Guest wijnen Posted 19 april 2001 Report Share Posted 19 april 2001 Tja, ik heb nieuwe boxen Hepta spring op een zeer oude middenklasse installatie die aan vervanging toe is t.w. een cd speler philips van 12 jaar f500 en een NAD versterker 25 jaar oud toen f500. Mijn cd verzameling bestaad uit voornamelijk pc gebranden kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fikkie Posted 12 mei 2001 Report Share Posted 12 mei 2001 brand maar eens met een plextor,en huiver!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 18 mei 2001 Report Share Posted 18 mei 2001 Ga eens kijken bij Marantz, Denon of NAD. Maken mooie spullen voor een aanvaardbaar bedrag. De Brander in je pc vervangen voor een Plextor scheeld niet echt veel. e zult dan aan een externe standalone brander van Philips ofzo moeten gaan denken. De brander van Marantz is ook top, dus je kunt een Marantz brander en versterker kopen bijv. de DR-6050 en PM8000 iets meer dan 3500,00 maar wel top of de Denon CDR-W1500 met de PMA-1500r ites meer dan 3000,00 maar ook top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 29 mei 2001 Report Share Posted 29 mei 2001 CD's branden? Niet doen als je voor de beste kwaliteit gaat. Het maakt ook niet uir welke brander je gebruikt (Plextor of wat dan ook!!) is altijd klote!! Sorry, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Evert Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Niet mee eens, beste Stefan, heb zelf een Marantz DR-17 cd-recorder, en de gebrande cd's klinken uitstekend! Nagenoeg geen verschil met de lp. Groet van Evert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 31 mei 2001 Report Share Posted 31 mei 2001 maak onderscheid tussen een brander in de pc en een losse hifi-brander. ik werk al jaren met verschillende marantz branders en die kwaliteit is zeer goed. een goede opname op een pc-brander heb ik nog niet gehoord. overigens: een opname van een gave lp op mijn huidige brander klinkt muzikaler als een gekochte cd. maar ja, puntgave lp's zijn er niet of nauwelijks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Hallo Berry, Ik heb verschillende gebrande CD's geprobeerd op mijn installatie, ook van een Marantz CD-17. Helaas is altijd duidelijk te horen wat de kopie is, hier hoef je niet eens gouden oortjes voor te hebben. Verschillen: Dynamiek verslechterd, ruisnivo gaat omhoog (de CD-17 doet 't hier wel beter), veel detail gaat verloren. Kortom het geeft een vlak beeld met weinig levendigheid. Om de verschillen hoorbaar te maken heb je wel een set nodig die erg dynamisch en gedetailleerd is. Helaas vallen de meeste transistor versterkers af als het om de laatstgenoemde eigenschappen gaat. Wanneer je zelf met je huidige set gelukkig bent met de kopieen is dit prima. Alleen als je een echte audiofiel bent verbeterd je installatie met de jaren. Later ga je die verschillen wel horen en dan baal je van al die gebrande CD's waar je niet meer van kan genieten. Ik heb het aan den lijve ondervonden! Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jansen Posted 14 juni 2001 Report Share Posted 14 juni 2001 Maakt het nog uit of je echte audio cd's gebruikt waarop je kan branden of is er geen verschil met de 'gewone' brandbare cd's ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Ik heb een jaar of 2 een eenvoudige Philips CDR-760 gehad van amper 700,-. De kopieen die ik op die CD-recorder maakte waren niet van origineel te onderscheiden. (en ik heb echt wel getrainde audiofiele oortjes!) Aan m'n CD-speler (Naim -CD-3.5 + losse voeding) en de rest van de set,ligt 't ook niet. Die zouden evt verschillen genadeloos aan 't licht brengen. Ook met PC gebrande CD's heb ik wel goede ervaringen. Wel is 't zo dat kopies op 'n PC niet altijd 100% goed gaan. MP3 CD's klinken wel absoluut minder dan 't origineel. (minder dynamiek,minder diepte,detail) ok, dat was mijn ervaring. See y'all. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 juni 2001 Report Share Posted 17 juni 2001 De audio CD's zijn in 't algemeen bedoeld voor de Audio branders (dus niet voor PC) Er zit wel verschil in merken, maar een audio CD is niet altijd beter. Gewoon uitproberen dus. Hoewel ik niet alles geprobeerd heb, ben ik wel tevreden met Philips CD's. De verschillen hebben betrekking op het aantal fouten bij branden, bij te veel fouten slaat de CD over, ook is het hoorbaar of de CD veel of weinig brand-fouten bevat. Groeten, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 3 juli 2001 Report Share Posted 3 juli 2001 beste stefan, ik weet niet wat jij verkeerd hebt gedaan, maar een marantz 17 met bv. pioneer cd'r-s(deze hebben tijdens het branden de minste verstrooing, dus het beste geluid) maken een kopie die niet van het origineel te onderscheiden is. misschien verkeerde interlink tussen speler en brander? nog even over mijn set en mijn oren: ik werk al 31 jaar inde betere hifi-branche en zonder arrogant over te willen komen: die zijn beide in orde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Sorry voor de late reactie maar ben ff op vakantie geweest. Geplaatst door berry:beste stefan, ik weet niet wat jij verkeerd hebt gedaan, maar een marantz 17 met bv. pioneer cd'r-s(deze hebben tijdens het branden de minste verstrooing, dus het beste geluid) maken een kopie die niet van het origineel te onderscheiden is. misschien verkeerde interlink tussen speler en brander? nog even over mijn set en mijn oren: ik werk al 31 jaar inde betere hifi-branche en zonder arrogant over te willen komen: die zijn beide in orde. Ik heb zelf ook in de audiobranche (HIGH-END)gewerkt en daar een hoop ervaring opgedaan en veel geluisterd (meestal naar geluid, soms naar muziek) Nu werk ik al een paar jaar niet meer in de audio en is het weer mijn hobby geworden, ik bouw zelf audioapparatuuur samen met een aantal vrienden en kan je vertellen dat er veel beters te bouwen is dan het beste dat er in de winkel te koop is (helaas; commercie heeft zo zijn prijs!) Als je met deze appataruur CD's vergelijkt zijn verschillen altijd hoorbaar. Verschillen tussen CD-loopwerken zijn ook hoorbaar. Mijn Bow CD-speler heeft een loopwerk dat hoorbaar beter is dan die van de Marantz DR-17, wanneer je deze twee afluisterd met dezelfde DA-converter. Als je met deze twee dus een opname maakt en je speelt hem dan af met de Bow hoor je als het ware het loopwerk van de Marantz. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 21 juli 2001 Report Share Posted 21 juli 2001 Koos, alledrie appparaten voor f 2.500,00 lijkt mij wat teveel gevraagd. Ik heb zelf ervaring met een standalone Philips cd-recorder, ik geloof de 870. De geluidskwaliteit bij afspelen van deze Philips was verrassend goed. Helaas donderen die Philips recorders binnen twee maanden uitelkaar van ellende. Ik heb hem dus noodgedwongen moeten omruilen voor een Pioneer. Die is zeer degelijk, maar klinkt iets minder mooi. Als je overigens op zoek bent naar goed geluid, koop dan eens originele cd's. Kopieen zijn bijna altijd minder goed. Even vooropgesteld dat de originele opname de moeite waard is om origineel te kopen natuurlijk. Met veel hedendaagse popmuziek is dat niet het geval, helaas .... Ik zou als ik jou was het branden van cd's even laten voor wat het is, gebruik in voorkomende gevallen die 3610 die je al hebt. Denk in deze prijsklasse eens aan de aanschaf van een Marantz cd speler, de 6000 of de 6000 Heart (ofzoiets, f 1.700,00). Dan hou je nog f 1000,00 of iets meer over voor een goede versterker. Daar moet uit te komen zijn . Ik kan niet zo 1-2-3- een goed voorbeeld noemen, maar mijn collega-forummers vast wel. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 28 juli 2001 Report Share Posted 28 juli 2001 Bedankt ome Henk voor afkappen van de dreigende ontsporing van deze discussie. Overingens ben ik 't geheel eens met Paul, vooral de Marantz met Heart modificatie is erg mooi. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts