Jump to content

B&W in combinatie met denon?

Guest Tipex
 Share

Recommended Posts

Guest Tipex

Op dit moment ben ik in het bezit van een denon 3801. Ik ben driftig op zoek naar nieuwe speakers zoals uit een paar threads terug blijkt (b&w cdm 9nt's vraag) . Ik vroeg me af of denon en b&w een goeie combinatie zijn. Je hoort soms van die verhalen dat bepaalde merken niet lekker klinken samen dus ik vroeg me af of mensen met deze combinatie ervaring hadden zowel positief als negatief.

Guest Jeroen Leeflang

Ik heb zelf de Denon AVC-A1SE en gebruik (nog) de B&W 602S2's en de CC6. Klinkt perfect. Een heel gecontroleerd laag, en mega gedetaileerd mid en hoog. Het geheel klinkt een tikje warm, maar de oorzaak ligt bij de combi. B&W klinkt naar warm en Denon ook, dus het totaal is WARM. Ik weet niet of de CDM9nt's een goede combi zijn met jouw 3801. Ik denk persoonlijk dat de 3801 niet voldoende power heeft om de redelijk zware B&W's goed aan te sturen. Ik zou (als ik jou was) voor een tweeweg speaker gaan. Minder drivers hebben minder power nodig en dus heeft een versterker minder power nodig. Het kan natuurlijk wel, maar dan zou ik wel apparte eindversterkers gebruiken om de CDM9nt's aan te sturen. Bijv. NAD, of Bryston. Maar goed je moet anders maar eens ergens gaan luisteren.