Jump to content

CD' s schoon maken

leobus
 Share

Recommended Posts

Hallo

Er zijn nogal wat middeltjes in de handel om CD' te poetsen. De meeste helpen ook wel, vooral op nieuwe CD's. De prijzen zijn echter vaak (on)behoorlijk hoog. Daarom een tip. Ik heb bij de opticien een flesje brillenschoonmaakmiddel (wat een woord zeg)met vernevelaar gehaald en maak daar mijn CD's nu mee schoon. Werkt prima!

Pas op als je er een poetsdoekje bij krijgt, want daar zit aan een kant vaak een opdruk op en die is aan de harde kant, dus kan krassen.

Ik heb geen vergelijkend warenonderzoek gedaan, dus het kan zijn dat er nog iets beters is, maar het werkt in ieder geval.

Leobus

Beter relecteren??

Dat lijkt me juist funest. Hij moet toch door de transparante laag heen kunnen kijken confused.gif

Dat van die bril vloeistof ga ik eens proberen.

grtz

Geplaatst door seoman:

Beter relecteren??

Dat lijkt me juist funest. Hij moet toch door de transparante laag heen kunnen kijken confused.gif

Dat van die bril vloeistof ga ik eens proberen.

grtz

Hoi Simon,

Je moet het zo zien. De vloeistof vult de oneffenheden op in het oppervlak van de doorlatende laag. Hierdoor wordt de laserstraal minder verstrooit en kan de reflecterende laag meer licht terugkaatsen. De reflectie wordt beter.

BTW: Ik vermoed dat de brillenvloeistof hetzelfde effect geeft.