Jump to content

Bye bye IKEA-kastjes, welkom audiorack!!

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Looking good, AudioPaul!!

Het enige wat ik niet begrijp is waarom 't bovenste plateau veel breder is dan de rest :rolleyes:

Afgezien daarvan ziet 't geheel er erg netjes en stabiel uit.

100 kilo ?!?! eek.gif Holysmackers! da's niet nix. (de mijne weegt amper 3 kg!)

Ik hoop voor je dat niet voorlopig niet hoeft te verhuizen :D;)

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Looking good, AudioPaul!!

Het enige wat ik niet begrijp is waarom 't bovenste plateau veel breder is dan de rest :rolleyes:

Afgezien daarvan ziet 't geheel er erg netjes en stabiel uit.

100 kilo ?!?! eek.gif Holysmackers! da's niet nix. (de mijne weegt amper 3 kg!)

Ik hoop voor je dat niet voorlopig niet hoeft te verhuizen :D;)

Groeten,

Alco

Thanx Alco,

Het extra brede bovenblad is speciaal voor de draaitafel, je kunt dan de externe trafo en/of motor en/of phono-voortrap er bij plaatsen. Ik heb voorlopig even voor deze opstelling gekozen, wel handig om er een lp naast te leggen trouwens! ;)

Oh ja, de foto's zijn inmiddels al niet aktueel meer, want ik heb de Fein-voeding (staat nu op de

Ziet er inderdaad zeer fraai uit eek.gif

Je hebt zeker ook aan ruimtelijkheid gewonnen nu de set wat vrijer staat, had ik tenminste ook na verwijdering van overtollig hout :D;)

Wat is trouwens dat rare ding op de grond naast je mooie nieuwe rek :D:P;)

Geplaatst door Ruud:

Wat is trouwens dat rare ding op de grond naast je mooie nieuwe rek :D:P;)

Pas op, Ruud, anders bijt 'ie! :D:D Kom 'm binnenkort maar eens aaien, wil ook graag nog eens bij jou langs komen! :)

En inderdaad, ook de ruimtelijkheid is toegenomen. Alleen is de kamer nu wel erg leeg geworden, gauw maar weer wat plantjes kopen! :rolleyes:

Geplaatst door carl:

Hai Paul,

Volgens mij is dat rack zo breed om een Verdier draaitafel op te zetten.

Carl, jij kent me beter als ik zelf! :D:D Maar in mijn geval staat de "Fein"-voeding ernaast en dan was een standaardboard al te smal geweest! :)

En voor de toekomst...........ach, je weet maar nooit! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

.............. had ik al verteld dat m'n rack ook aan de achterwand gekoppeld wordt d.m.v. speciale steunen? :rolleyes::)

Ja, aan mij wel. Nu heb je ook nog gaten in de muur :o . Gelukkig dat je aan die kant aan het trappenhuis grenst :D;)

Geplaatst door sodejuu:

Ja, aan mij wel. Nu heb je ook nog gaten in de muur :o . Gelukkig dat je aan die kant aan het trappenhuis grenst :D;)

Die muur grenst aan de woonkamer van de buren! ;) Maar daar staat bij hun een kast voor! :D

Dat koppelen gaat d.m.v. draadeinden aan het rack, die met enorme moeren tussen het rack en de muur worden "aangespannen". Er komt dus geen boormachine aan te pas!

Hier een voorbeeld van de steunen bij het rack van Ron...

Dscn0396.jpg

Geplaatst door Henrie:

Wordt ie daar lichter van dan? De druk op de vloer blijft volgens mij hetzelfde (als de oppervlakte tenminste niet groter is geworden...)

Nee, daar wordt 'ie niet lichter van, Henri, alleen de kans dat het parket wordt ingedrukt/beschadigt is nu wat kleiner geworden. Bovendien kan ik, indien nodig, het gehele rack iets verschuiven zonder het eerst uit elkaar te hoeven halen! ;) Onder het soundboard van de ML zitten ook vilten voetjes, die til je nl. liever ook niet meer op! :D

Toch vind ik dat dan gek (sorry dat ik erover doorzeur). Want als de druk hetzelfde is, maakt het volgens mij geen ###### uit, of er nu wel of geen filtjes onder zitten. Die beschermen alleen tegen krassen in je parket als je met het rek gaat schuiven...

Geplaatst door Duck-Twacy:

Ziet er netjes uit.

Wat is er eigenlijk mis met Ikea? Mijn Sony speler staat ook in een Ikea kast

(kommaar....) eek.gif;)

Sommige mensen vinden het nodig kapitalen uit te geven aan een rek... Ik zie het nut ook niet zo, al zal een stevige kast natuurlijk geen kwaad kunnen. Mijn spullen staan ook in een soort 'ikea-kast'. Nou kan ik me ook geen andere spullen veroorloven (koop ik later wel eens, als ik geen student meer ben) maar ik zie het nut ook niet zo.

kommmaar, kommaar, kommaar ;)