Jump to content

platen spelers die met platen spelen.

seoman
 Share

Recommended Posts

Nou ik ben net terug van een houseparty in de lokale jongere centrum en daar zag/hoorde ik een tweetal gosers die flink aan 't scratchen waren en moest meteen aan de analoog freaks denken.

Zouden jullie niet helemaal gek worden als je zag wat die DJs allemaal uitspoken?

't is geweldig wat je met een naald en een plaat kan doen.

Hier heeft men het over houten puks en de beste mat. Nou ik moet zegeen dat zo'n ding meer muzikale vermogens heeft dan alleen de klank kleur. Nee de LP/EP mag wat mij betreft altijd blijven.

Ik wou dat ik het kon :(

ps 100% Isis was trouwens erg goed maar maakte niet zoveel indruk als de Drum & base met scratchen en de Moog Prodigy (over analoog gesproken)

Nou zie ik dat Alco kennelijk om 10.00 uur een reactie heeft gegeven op dit onderwerp.

Maar die vind ik hier niet terug....

Is dit in de bittenbak verdwenen of heeft Alco zich ondertussen alweer bedacht?

Maarten

Kennelijk heeft Alco zich over zijn reactie bedacht...

Hahaha, yep...goh, wat een oplettend volkje hier op Hear :D

Ach, ik had weer 'n megalang verhaal geschreven, maar toen ik 't even later weer terug las dacht ik:"ach,laat ook maar, 't sloeg eigenlijk nergens op,haha. 't ging over 'n nachtmerrie die zich even afspeelde waarin ik opeens 'n paar van die DJ in gedachten zag aan 't scratchen op een paar fraaie Leonardo's...en opeens werd ik weer wakker al zwetend en met hartkloppingen die doen denken aan een gemiddelde dance/housebeat :D;)

He,verrek...nou zit ik alsnog 't hele verhaal weer te schrijven :P:rolleyes::D

Groeten,

Alco

Ik vind dit stukje muziek best aardig. lk kan hier best naar luisteren en van genieten. Quite jazzy ;)

Anders is het als ik alleen een drumcomputer hoor en een of andere aso die daarbij een versje opratelt met 80 regels die op elkaar rijmen. Of van die tr*tten die 500 accoorden in

Ik ook. Toen we pas geleden met mijn werk zijn verhuisd en er (gelukkig) nog geen radio was, luisterde ik muziek via mijn PC. Iedereen die bij mij in de buurt kwam, wilde spontaan aan de waterpijp, vanwege de zweverige tonen die de PC naar buiten slingerde. eek.gif:D;)

Maar ik vind het ook niet erg als er eens wat met pit gedraaid wordt. Zolang het niet Destiny's Child of Brainpower is, kan ik best wat hebben.

Ok iets pittigs?

Probeer deze maar eens.

De klassiek, top40(en andere shit), ambient, blues liefhebbers opgepast. :o

And now for something completely different........ :D

http://www.xs4all.nl/~seoman/stormthestudio08.mp3 3,9MB

en als hoofd gerecht;

http://www.xs4all.nl/~seoman/stormthestudio12.mp3 3,8MB

Volgens mij krijg ik zo ruzie met Buma Stemra

But who gives a...

O ja als het een beetje rottig de speakers uit denderd; dat hoort zo. Jammer dat mp3 er een hoop detail uithaalt.

Geplaatst door carl:

Zeg ome Henk,

Wat heb je tegen K-3? Zelfs Jim Morrison was ervoor gevallen.

Ik geloof dat ik nu echt een oude z*k wordt, want ik heb nog nooit van K-3 gehoord?! confused.gif Het doet me in ieder geval denken aan een bepaald merk contactspray of soldeervloeistof! ;):D

Hai ome Henk

Ik hoorde, dat hun succes te danken is aan het feit, dat veel vaders met hun kleine dochters meegaan niet om K3 te horen maar om K3 te zien.

Hai Audiopaul,

Drie Vlaamsen meiden met repetoire voor de kids. Ik heb ze wel eens op een clip gehoord en gezien, komt wel over.

Leuk stukje muziek. Kan ik wel waarderen.

Nu we het over 'scratchen' hebben, wat mij meteen te binnen schiet is het nummer 'I wanna rock right now' van DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince (yep, van de tv show...)

Dat is een soort 'duet' tussen zanger, euh, rapper en draaitafel. Erg leuk. En heerlijk om flink hard te draaien.

En als ik dan eindelijk weer een draaitafel op m'n versterker kan aansluiten, moet ik eerst de slipmatten eraf halen ;)

Heb vroeger wat afgescratched...

Henri.

Ik ben benieuwd!

Zou je dat kunnen / willen mailen of weet je 't ergens te staan?

Groeten simon

Helaas, ik heb op Internet gezocht en heb geen mp3 kunnen vinden.

Ik weet ook niet hoe ik een mp3 moet maken... Volkomen mp3 leek...

De titel is overigens 'I wanna rock' en komt van het album 'Code Red' en staat ook op 'the greatest hits'.

Henri.

Ik weet ook niet hoe ik een mp3 moet maken... Volkomen mp3 leek...

Ik ook hoor ;)

Maar nu effe een korte compressie cursus.

[*]Open je media player.

[*]ga naar extra - opties - cd audio

[*]Vink alles aan.

[*]zet de schuif op 3/4 (vergelijkbaar met standaard mp3)

[*]wijs een plek aan waar de WMA (geen mp3) bestanden moeten komen.

[*]ok

[*]Nu ben je weer in het normale scherm. Klik cd audio. Als hier een cd in ziet dan kun je nummers aan klikken.

[*]Nu zit er ook een knopje kopieren.

[*] klaar is kees euh Henri ;)

groetjes