Jump to content

Forum op hifi.nl

swami
 Share

Recommended Posts

Beste Swami,

In het verleden heb ik er wel wat rondgeneusd. De toon van de gemiddelde postings beviel me totaal niet.

Mijn oordeel: Leuk als je wil bakkeleien, maar niets voor mij.

Dit alles roept wel een wedervraag op: Vanwaar je vraag?

Groet,

Michel cool.gif

Ik ben op een duits forum begonnen ( Netedition) maar daar waren twee kampen. De studiotechnici en de muziekliefhebbers/audiofielen. Die gingen, zoals het goeie Germanen betaamd, met de botte bijl op elkaar in. Via de Musichome kwam ik hier terecht en ben er altijd gebleven. Het is hier leuk om te posten omdat het juist een beetje losser gaat. Alles mag ook met een knipoog gezegd worden.

Ik heb wel eens wat op Hifi.nl rondgeneusd, maar dat beviel me minder. Er zitten daar een stel "stangers" die de boel zitten op te naaien om je daarna weer af te schieten. Daar heb ik persoonlijk weinig zin in. Het I(k) W(eet) A(lles) B(eter) gedoe ben ik een beetje beu. E

Geplaatst door Michel:

Om je niet teleur te stellen zal ik het maar vragen:

Wie is die IWAB volgens jou dan? ;)

Groet,

Michel cool.gif

Ik wordt al jaren zo genoemd op m'n werk, en gezien het aantal postings zal het ook hier wel zo zijn. Natuurlijk vind ik zelf van niet en ik kan het weten, toch ? :D;):P

Hoi, Swami

Zoals je wellicht wel weet doe ik ook wel aan het hifi.nl forum mee! Ik heb er alleen aanzienlijk minder postings achter m'n naam staan dan op HEAR.

Hoe dat precies komt weet ik ook niet, maar ik heb wel ervaren dat ik me bij "HEAR" meer thuis voel. Iedereen gaat hier vriendelijker en beleefder met elkaar om en bovendien zijn veel postings een stuk zinniger dan bij hifi.nl. Dat er bij HEAR af en toe wat afgedwaald wordt binnen de postings, maakt het er alleen maar gezelliger op, hoewel ik me best kan voorstellen dat het sommige nieuwkomers een beetje stoort!

Geplaatst door sodejuu:

Ik wordt al jaren zo genoemd op m'n werk, en gezien het aantal postings zal het ook hier wel zo zijn. Natuurlijk vind ik zelf van niet en ik kan het weten, toch ? :D;):P

Beste Sodejuu,

Zoals een wijs man ooit zei: "Het gaat niet om de boodschap, maar om hoe je het brengt..." En daar is wat mij betreft aangaande jouw persoon niets mis mee.

Jammer dat Avallon de laatste tijd niet meer forumt. Dan was dit tot een enorme discussie uitgegroeid. :D

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Michel:

Beste Sodejuu,

Zoals een wijs man ooit zei: "Het gaat niet om de boodschap, maar om hoe je het brengt..." En daar is wat mij betreft aangaande jouw persoon niets mis mee.

Jammer dat Avallon de laatste tijd niet meer forumt. Dan was dit tot een enorme discussie uitgegroeid. :D

Groet,

Michel cool.gif

En zo is het maar net.

Waar is die Avallon trouwens onder gedoken. Het laatste levensteken kwam vorige week nog (na een maand zendpauze). Ik dacht dat hij weer terug kwam, maar helaas. Heeft hij geen mogelijkheid meer om op het forum te komen, of is hij te druk bezig die ƒ10000 piek bij elkaar te vissen voor zijn nieuwe set? confused.gif;)

Geplaatst door sodejuu:

En zo is het maar net.

Waar is die Avallon trouwens onder gedoken. Het laatste levensteken kwam vorige week nog (na een maand zendpauze). Ik dacht dat hij weer terug kwam, maar helaas. Heeft hij geen mogelijkheid meer om op het forum te komen, of is hij te druk bezig die ƒ10000 piek bij elkaar te vissen voor zijn nieuwe set? confused.gif;)

Dan moet het wel zalm zijn, want met sprotjes kom je nooit aan dat bedrag :D:P

Groet,

Michel cool.gif

Hey hoi!

Ik forum ook op hifi.nl. Net zoals jullie, valt het mij op dat bij elke posting die iemand doet, er wel een ander is die zich op z'n p :D k getrapt voelt! Erg vermoeiend vind ik dat, veel te veel spammen. Zo had iemand een negatieve ervaring met B&W en dat gepost op het forum.. en wat denk je? Hij wordt gewoon voor str :D nt uitgemaakt. Belachelijk gewoon. Maargoed, ze hebben ook wel leuke postings daar :)

Grtz,

Ender

Ik kom al heel lang op HiFi.nl en dus ook al op het forum daar. Daar gaat het echt totaal anders dan hier, niet dat ik dit forum niet leuk vind. Ik kom ook op deze site en forum met plezier, voor de nodige informatie. Deze twee sites zijn wel de enige Nederlandse HiFi sites die er bestaan op het internet. Ik vind dat alle twee de sites wel zijn voordelen en nadelen hebben, net als de forums, daar maak ik gebruik van.

Deze forum is meer een "clubje" die ander is meer een openbare praatruimte.

Geplaatst door Audiopaul:

Wat heb jij tegen Brabanders, waaronder ik dus, meneer Sodejuu? confused.gifmad.gif

Ho, je bent hopelijk niet echt boos eek.gif . Zo had ik het niet bedoeld. Als ik zoiets roep bedoel ik dat met een knipoog. Ik heb echt niks tegen Brabo's hoor :rolleyes:

Geplaatst door sodejuu:

Ho, je bent hopelijk niet echt boos eek.gif . Zo had ik het niet bedoeld. Als ik zoiets roep bedoel ik dat met een knipoog. Ik heb echt niks tegen Brabo's hoor :rolleyes:

Boos? Welnee! Ik wilde het alleen even weten? :D:P:D;)

By the way, betekent IWAB eigenlijk niet... Ik Weet Alles van B

Hallo

Ik zit ook op beide forums, ik ben begonnen bij hifi.nl en nu ook hier. Ik vind beide forums goed, alleen het hear forum is wat gezelliger en je krijgt vaak beter antwoord op je vraag. Het voordeel van hifi.nl forum is dat het veel groter is, en dat er hele uitgebreide informatie te vinden is over heel veel onderwerpen.

Ik ben ook op beide forum's aktief. Toch geeft ik de voorkeur aan 't hear-forum.

De mensen zijn hier over 't algemeen minder bevooroordeeld,hebben iets meer kennis van zaken,meer humor,minder gebekvecht,geen puberaal gedrag en hier zit een vast clubje mensen die elkaar kent en dat geeft toch min of meer 'n bepaalde band.

't vaakst komt ik op 't Engelse Naim-forum.

En echt niet alleen omdat 't in 95% van de topics om Naim audio gaat,maar omdat men daar vrijwel allemaal al enige kennis bezit en gerichte vragen stelt, i.p.v "wat is een goede installatie?" of "m'n versterker is maar 50watt en m'n boxen wel 100,is dat wel goed?" en Home-theatre mijdt men er nog alsof 't een enge ziekte is.

Kortom,alleen voor de muziekliefhebber en audiofiel 'pur sang'.

Ook 't linn-forum bezocht ik wel eens,maar ben 't adres kwijt.

verder ken ik (nog) geen HiFi-forums..

Groeten,

Alco