Keessie Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 Hallo medemensen, Heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken, om aan m'n laatste upgradings ( voorlopig ) te beginnen. Ik was nu toe aan betere aansluitkabels. Nu heb ik een v/d hul kabel gekocht ( om mee te beginnen ), en het zou o.a. een beter stereobeeld geven zeiden ze in die winkel. aangesloten tussen de cd en versterker. Ik heb zitten luisteren, maar wat moet ik anders horen? moet ik ergens op gaan letten? Ik heb geen verschil gehoord tussen de bijgeleverde kabel en de v/d hul. de bijgeleverde kabel is een in zoverre standaard kabel, hij heeft zwart kabel en heeft een rode en een witte plastic plug. maar hij is ook anders; ofc kabel en wel vergulde stekkers. Nou vraag ik me werkelijk af of het voor mij zin heeft, al m'n kabels te vernieuwen voor duurdere. Kijk, een andere versterker gaf bij mij een flink verschil in geluid. Nu ik sinds kort andere luidsprekers heb, wist ik niet wat me overkwam, maar dit........ nou vraag ik me echt af waar iedereen het over heeft in die kabelbabbels hier....... ( een teleurgestelde en armere kabelhaler ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 Meestal moet je ze wat tijd gunnen. Laatst zelf een kabel gemaakt en die maakte het de eerste uren wel heel bont. Heb een cd zelfs afgezet zo beroerd klonken de bassen. Nu een 2 weken later kan die cd weer gewoon gespeeld worden. Maar wat mij het meeste opvalt is het stereo beeld. Dat zou breeder kunnen worden. Verder kun je letten op dingen als details in 'moeilijke' muziek stukken die je kent. Ga er in ieder geval rustig voor zitten want kabel vervangen is subtieler dan een speaker vervangen. Veel plezier met je nieuwe kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 Hallo Keessie, Ik heb ooit een Siltech interlink geprobeerd van f 1.300,- toen. Ik hoorde echt geen verschil tussen een standaarddraad en dit dure kabeltje......... (heel gek maar ik hoorde ook geen verschil via mijn electrostatische hoofdtelefoon!) ....... totdat mijn set dusdanig was verbeterd dat ik wel verschillen kon horen (misschien omdat de nieuwe speakers meer details weergeven dan de oude speakers). De MIT 330 interlink die ik nu gebruik geeft een veel rustiger geluidsbeeld dan de Mit t3 interlink of een goedkope audioquest. Ik denk dat je wel een redelijke set moet hebben om verschillen te horen. Als je set er nog niet aan toe is om via dure interlinks gefinetuned te worden zou ik voor het geld cd's of platen kopen..... Mvrgr John (ik was zelf eerst ook erg cynisch over het nut van dure interlinks!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 31 mei 2002 Author Report Share Posted 31 mei 2002 Hallo luitjes, seoman, de kabel wat tijd gunnen; moet ik mijn set een paar weken met de radio aan laten staan of zo? Ja en over het breder worden van het stereo beeld; sinds ik mijn jbl's heb, klinkt het zo breed en ruimtelijk als het maar zijn kan, wat dat betreft, ben ik nog nooit zo tevreden geweest! JGCK: een kabel van 1300 gulden vind ik wel errug veel geld zeg, en dan geen verschil horen. nee deze kabel was omgerekend een 130 gulden. nou ja hij ziet er wel beter uit ( achter de apparatuur :-) ) Maar waar begint dan voor de apparatuur het nut van kabel-upgrading? mijn set: Pioneer - PD-75 cd speler - C-73 voorversterker - M-73 eindversterker - CT-93 cassettedeck - F-93 tuner platenspeler: - Technics sl1200 Limited Edition Luidsprekers: - JBL TI-250 jubilee heeft het nut volgens jou?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 De ene set is ook gevoeliger voor kabeltweaking dan de andere, zeker als de uitgangsimpedantie van de bron niet voor 100% aansluit op de ingangsimpedantie van de (voor)versterker. Oook is het niet zo dat een duurdere kabel altijd beter is, vaak zijn met relatief eenvoudige middelen en wat huisvlijt uitstekende resultaten te behalen. (veel) geld kun je altijd nog uitgeven. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 moet ik mijn set een paar weken met de radio aan laten staan of zo? Dat heb ik ook gedaan maar een paar weken zal wel niet nodig zijn. grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Wat ook wel wil helpen is een 1000 Hz toon 1 minuut lang, ooit gelezen in een audioblad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 1 juni 2002 Author Report Share Posted 1 juni 2002 Nou, ik heb in ieder geval vandaag al heel de dag de cd op repeat gezet, maar vannacht ga ik vliegen en zit ik de hele week op het party-eiland van europa( rara waar zou dat nou zijn? ) . Toch laat ik de set niet aanstaan hiervoor, dus het zal een weekje uitgesteld worden. Dat van die testtoon kan ik ook wel proberen, ik heb namelijk zo'n cd-tje waar al die tonen opstaan, inclusief roze ruis. Wat ome henk zegt lijkt mij ook het beste, dan kan ik wellicht beter het verschil horen. Nou dat ga ik dan allemaal gewoon proberen, en hoop dan dat het voor mij een hoorbaar verschil oplevert. bedankt zover, ik hou iedereen wel op de hoogte, maar eerst op vakantie greetz keessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Het idee achter de testtoon was dat het materiaal "uitgelijnd" of zo dt,dat geldt voor alle electronica van cd tot luidspreker. De theorie is op z'n minst achterlijk te noemen, het werkt echter wel en dat is waar het om gaat.Hetzelfde geldt voor het stofzuigen van het element,maar dat is weer een heel ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts