Jump to content

Advies voor geluidsinstalatie aanschaf!

mjb
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Alco:

dat bedoel ik dus...

Hallo Jitze,

je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat een goede set alle soorten muziek goed weer moet kunnen geven. Echter,...als iemand bijvoorbeeld van stevige hardrock of dance houdt op 'n net zo stevig volume,dan zou ik deze persoon binnen 't gestelde budget iets anders aanraden dan iemand die houdt van bijv: rustige jazz,klassiek of singer/songwriter.

Ik hou zelf van vele muzieksoorten.

Van jazzy tot blues en van (alt)country tot pop en van singer-songwriter tot rockabilly.

Maar er zijn ook mensen met een meer uitgesproken smaak voor 1 muzieksoort.

Zodoende,

M.v.G.

Alco

Jij zoekt het tenminste nog in een bepaalde hoek. Ik luister net zo graag naar de nieuwste Ti

Wat ik van 2e hands HiFi vindt ??

DE manier om veel geld te besparen!

ik heb dan wel 'n voorkeur voor 2e hands aankopen via een HiFizaak t.o.v particulier,zodat je iets meer zekerheid hebt en vaak ook nog wel wat garantie.

Op de kabels en stands na,is m'n gehele set 2e hands! Heeft me toch zo'n 5000,- bespaard.

Mocht bijvoorbeeld m'n huidige set worden gestolen,dan nog zou ik waarschijnlijk weer 2e hands gaan kopen.

Groeten,

Alco

als eerste ga ik even op sodejuu en audiopaul in

die interlink waar ik helemaal voor naar oss ga is van taf ik heb er nu wel interlinks van taf tussen maar die ik op ga halen is de nog betere versie die kabels klinken vrij warm maar toch behoorlijk strak

en als je echt zo nieuwsgierig bent moet je ze eens gaan beluisteren ik meen te horen dat sodejuu binnenkort weer naar sneek kwam

dus je weet het maar nooit wie je tegen het lijf loopt met een paar kabeltjes

en dan nu het punt van mjb

ik heb niks tegen op 2ehands

het is totzelfs wel makkelijk hetgeen je aanschaft is al ingespeeld

ik heb zelf mijn versterker en cd-speler 2ehands gekocht alleen is het wel handig om te weten of het niet in een gesloten kast heeft gestaan want dat kan de levensduur volgens mij aardig verkorten

maar zoals iedereen hier wel zegt en ook gelijk in heeft eerst luisteren en dan kopen

jij bent degene die er naar moet luisteren ik nie

maar naar mijn mening is er dus niks mis met 2ehands

zijn jullie al in slaap gevallen ???

:D:D:Dconfused.gif

demon die dagelijks leert en vooral van zijn fouten

Ik begin verleid te worden. (hmm toch maar even kijken of die monoblokken nog in 2dehands staan). Maar ik was eerst fel tegen, hield gewoon niet van het idee dat het niet mijn kindjes zijn. Wel raar als je erbij stilstaat dat je behoorlijk wat apparatuur toch bij de dealer laat inspelen :D

zo nou nog een x proberen want gister deed hear het niet meer bij mij

en nu heb ik 1 bericht teveel weggehaalt :(

en dat is net dat bericht waarin ik henk de hand schudde omdat ik ook mijn audio 2ehands had gekocht en het anders nooooooooit had kunnen betalen

en dat sodejuu en audiopaul nu al erg onder de indruk van die kabels want ze zijn er helemaal stil van

en dan hebben ze ze nog niet eens beluisterd :D;);)

Geplaatst door demon:

en nu heb ik 1 bericht teveel weggehaalt   :(

en dat is net dat bericht waarin ik henk de hand schudde omdat ik ook mijn audio 2ehands had gekocht en het anders nooooooooit had kunnen betalen

en dat sodejuu en audiopaul nu al erg onder de indruk van die kabels want ze zijn er helemaal stil van

en dan hebben ze ze nog niet eens beluisterd   :D    ;)    ;)

En ik ben er nog steeds stil van, Demon!! ;)

Knap trouwens, dat jij dat voor elkaar hebt gekregen!! :D:D

Geplaatst door demon:

en nu heb ik 1 bericht teveel weggehaalt   :(

en dan hebben ze ze nog niet eens beluisterd   :D    ;)    ;)

Ik hoop voor jou dat die kabels niet zo stil zijn als wij :D;) anders moet je met die kapotte kabels weer helemaal terug naar Oss eek.gif:P

nou zo stil zijn ze niet maar toch wel

want ze voegen absoluut geen extraatjes toe die ik nie wil hebben

en als ik terug moet naar oss dan is dat niet in een alfa dus is mijn vertrouwen groot dat ik er nog aan kom ook

;):D:Pcool.gif

Geplaatst door demon:

nou zo stil zijn ze niet maar toch wel

want ze voegen absoluut geen extraatjes toe die ik nie wil hebben

en als ik terug moet naar oss dan is dat niet in een alfa dus is mijn vertrouwen groot dat ik er nog aan kom ook

;)    :D

Gaan we katten? confused.gif:P . Ik ben wel twee keer met dat voertuig in Sneek gekomen. En ben maar blij dat er gekomen ben, anders had jij nu geen PP-1 eek.gif:P:D

ik kat niet hoor ik vertel gewoon de waarheid dat jij die niet aankan kan ik nix aan doen ;):D:D

en met de pp-1 ben ik nog steeds blij dus

ik ben ook blij dat jij het risico neemt om met die alfa af en toe naar sneek te komen

:P:P:P

Hallo mensen! hier nog even een vraagje, goed voor wat suggesties van jullie kant?!!

ik heb nu denk ik 3 mogelijkheden:

1. NAD C320 versterker + C521 cd speler

hierbij luidsprekers van Dali 505 of

misschien mission 73.....

2. MARANTZ PM6010 OSE versterker + CD6000 OSE

cd-speler, ziet er mooi uit, met mission

73 luidsprekers, of nog andere weet ik nog

niet precies.

3. 2e hands ROTEL versterker RA-980 BX + nog

uit te zoeken cd speler en luidsprekers..

het beste met Rotel cd speler....

Nou ik denk dat ik hier ongeveer uit moet gaan kiezen, hebben jullie suggesties of misschien nog hele andere ideen?????

bedankt!! ;)

henk dat doe je weer fantastisch :D

beste mjb zelf heb ik een nad versterker dus zal daarom wel bevooroordeelt zijn maar naar wat ik gehoort heb is nad gewoon heel erg strak en een goeie prijs kwaliteit verhouding

en de dali's heb ik totaal geen ervaring mee dus daar zal ik niks over zeggen

maar ja wie ben ik

je weet het eerst luisteren dan kopen

demon die heelhuids terug is uit oss inclusief kabel een hele tros cool.gif

Geplaatst door mjb:

Hallo mensen! hier nog even een vraagje, goed voor wat suggesties van jullie kant?!!

ik heb nu denk ik 3 mogelijkheden:

1. NAD C320 versterker + C521 cd speler

hierbij luidsprekers van Dali 505 of

misschien mission 73.....

2. MARANTZ PM6010 OSE versterker + CD6000 OSE

cd-speler, ziet er mooi uit, met mission

73 luidsprekers, of nog andere weet ik nog

niet precies.

3. 2e hands ROTEL versterker RA-980 BX + nog

uit te zoeken cd speler en luidsprekers..

het beste met Rotel cd speler....

Nou ik denk dat ik hier ongeveer uit moet gaan kiezen, hebben jullie suggesties of misschien nog hele andere ideen?????

bedankt!!   ;)

Er is imo geen beste set in dit rijtje. Je hebt de Marantz, warm, de Nad, neutraal, Rotel, dynamischer. Dus het hangt er maar vanaf wat voor muziek je luistert. Qua uiterlijk is de keuze natuurlijk makkelijk.