Jump to content

Bye bye IKEA-kastjes, welkom audiorack!!

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Das wel erg duur... Daar koop je een hele High End-set van NAD (S300/S400/S500) voor...

Doe mij dat dan maar, voor dat geld (zonder af te doen aan de ML overigens)...

Geplaatst door Henrie:

Das wel erg duur... Daar koop je een hele High End-set van NAD (S300/S400/S500) voor...

Doe mij dat dan maar, voor dat geld (zonder af te doen aan de ML overigens)...

Ook als je in een directe vergelijking de ML beter vind klinken?

Geplaatst door LaMa:

Ook als je in een directe vergelijking de ML beter vind klinken?

Tja, die ML zal best beter klinken (en zo niet, dan moeten ze zich bij ML maar eens diep gaan schamen ;)) maar ik vind zoiets gewoon te veel geld voor alleen een eindversterker. Op dit moment tenminste. Kan best zijn dat, als ik later bakken met geld verdien, dat ik ook wel aan zoiets begin (niet per se een ML natuurlijk), maar nu is het mij gewoon te duur. Die set van NAD trouwens ook (ik ben maar een arm studentje ;)) want ik heb niet eens €4900,- :(

Maar wat ik eigenlijk bedoelde, is dat ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek is. Ik bedoel, hij zal het best waard zijn, maar op een gegeven moment kost een verbetering van een bepaald produkt (in dit geval een eindversterker) zo enorm veel dat het mij dat niet waard is. Maar dat het mooi zal klinken, daar twijfel ik niet aan, en als je een echte topset wilt, dan zul je ook wel bij zoiets terecht komen. Maar mijn eisen zijn waarschijnlijk (nog) wat lager dan die van Audiopaul...

Geplaatst door Rogier:

Hoi Audiopaul,

Gefeliciteerd met je nieuwe rek, het is wat laat, maar toch.

ziet er mooi uit :)

gr. Rogier

Thankx mate! ;):D

Hoever ben je met je scheidingsfilters, daar was je toch nog mee bezig? Binnenkort wilde ik eens bij jou in Nijmegen komen buurten! :rolleyes:

Geplaatst door Henrie:

Tja, die ML zal best beter klinken (en zo niet, dan moeten ze zich bij ML maar eens diep gaan schamen ;)) maar ik vind zoiets gewoon te veel geld voor alleen een eindversterker. Op dit moment tenminste. Kan best zijn dat, als ik later bakken met geld verdien, dat ik ook wel aan zoiets begin (niet per se een ML natuurlijk), maar nu is het mij gewoon te duur. Die set van NAD trouwens ook (ik ben maar een arm studentje ;)) want ik heb niet eens

Dat is ook weer waar. En ik ben pas net begonnen met High End. Voor zover je een Marantz PM7000 tenminste High End kunt noemen (wanneer noem je iets eigenlijk zo :confused :). Ik zal in de toekomst ook nog wel het een en ander upgraden. Als eerste m'n cd-speler, want dat is nu mijn cd-rom-speler en dat MOET gewoon beter. Maar ja, student he en dus arm ;).

wat ik eigenlijk bedoelde, is dat ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek is.

Dat ben ik wel met je eens Henrie.

Bij veel merken/componenten vindt ik de prijs/kwaliteits verhouding ver te zoeken.

(en dan bedoel ik niet alleen bij ML of Krell,o.i.d, maar ook bij (de duurdere componenten) van een merk als Naim.)

Veelal wordt er dan beweerd dat dergelijke merken een hoge waarde behouden, maar als ik zo de 2e hands rubrieken raadpleeg valt dat vaak ook vies tegen.

Alleen bij luidsprekers verbaas ik me soms nog wel eens hoeveel kwaliteit (of High-end aspiraties) die bezitten.

Uiteraard zullen veel mensen geen speakers van zeg maar 500,- euro p.p. koppelen aan een versterker die 't dubbele kost en/of een bron die nog 3 tot 4x zoveel kost, maar pas dan komt de ware prijs/kwaliteits verhouding goed uit de verf.

Ik geef ronduit toe dat, ondanks dat ik er dagelijks van geniet, de prijs/kwaliteits verhouding van mijn CD-speler (3900,- euro) ook ver te zoeken is. Dat bedrag had ik dan ook in geen 3900 jaar er voor betaald!

Maar net als met de ML versterker van AudioPaul zijn zulke produkten een buitenkans als je ze 2e hands tegenkomt.

Vaak worden dergelijke componenten van dat niveau aangeboden door echte liefhebbers/kenners waardoor 't vaak in prima staat verkeerd.

Kortom, gezien de huidige nieuwprijzen vind ik veel merken beneden de maat presteren, maar... 2e hands wordt 't een stuk aantrekkelijker.

Groeten,

Alco

Of, om het met andere woorden (van een huisgenoot van me) te zeggen: "de marginale waarde is zo klein bij dat soort spullen". Ofwel: je moet zo vreselijk veel betalen, wil een klein beetje verbetering hebben...

Maar als je zoiets voor een redelijke prijs tweedehands kunt kopen, dan is het natuurlijk wel leuk. Het is ook niet dat ik niet zo'n ML zou willen hebben (al betwijfel ik of de vloer van dit brakke studentenhuis het houdt ;)) maar het is zo vreselijk veel geld waar je ook zoveel andere leuke dingen mee kunt doen... Een rijbewijs halen bijvoorbeeld... :D

Hallo Henrie en Audiopaul,

maar het is zo vreselijk veel geld waar je ook zoveel andere leuke dingen mee kunt doen... Een rijbewijs halen bijvoorbeeld...

Nou, een auto is ook erg duur, vandaag 4 nieuwe banden gehaald eek.gif Daar heb je ook een mooi kabeltje voor :D

Audiopaul,

de filters zijn nog niet helemaal klaar, wel bijna, als ze helemaal af zijn moet je zeker een keertje langskomen! Ik mail wel even wanneer.

gr. Rogier

Nou, een auto is ook erg duur, vandaag 4 nieuwe banden gehaald Daar heb je ook een mooi kabeltje voor

Auto's zijn niet zo duur. Een auto bezitten en rijden is daarentegen wel duur (belasting, verzekering, brandstof enz.). Maar ik ben eigenlijk wel een beetje autogek. Meer dan audiogek. Dus als ik later eens bakken met geld verdien ;) dan ga ik eerst een fatsoenlijke auto kopen.

Ik heb er al een op het oog (als die dan tenminste nog gebouwd wordt): De nieuwe Nissan Skyline GT-R R35. Is nu nog niet in produktie en het is maar de vraag of ie naar Nederland komt, maar voor het eerst wordt er iig een linksgestuurde Skyline gemaakt (voor Amerika) en misschien dat ie ook naar Nederland komt. Maar ja, in Amerika gaat ie wel een slordige $60.000 kosten (minimaal). Dus in Nederland (met z'n geweldige BPM :() wordt dat al gauw een ton.

Aan de andere kant heb je dan wel een auto die hoogst waarschijnlijk sneller is dan een Porsche 911 Carrera 4 en een Ferrari 360 Modena, terwijl ie (veel) goedkoper is. De 911 kost namelijk minimaal €114.310 en de Ferrari zelfs €176.413. En Nissan leverde bij de oude Skyline (de R34) 'opvoersetjes' en dat gaan ze waarschijnlijk weer doen. Japanse sportwagens hebben af fabriek namelijk nooit meer dan 280pk (door een herenakkoord tussen de japanse autofabrikanten). Maar daar is dus wat aan te doen. Oude Skylines zijn vaak uitgerust met zo'n opvoersetje en hebben dan vaak 420pk. Er zijn er zelfs die er ruim 600pk van maken en een enkeling maakt het zelfs heel erg bont: de presentator van Top Gear (BBC) heeft eens in een versie met 1000pk! gereden. En het leuke is dat het onderstel en de motor (een 2.5V6 twinturbo) daar gewoon volledig op berekend zijn... :)

Geplaatst door Alco:

Uiteraard zullen veel mensen geen speakers van zeg maar 500,- euro p.p. koppelen aan een versterker die 't dubbele kost en/of een bron die nog 3 tot 4x zoveel kost, maar pas dan komt de ware prijs/kwaliteits verhouding goed uit de verf.

Kortom, gezien de huidige nieuwprijzen vind ik veel merken beneden de maat presteren, maar... 2e hands wordt 't een stuk aantrekkelijker.

Groeten,

Alco

Mijn speakertjes waren tweedehands slechts een fractie van mijn versterker-set, ongeveer 4% :D;)

hoi henrie,

hmm mischien mijn golf tdi'tje inruilen en mijn stereo verkopen, en dan.. ach nee, moet zowiezo een diesel hebben (lekker kachelen), en mijn grootste hobby is toch audio :)

dit is natuurlijk wel echt off topic :o

gr. Rogier

ps: voor 4 nieuwe banden en een extra velg heb ik ook maar 260 euro betaald :D

hmm, auto's geef ik helemaal niets om.

Mijn eerste (en tot nu toe nog laatste) auto koste me minder dan m'n CD-speler kost!

Toch heb ik er 7 jaar lang met plezier en zonder noemenswaardige problemen in gereden.

Greetings,

Alco cool.gif

En ehh, Alco, heb jij zo'n goedkope auto, of heb je gewoon een ranzig dure cd-speler

Ik had een Toyota 'Tercel' die me 8000,- gulden heeft gekost. (hij was toen 6 jaar oud) Mijn CD-speler kost 3900,- euro

(= 8600,- gulden)

Kortom, de CD-speler is wellicht enigszins 'ranzig' duur, en m'n auto was redelijk goedkoop.

(ps: ik heb de auto inmiddels al een jaar of 6 niet meer)

Groeten,

Alco

Dat is waar ook! In die Lexus zit ML-apparatuur. Speciaal voor Lexus (en ik geloof zelfs speciaal voor dit model) ontwikkeld. Vonden ze nogal dure apparatuur bij Autovisie (waar ik lid van ben) ;)

En ja, die neus van die Nissan is idd nogal apart. Maar ook zeer indrukwekkend. Zeker als je 'm in je binnenspiegel ziet opdoemen... :) De kont is met die dubbele ronde achterlichten erg karakteristiek voor een Skyline (sinds 1989). Maar hoewel het niet de meest elegante auto is, vind ik 'm echt heeeeel gaaf :D

Maar het is nog een concept car, dus misschien dat ze 'm nog wat aanpassen. Maar ik hoop het niet, want er worden al genoeg (politiek) correcte sportauto's gebouwd...

Geplaatst door Alco:

Ik had een Toyota 'Tercel' die me 8000,- gulden heeft gekost. (hij was toen 6 jaar oud) Mijn CD-speler kost 3900,- euro

(= 8600,- gulden)

Kortom, de CD-speler is wellicht enigszins 'ranzig' duur, en m'n auto was redelijk goedkoop.

(ps: ik heb de auto inmiddels al een jaar of 6 niet meer)

Groeten,

Alco

Hehe... idd een 'ranzig dure' cd-speler :) Maar ook niet echt een dure auto. Wel een saaie als je het mij vraagt, maar als auto's je toch niet boeien wel een goeie, want Toyota's zijn oerdegelijk...

Audiopaul mijn complimenten wat een set vooral die M.L wat een kick apperaat man ik kan er wel uren naar staan kijken mooie audio kast en als ik die prijzen bekijk van die audiorack vind ik dat nog wel mee vallen het is mooi geheel het past goed ook bij die THIELS gewoon TOPPIE :rolleyes:

groeten

BAS

P.S

sodejuu nog bedankt :)