Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Hehe... Het was ook sarcastisch bedoelt (maar dat had je vast al wel door). Ik zei het, omdat veel mensen een bepaalde auto niet kopen, alleen omdat ie Japans is... Of het nou een Nissan, een Toyota of een Honda of zo is, dat maakt niet uit. Nou moet ik ook zeggen dat ik de meeste Japanse personenwagens ook niet echt mooi vind, maar dat maakt de massa blijkbaar toch niet uit. Dat blijkt wel uit de merken die wel heel goed verkopen in Nederland: Opel en Volkswagen... En dan met name de Astra en de Golf. Maar die merken hebben natuurlijk mooie auto's natuurlijk, zoals de Opel Speedster en de VW Touareg (en ook wel een beetje de Phaeton). Gaat Nissan Nederland nou die R35 leveren (als ie uberhaupt al op de markt komt) Ik hoop het. Kom je 'm hier misschien ook nog eens 'in het wild' tegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Ik ben door ziekte al een paar maanden niet op mijn werk geweest, weet dus de laatste status niet (en als ik hem wel wist zou ik die hier toch niet mogen geven, sorry). Probleem was altijd dat de Skyline alleen gebouwd was voor de Japanse markt, lees hier dus dat het stuur rechts zit. Voor de UK was dat geen probleem, vandaar dat hij ook daar verkocht werd. Technisch gezien was het toen niet mogelijk om de auto om te bouwen naar een linkse besturing (ik meen door de plaatsing van de motor/versnellingsbak). Hoe dat met het nieuwe model zit weet ik niet, maar aangezien er voor de Amerikaanse markt geproduceerd gaat worden neem ik aan dat het probleem met de besturing opgelost is. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2002 Report Share Posted 15 november 2002 Geplaatst door Enno:Ik ben door ziekte al een paar maanden niet op mijn werk geweest, weet dus de laatste status niet (en als ik hem wel wist zou ik die hier toch niet mogen geven, sorry). Probleem was altijd dat de Skyline alleen gebouwd was voor de Japanse markt, lees hier dus dat het stuur rechts zit. Voor de UK was dat geen probleem, vandaar dat hij ook daar verkocht werd. Technisch gezien was het toen niet mogelijk om de auto om te bouwen naar een linkse besturing (ik meen door de plaatsing van de motor/versnellingsbak). Hoe dat met het nieuwe model zit weet ik niet, maar aangezien er voor de Amerikaanse markt geproduceerd gaat worden neem ik aan dat het probleem met de besturing opgelost is. Enno Ah... dus hij gaat in produktie MOOI! Ik geloof dat de turbo altijd in de weg zat, om de Skyline te kunnen ombouwen tot linksgestuurde auto (maar ik weet het ook niet zeker). Het was iig iets technisch onder de motorkap, dat onoverkomelijk was... En als ie idd naar Amerika gaat, dan kan ie wat dat betreft idd ook naar Europa komen. Zou mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Jemig de pemig AudioPaul, Het begint haast te lijken dat we je als bijnaam Dagobert Duck moeten gaan noemen. Een riante penthouse, een peperdure set met o.a. Mark-Levinson, en zo'n fraaie, dure Alfa. Poppelepee, Da's niet nix. Ik kachel elke dag op m'n piepende en krakende fietsie, door de woeste elementen van moeder natuur naar m'n werk, en zelfs de goedkoopste koopflat zou voor mij nu al bijna onbetaalbaar zijn. Kortom, you're one lucky bloke (maar gun 't je van harte hoor ) Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Had je op school maar beter moeten opletten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Had je op school maar beter moeten opletten Ouch, that hurts. 1-0 voor Ruud Tja, had ik idd maar een vak moeten leren Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Geplaatst door Henrie: Ah... dus hij gaat in produktie MOOI! Beste Henrie, De bron van informatie over het in produktie gaan was....jijzelf (zie je bijdrage aan dit forum van 15 november 16:14). Zoals ik al schreef ben ik al enige tijd niet meer op mijn werk geweest en heb dus geen recente informatie. Over 2 weekjes weer voorzichtig beginnen, erg veel zin in. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 november 2002 Report Share Posted 16 november 2002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 When the green flag drops te bullshit stops. De Ferrari F-40 getuned door Hamann-Motorsport. 620 PK en zo'n 100 kilo lichter dan stock. En de standaard F-40 was ook al niet zo zwaar met +- 1150 Kilo.... Zeg maar gerust de lichtste productie Ferrari ooit. laag gewicht is van gigantisch belang op een circuit, dat vergeten sommigen nog wel eens. Deze auto is op het circuit in zijn klasse nergens door te verslaan . ik geloof dat de rondetijden op het oude circuit van zandvoort met de f-40 net boven de 2 minuut lagen. Ik heb zelf ooit 1:56 gereden, maar dat was met de motorfiets. elke P auto staat gewoon stil op het rechte eind vergeleken met de F-40. Dit is wel de meest serieuse Ferrari ooit denk ik. Maar ik vind de Modena mooier ! Met AA groeten beetje off topic maar dat mag wel hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 http://www.hamann-motorsport.de/pictures/ze19.jpg hmm misschien lukt de foto zo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Goh, ik dacht dat dit een HiFi-forum was Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door Alco:Goh, ik dacht dat dit een HiFi-forum was Greetings, Alco Is ook zo t'zijn ook allemaal auto's met een Bose high-end car-audio set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 t'zijn ook allemaal auto's met een Bose high-end car-audio set Raadseltje: welke 2 woorden in bovenstaande zin zijn elkaars tegenpool ? ok, Bose + high-end. ....was iets te gemakkelijk Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 En als Tifosi was ik een beetje al te optimisties over het drooggewicht van de F-40... dat is nl 1349 kilo. minus de 100 kilo die Hamann eraf krijgt is dat nog 1250 kilo, en daar kan menig auto niet aan tippen ! kijken of ik nu wel een foto hier kan inplakken..ben benieuwd. audiopaul heeft het me ooit voorgedaan. de F-40 heeft geen radio, alleen een vakje voor oordoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 En deze dan? (nee ik ben geen Ferrari-fan, integendeel...) (Lotus Elise) Slechts 699kg. Wel 'wat minder' vermogen (wat heet: slechts 118pk) maar toch nog adembenemend snel. Qua accelleratie tenminste (van 0-100km/u in 5,9 sec.), want een echt superhoge topsnelheid heeft ie met 202km/u niet. Dat haalt de gemiddelde Golf TDI (al dan niet met rode 'i', 'd' en 't') ook. Al heeft de bestuurder van een Golf TDI die Lotus al lang uit het oog verloren als ie eenmaal de 200km/u heeft bereikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Hmmm... aardig audio rackje. Jammer dat het in Nederland te weinig rustig is om er van te kunnen genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door Pjotr: Hmmm... aardig audio rackje. Jammer dat het in Nederland te weinig rustig is om er van te kunnen genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Natuurlijk van Nederlandse bodem (wat ben ik toch een nationalist ) Alleen die velgen zijn zo fout Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Ok, ff ontopic, voor zo ver dat nog kan. Paultje, er zit een vlekje in je tapijtje Jeej, nu zie je pas hoe groot die Thiels zijn. Die ML lijkt wel 28cm breed Je hebt ze alleen te ver ingedraaid, foei Als het goed is trekt die ML dat wel recht, of krom.. euh.. Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Geplaatst door Alco: Mijn CD-speler kost 3900,- euro (= 8600,- gulden) D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Hoi AudioPaul, Ik heb net eens op je site gekeken (of nog steeds eigenlijk), en eehhh... leuke site hoor, maar wil je niet gaan vloeken: Dream Theater - Images and Words: hard-rock WIL JE DREAM THEATER NOOOOOOIT MEER HARD ROCK NOEMEN!!! Tenminste niet als je Ozzy Osbourne ook Hard Rock noemt. Vind ik toch wel een niveauverschilletje van 10 op een schaal van 11... Staat trouwens hier... Nee, serieus, leuke site en wat heb je veel muziek!!! Niet allemaal mijn smaak uiteraard, maar die Pink Floyd collectie wil ik wel hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 november 2002 Author Report Share Posted 18 november 2002 Geplaatst door JSA:Ok, ff ontopic, voor zo ver dat nog kan. Paultje, er zit een vlekje in je tapijtje Jeej, nu zie je pas hoe groot die Thiels zijn. Die ML lijkt wel 28cm breed Je hebt ze alleen te ver ingedraaid, foei Als het goed is trekt die ML dat wel recht, of krom.. euh.. Jasper Lieve Jasper, da's een kwijlspoor van alle bezoekers! Nee, geintje, dat tapijt is scheerwol, door het stofzuigen komen er soms van die rare vegen in. Het is dus geen vlek! De speakers staan in werkelijkheid minder ingedraaid dan het op de foto lijkt. Ze staan 75 cm. van de achterwand en 3cm. per kant ingedraaid. Ik heb aan de rechterzijde in m'n woonkamer een glaswand van ruim 6 meter, iets indraaien voorkomt dus vroegtijdige reflecties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Lieve Jasper, da's een kwijlspoor van alle bezoekers! Zo zie je maar "Ieder voordeel heb ze nadeel" Vrij naar een bekend voetballer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Paul, Lekkere grote foto , ik scroll me helemaal gek O.k. ik heb daarvoor een natuurlijke aanleg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts