swami Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 Wie weet waar je high-end albums kunt kopen. In Geldrop zat een winkeltje geloof ik?? Of online ergen evt. Wie o Wie laat mijn installatie beter klinken???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 High-end CD/LP's ??? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord... maar ik neem aan dat je audiofiele CD's bedoeld. Elke beetje goede CD zaak heeft wel dergelijke CD's in 't assortiment. Bekende audiofiele labels zijn bijvoorbeeld: GRP,Sheffield Lab,DMP,Naim,Linn,MFSL,Audioquest en zo zijn er nog veel meer. Echter....pas op! Ik heb ook jaren geleden een (korte) periode gehad waarbij ik meer lette op 't label en de opnamekwaliteit dan uiteindelijk de muziek. En daar draait 't toch om !? Bovengenoemde labels leveren namelijk stuk voor stuk zeer goede opname's,maar de muziek is vaak diep triest. Nix anders dan emotieloos gepiel wat wel goed dienst doet als muzikaal behang. Technisch vaak perfect,maar in muzikaal opzicht nogal steriel. Maar ok,dit is slechts mijn persoonlijke mening. Ik heb zelf zo'n 20 audiofiele CD's van zowel DMP,GRP,Naim als MFSL,sommigen gekregen bij aankoop van 'n CD-speler o.i.d en sommigen (helaas) gekocht. Ideale demo-CD's maar allesbehalve kippevel muziek. Succes. m.v.g Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 Alco, Je slaat de spijker op zijn kop met je opmerking dat het uiteindelijk toch om de muziek gaat! Wat klassieke muziek betreft, zijn er in de Reference Recordings serie interessante CD's te vinden. Deze zijn op veel plekken te koop of te bestellen. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 oktober 2001 Report Share Posted 28 oktober 2001 Hallo Theo, "audiofiele" opnamen koop ik altijd via internet. Kijk eens voor LP's op www.highfidelity.net (ook veel klassiek). Ars Kessler heeft naast LP's ook CD's. Probeer Ars via www.highendaudio.de. Beiden betrouwbaar volgens mijn ervaring. Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 High End albums???? ik heb ook een tijd gehad dat ik alleen muziek kocht op audiofiele labels zoals jeton, dmp,audioquest,reference recordings en dergelijke, het klonk fantastisch echt high end Qua geluid maar niet Qua muziek. Later vroeg ik me dus af waar ik mee bezig was, nu komt muziek op de eerste plaats, het is meegenomen als het ook nog eens goed klinkt. Er zijn ook labels zoals mfsl en dcc die bestaande cd's remasteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 29 oktober 2001 Author Report Share Posted 29 oktober 2001 Heren, heren, waar zijn we nou helemaal mee bezig. Ik ben oud en wijs genoeg om mijn eigen muziek uit te kiezen. Het is idioot om muziek alleen voor de opname te kopen. Het gaat uiteindelijk ALTIJD wat je van de muziek vind. Laatst hoorde ik van iemand dat de audiophiele opname 'Jazz at the Pawnshop' 650 ballen moet kosten. Die zijn daar helemaal achterlijk geworden ! Het gaat er mij maar om dat ik enkele cd's die ik te gek vind op een speciale opname kwaliteit kan kopen omdat ik met de huidige niet tevreden ben. CARL bedankt voor de links, zal ze eens op mijn gemak bekijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 oktober 2001 Report Share Posted 29 oktober 2001 Hai Swami, Ik koop net als jij alleen goede muziek en dan liefst op een goede LP of CD. Dat maakt soms toch behoorlijk verschil. Een goed voorbeeld is Ziggy Stardust van Bowie op CD. De eerste aankoop heb ik weggegeven vanwege de zeer slechte kwaliteit. De gouden Ryko CD daarentegen klinkt echt fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts