...

Heco bestaat voor zover ik weet al jaren dus don't worry. En als iedereen hetzelfde in huis zou hebben konden forums als deze ook wel opdoeken.

gr.

Marjor

Geplaatst door Keessie:

Hoi,

ik ken het merk wel, uit duitse audiotijdschriften, maar heb ze nog nooit gehoord.

Laten we de vraag es andersom stellen; Waarom kies jij voor een onbekend merk, en niet voor B&W of zo? Ik bedoel, er zijn zooooooveel speakermerken, wanneer kies je nou een onbekend merk. jaja, je luistert ernaar en je vind het mooi klinken, maar dat zou dan betekenen dat jij de bekende merken niet goed vind klinken. En dat mag wel hoor, want iedereen hoort het anders, maar toch....

greetz

Hoi Keessie

Ook ik heb een redelijk onbekend merk luidsprekers in huis staan. De ASW Cantius VI. Ik heb deze vergeleken met bekende luidspreker merken zoals Tannoy, Mordaunt Short, Final enzovoorts. Toch Sprong de ASW er met kop en schouders boven uit. En dan moet ik toch toegeven, Ja, ik vond de "bekende" merken , binnen een bepaald budget, beroerd klinken t.o.v. de ASW's die ik nu in huis heb.

Ik heb zelf mensen bij me op bezoek gehad die met open mond zaten te luisteren naar wat de ASW's voor een geluidsbeeld neerzetten. Enkelen daarvan hebben zelfs de ASW's kort daarna in huis gehaald !!

Inderdaad,

minder bekende merken moeten iets "beter "doen dan de gevestigde merken, te denken valt dan aan een aantal categorien waarin dit kan plaatvinden :

1. beter geprijsd, voor de markt in NL een goeie....

2. beter presteren, hierdoor kom je dus regelmatig voor verrassingen te staan......

Daarom heeft het absoluut nut eens om je heen te kijken en af te wijken van de platgetreden paden.

Groet Jitze

:)