Henk&audio Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 non de ju wat een spul. De enige overeenkomst met mijn set is de XcanV2. Veel plezier Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Het enige wat overeen komt met mijn set is dat ik ook speakers en een versterker heb. Maar wel totaal verschillende Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie:Het enige wat overeen komt met mijn set is dat ik ook speakers en een versterker heb. Maar wel totaal verschillende maar dat is bij iedereen gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie:Het enige wat overeen komt met mijn set is dat ik ook speakers en een versterker heb. Maar wel totaal verschillende geen set is gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door bas: maar dat is bij iedereen gelijk Nee hoor. Er zijn mensen genoeg met een midiset. Ik heb tenminste nog een losse versterker. Das al heel wat voor veel mensen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie: Nee hoor. Er zijn mensen genoeg met een midiset. Ik heb tenminste nog een losse versterker. Das al heel wat voor veel mensen... daar had ik niet aangedacht maar ik bedoel een goede set nu weet ik ook wel er zijn mensen met een midi set van 500 euro die zeggen dat het net zo klinkt als een set van 5000 euro!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Ja das waar. Maar die mensen weten nu eenmaal niet beter. Wij wel (ik wel iig)... Niet dat ik een goede SET heb trouwens, want ik heb alleen maar een versterker en speakers van enig niveau. Als cd-speler gebruik ik mijn cd-rom-speler en als tuner een midiset (waar ik jaren mee heb gespeeld )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie:Ja das waar. Maar die mensen weten nu eenmaal niet beter. Wij wel (ik wel iig)... Niet dat ik een goede SET heb trouwens, want ik heb alleen maar een versterker en speakers van enig niveau. Als cd-speler gebruik ik mijn cd-rom-speler en als tuner een midiset (waar ik jaren mee heb gespeeld )... mijn set is ook nog niet op niveau maar dat word aangewerkt kan wel even duren maar het komt wel p.s had je mij gemaild henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Nee, ik heb niemand gemaild... Was er iets niet aangekomen of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie:Nee, ik heb niemand gemaild... Was er iets niet aangekomen of zo? er had ene Henrie uit Enschede gemaild over mijn 7 ook student Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Waar mailde hij over?? Je 7? Ik was het niet... Wel toevallig dat het een Henrie was (met 'ie' op het eind???) en dan ook nog uit Enschede... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 12 november 2002 Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Henrie:Waar mailde hij over?? Je 7? Ik was het niet... Wel toevallig dat het een Henrie was (met 'ie' op het eind???) en dan ook nog uit Enschede... teac vrds 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Heej man, kale boel.. lijkt wel alsof er is ingebroken. Wat vinden de vrouwen hiervan? Ik dacht dat Mecano uit was Waar heb je die platen nou staan dan? Ben benieuwd hoe die klinkt, Paul. Neem em maar een keer mee Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Henrie: Auto's zijn niet zo duur. Een auto bezitten en rijden is daarentegen wel duur (belasting, verzekering, brandstof enz.). Maar ik ben eigenlijk wel een beetje autogek. Meer dan audiogek. Dus als ik later eens bakken met geld verdien dan ga ik eerst een fatsoenlijke auto kopen. Ik heb er al een op het oog (als die dan tenminste nog gebouwd wordt): De nieuwe Nissan Skyline GT-R R35. Is nu nog niet in produktie en het is maar de vraag of ie naar Nederland komt, maar voor het eerst wordt er iig een linksgestuurde Skyline gemaakt (voor Amerika) en misschien dat ie ook naar Nederland komt. Maar ja, in Amerika gaat ie wel een slordige $60.000 kosten (minimaal). Dus in Nederland (met z'n geweldige BPM ) wordt dat al gauw een ton. Aan de andere kant heb je dan wel een auto die hoogst waarschijnlijk sneller is dan een Porsche 911 Carrera 4 en een Ferrari 360 Modena, terwijl ie (veel) goedkoper is. De 911 kost namelijk minimaal €114.310 en de Ferrari zelfs €176.413. En Nissan leverde bij de oude Skyline (de R34) 'opvoersetjes' en dat gaan ze waarschijnlijk weer doen. Japanse sportwagens hebben af fabriek namelijk nooit meer dan 280pk (door een herenakkoord tussen de japanse autofabrikanten). Maar daar is dus wat aan te doen. Oude Skylines zijn vaak uitgerust met zo'n opvoersetje en hebben dan vaak 420pk. Er zijn er zelfs die er ruim 600pk van maken en een enkeling maakt het zelfs heel erg bont: de presentator van Top Gear (BBC) heeft eens in een versie met 1000pk! gereden. En het leuke is dat het onderstel en de motor (een 2.5V6 twinturbo) daar gewoon volledig op berekend zijn... Ik wil niet lullig doen, maar 1000PK uit een 2,5 liter V6 Blokje kan niet op elkaar berekend zijn. Als je ziet dat het door Cossworth getuned 2,7liter V6 blok uit de Audi RS4 ook lang de 1000PK niet haalt, dan lijkt een blok met minder inhoud dat zeker niet te kunnen met behoud van garantie. Uiteraard is overal VEEL meer power uit te trekken, maar of alles erop berekend is, is dan maar de vraag. Nissan geeft er echter geen garantie op, net zo min als Volkswagen er garantie op geeft als je 2 turbo's op het 3,2liter V6 blok uit de Golf R32 hangt. Uiteraard pers je er dan ook 400PK uit en rij je (bijna) iedereen zoek, maar het is niet standaard en de rest van de auto is er niet op berekend. Nissan is ook een autobedrijf dat niet erg goed loopt. Als ze de GT R35 zouden bouwen met als gedachte dat er 1000PK in gepropt wordt zou de auto aanzienlijk duurder worden. Zelfs zoveel duurder dat er geld bij moet. Bang dat Nissan dat niet doet. Verders is het wel een alternatief mobieltje, net als de MG X Power SV welke je wel af fabriek met 965PK kunt bestellen. Maar goed. Doe mij maar een Volkswagen Touareg V10 TDI. Niet bizar snel, maar het vermogen om een 30tons vrachtwagen weg te slepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Jedi Knight: Ik wil niet lullig doen, maar 1000PK uit een 2,5 liter V6 Blokje kan niet op elkaar berekend zijn. Als je ziet dat het door Cossworth getuned 2,7liter V6 blok uit de Audi RS4 ook lang de 1000PK niet haalt, dan lijkt een blok met minder inhoud dat zeker niet te kunnen met behoud van garantie. Uiteraard is overal VEEL meer power uit te trekken, maar of alles erop berekend is, is dan maar de vraag. Nissan geeft er echter geen garantie op, net zo min als Volkswagen er garantie op geeft als je 2 turbo's op het 3,2liter V6 blok uit de Golf R32 hangt. Uiteraard pers je er dan ook 400PK uit en rij je (bijna) iedereen zoek, maar het is niet standaard en de rest van de auto is er niet op berekend. Nissan is ook een autobedrijf dat niet erg goed loopt. Als ze de GT R35 zouden bouwen met als gedachte dat er 1000PK in gepropt wordt zou de auto aanzienlijk duurder worden. Zelfs zoveel duurder dat er geld bij moet. Bang dat Nissan dat niet doet. Verders is het wel een alternatief mobieltje, net als de MG X Power SV welke je wel af fabriek met 965PK kunt bestellen. Maar goed. Doe mij maar een Volkswagen Touareg V10 TDI. Niet bizar snel, maar het vermogen om een 30tons vrachtwagen weg te slepen. Nee die 1000pk was ie idd ook niet op berekend. Stond er wel zo, maar was niet zo bedoeld. Maar die 600pk kan ie wel 'makkelijk' aan. Het is namelijk een raceauto voor op de weg, inclusief plankhard onderstel en racemotor (wat trouwens een 6-in lijn is en niet een V6 zoals ik eerder zei... foutje). Alleen is die motor standaard uitgerust met 'slechts' 280pk vanwege dat suffe herenakkoord. Nissan levert zelf (zoals ik geloof ik al zei) opvoersetjes. Daar hoort die van 600pk geloof ik ook bij (die van 420pk zeker weten). Ook de rest van de auto (lees: onderstel) kan dat vermogen aan. Dat schrijven de heren van Autovisie tenminste en wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken...? Dat het niet zo goed gaat met Nissan is niet helemaal (meer) waar. Het ging idd slecht, omdat ze geen leuke auto's maakten (althans niet voor Europa). Dat is inmiddels aan het veranderen, met dank aan Renault, die er een hoop geld instopt. Het gaat dus weer wat beter. Zie ook de nieuwe 350Z. Waren ze bij Autovisie behoorlijk over te spreken. Zeker i.c.m. de prijs want die ligt (in Amerika) zo'n $10.000 lager dan die van de Audi TT, terwijl de 350Z sneller/beter is (en mooier als je het mij vraagt)... Dat je op een 3.2V6 van Volkswagen zomaar 2 turbo's kunt gooien is denk ik ook niet helemaal waar. Daar moet zo'n blok wel op berekend zijn en dat is in dit geval niet zo denk ik. Iig is dat in de meeste gevallen niet zo. Op de motor van de Skyline zitten sowieso al 2 turbo's en er is (vooraf)rekening gehouden met een hogere turbodruk. Dat er misschien geld bij moet (maar liever niet natuurlijk) is niet zo raar. De Skyline is een 'imagebuilder'. Kost veel om te maken, maar levert vaak niet zo veel geld op. Dat moet komen van de Primera's, Almera's en Micra's enz. Het is dus eenzelfde soort auto als bijvoorbeeld de Mitsubishi Evo VII, de Subaru Impreza WRX en de (al tijden niet meer leverbare) Lancia Delta HF Integrale. Maar ook de Porsche 959 is bijvoorbeeld zo'n auto. Daar heeft Porsche flink op verloren, maar ze hebben er wel alles ingestopt dat ze in huis hadden (midden jaren '80). Overigens gaat Nissan de nieuwe Skyline ook in Amerika leveren om de produktiekosten eruit te kunnen halen (Amerika wordt waarschijnlijk de grootste afzetmarkt). En dan dat alternatief. Tja, een MG XPower SV heeft (in de sterkste versie) idd 956pk. Maar dat is (als ik het goed begrepen heb) een piekwaarde. Die kan hij niet constant leveren. Dat zit zo: MG heeft een Ford V8 blok onder handen genomen en er uiteindelijk 456pk uit weten te pulken (zonder turbo's). En nu gaan ze in die extreemste versie lachgasinjectie toepassen op die motor. Daardoor stijgt het vermogen (tijdelijk) tot die zeer indrukwekkende 956pk (+500pk door lachgas injectie dus!). Alleen kun je niet constant lachgasinjectie toepassen (want waar zou je dat moeten tanken? en bovendien wordt de motor dan veel te warm en wordt het bovendien gevaarlijk) dus heeft ie onder normale omstandigheden 'gewoon' 456pk. Die VW Touareg is idd ook wel stoer. Vooral met die lompe V10 TDI. Maar dat is eerlijk gezegd niet mijn soort auto. Je zit zo vreselijk hoog in zo'n ding (wat ook z'n voordelen heeft) en hij is ook erg zwaar. Een lichte auto met relatief veel vermogen vind ik veel leuker. Neem nou een Lotus Elise: net 800kg en (in de sterkste versie) 140pk. Geeft een leuke gewicht/vermogensverhouding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Oh... nog 1 ding. 1000pk uit een 2.5 6-cilinder-twinturbo-motor is veel, indrukwekkend zelfs, maar niet schrikbarend, als je weet dat BMW voor de F1 in de jaren 70/80 ooit een 1.5 liter 4-cilinder-turbo-motor heeft ontwikkeld (voor alleen de kwalificaties) met maar liefst 1500pk!!! Dat is dus een specifiek vermogen van 1000pk/liter!!! De raceversie van die motor had 'slechts' 1000pk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 november 2002 Author Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door JSA:Heej man, kale boel.. lijkt wel alsof er is ingebroken. Wat vinden de vrouwen hiervan? Ik dacht dat Mecano uit was Waar heb je die platen nou staan dan? Ben benieuwd hoe die klinkt, Paul. Neem em maar een keer mee Groetjes Wat nou mecanodoos, jij.....jij....lummel!! Ach, mijn vrouwen interesseren zich helemaal niet voor dat soort dingen, maar ze vinden 'm allemaal prachtig, echt waar! Bij mij gaat het in eerste instantie niet om de mooiigheid, maar om effectiviteit! En daar draagt dit rack 100% aan bij! De kastjes met lp's staan nu op m'n werkkamer bij m'n 2e setje. Als je graag een keer wil komen luisteren, dan geef maar een gil! Ik pik je dan wel effe op als je tenminste bestand bent tegen de enorme G-krachten van m'n Italiaanse bolide! (deze topic gaat ondertussen toch al over auto's, vandaar! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ik pik je dan wel effe op als je tenminste bestand bent tegen de enorme G-krachten van m'n Italiaanse bolide! (deze topic gaat ondertussen toch al over auto's, vandaar! ) ...maar behalve de Lancia Delta is er volgens mij nog geen Italiaanse bolide genoemd Verder alleen maar Japanse troep en een stel Duitsers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 november 2002 Author Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Henrie: ...maar behalve de Lancia Delta is er volgens mij nog geen Italiaanse bolide genoemd Verder alleen maar Japanse troep en een stel Duitsers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Wat nou mecanodoos, jij.....jij....lummel!! Ach, mijn vrouwen interesseren zich helemaal niet voor dat soort dingen, maar ze vinden 'm allemaal prachtig, echt waar! Bij mij gaat het in eerste instantie niet om de mooiigheid, maar om effectiviteit! En daar draagt dit rack 100% aan bij! De kastjes met lp's staan nu op m'n werkkamer bij m'n 2e setje. Als je graag een keer wil komen luisteren, dan geef maar een gil! Ik pik je dan wel effe op als je tenminste bestand bent tegen de enorme G-krachten van m'n Italiaanse bolide! (deze topic gaat ondertussen toch al over auto's, vandaar! ) Haha, is goed Paul.. Groeten van een Alfa liefhebber, vooral van de 156 Sportwagon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 november 2002 Author Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door JSA: Haha, is goed Paul.. Groeten van een Alfa liefhebber, vooral van de 156 Sportwagon Ja, de Sportwagon is mooi, maarre check this baby out.... Alfa Romeo GTV Lusso Mooi, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ja, de Sportwagon is mooi, maarre check this baby out.... Alfa Romeo GTV Lusso Mooi, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 november 2002 Author Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Henrie: Mooi, maar wel jammer van die velgen... Doe mij dan maar zo'n Skyline Die bedoel je? Brrrrrrrrrr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Die bedoel ik idd Gaaf man... Maar ik ben ook wel een beetje Alfa-fan hoor. Hoewel ik de GTV niet echt geweldig vind. De 156 en 147 vind ik mooier. Vooral de GTA-versies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Henrie: ...maar behalve de Lancia Delta is er volgens mij nog geen Italiaanse bolide genoemd Verder alleen maar Japanse troep en een stel Duitsers... Ach die "japanse troep" zorgt wel voor een hele dikke belegde boterham bij mij..... Enno, die dus bij Nissan Nederland werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts