Jump to content

Bye bye IKEA-kastjes, welkom audiorack!!


Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hehe... Het was ook sarcastisch bedoelt (maar dat had je vast al wel door). Ik zei het, omdat veel mensen een bepaalde auto niet kopen, alleen omdat ie Japans is... Of het nou een Nissan, een Toyota of een Honda of zo is, dat maakt niet uit. Nou moet ik ook zeggen dat ik de meeste Japanse personenwagens ook niet echt mooi vind, maar dat maakt de massa blijkbaar toch niet uit. Dat blijkt wel uit de merken die wel heel goed verkopen in Nederland: Opel en Volkswagen... En dan met name de Astra en de Golf. Maar die merken hebben natuurlijk mooie auto's natuurlijk, zoals de Opel Speedster en de VW Touareg (en ook wel een beetje de Phaeton).

 

Gaat Nissan Nederland nou die R35 leveren (als ie uberhaupt al op de markt komt) confused.gif;)

Ik hoop het. Kom je 'm hier misschien ook nog eens 'in het wild' tegen... :)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben door ziekte al een paar maanden niet op mijn werk geweest, weet dus de laatste status niet (en als ik hem wel wist zou ik die hier toch niet mogen geven, sorry). Probleem was altijd dat de Skyline alleen gebouwd was voor de Japanse markt, lees hier dus dat het stuur rechts zit. Voor de UK was dat geen probleem, vandaar dat hij ook daar verkocht werd. Technisch gezien was het toen niet mogelijk om de auto om te bouwen naar een linkse besturing (ik meen door de plaatsing van de motor/versnellingsbak). Hoe dat met het nieuwe model zit weet ik niet, maar aangezien er voor de Amerikaanse markt geproduceerd gaat worden neem ik aan dat het probleem met de besturing opgelost is.

 

Enno

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Enno:

Ik ben door ziekte al een paar maanden niet op mijn werk geweest, weet dus de laatste status niet (en als ik hem wel wist zou ik die hier toch niet mogen geven, sorry). Probleem was altijd dat de Skyline alleen gebouwd was voor de Japanse markt, lees hier dus dat het stuur rechts zit. Voor de UK was dat geen probleem, vandaar dat hij ook daar verkocht werd. Technisch gezien was het toen niet mogelijk om de auto om te bouwen naar een linkse besturing (ik meen door de plaatsing van de motor/versnellingsbak). Hoe dat met het nieuwe model zit weet ik niet, maar aangezien er voor de Amerikaanse markt geproduceerd gaat worden neem ik aan dat het probleem met de besturing opgelost is.

 

Enno

 

Ah... dus hij gaat in produktie :) MOOI! :)

Ik geloof dat de turbo altijd in de weg zat, om de Skyline te kunnen ombouwen tot linksgestuurde auto (maar ik weet het ook niet zeker). Het was iig iets technisch onder de motorkap, dat onoverkomelijk was...

En als ie idd naar Amerika gaat, dan kan ie wat dat betreft idd ook naar Europa komen. Zou mooi zijn.

Link to comment
Share on other sites

Jemig de pemig AudioPaul,

 

Het begint haast te lijken dat we je als bijnaam Dagobert Duck moeten gaan noemen.

Een riante penthouse, een peperdure set met o.a. Mark-Levinson, en zo'n fraaie, dure Alfa. Poppelepee, Da's niet nix.

 

Ik kachel elke dag op m'n piepende en krakende fietsie, door de woeste elementen van moeder natuur naar m'n werk, en zelfs de goedkoopste koopflat zou voor mij nu al bijna onbetaalbaar zijn.

 

Kortom, you're one lucky bloke :D

(maar gun 't je van harte hoor cool.gif )

 

Greetings,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Ah... dus hij gaat in produktie :) MOOI! :)

 

Beste Henrie,

 

De bron van informatie over het in produktie gaan was....jijzelf (zie je bijdrage aan dit forum van 15 november 16:14). Zoals ik al schreef ben ik al enige tijd niet meer op mijn werk geweest en heb dus geen recente informatie.

 

Over 2 weekjes weer voorzichtig beginnen, erg veel zin in.

 

Enno

:)

Link to comment
Share on other sites

When the green flag drops te bullshit stops.

De Ferrari F-40 getuned door Hamann-Motorsport.

620 PK en zo'n 100 kilo lichter dan stock.

En de standaard F-40 was ook al niet zo zwaar met +- 1150 Kilo....

Zeg maar gerust de lichtste productie Ferrari ooit.

 

laag gewicht is van gigantisch belang op een circuit, dat vergeten sommigen nog wel eens.

 

Deze auto is op het circuit in zijn klasse nergens door te verslaan .

ik geloof dat de rondetijden op het oude circuit van zandvoort met de f-40 net boven de 2 minuut lagen.

Ik heb zelf ooit 1:56 gereden, maar dat was met de motorfiets. elke P auto staat gewoon stil op het rechte eind vergeleken met de F-40.

 

Dit is wel de meest serieuse Ferrari ooit denk ik.

Maar ik vind de Modena mooier !

 

Met AA groeten

beetje off topic maar dat mag wel hoor.

Link to comment
Share on other sites

En als Tifosi was ik een beetje al te optimisties over het drooggewicht van de F-40...

dat is nl 1349 kilo.

minus de 100 kilo die Hamann eraf krijgt is dat nog 1250 kilo, en daar kan menig auto niet aan tippen !

ze01.jpg

 

kijken of ik nu wel een foto hier kan inplakken..ben benieuwd.

audiopaul heeft het me ooit voorgedaan.

 

de F-40 heeft geen radio, alleen een vakje voor oordoppen.

Link to comment
Share on other sites

En deze dan? :) (nee ik ben geen Ferrari-fan, integendeel...)

6218990394367320x240x1x0.jpg

(Lotus Elise)

 

Slechts 699kg. Wel 'wat minder' vermogen (wat heet: slechts 118pk) maar toch nog adembenemend snel. Qua accelleratie tenminste (van 0-100km/u in 5,9 sec.), want een echt superhoge topsnelheid heeft ie met 202km/u niet. Dat haalt de gemiddelde Golf TDI (al dan niet met rode 'i', 'd' en 't') ook. Al heeft de bestuurder van een Golf TDI die Lotus al lang uit het oog verloren als ie eenmaal de 200km/u heeft bereikt... :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, ff ontopic, voor zo ver dat nog kan.

 

superclamp1.jpg

 

Paultje, er zit een vlekje in je tapijtje :D

 

Jeej, nu zie je pas hoe groot die Thiels zijn. Die ML lijkt wel 28cm breed ;)

Je hebt ze alleen te ver ingedraaid, foei :D Als het goed is trekt die ML dat wel recht, of krom.. euh.. eek.gif

 

Jasper

Link to comment
Share on other sites

Hoi AudioPaul,

 

Ik heb net eens op je site gekeken (of nog steeds eigenlijk), en eehhh... leuke site hoor, maar wil je niet gaan vloeken:

 

Dream Theater - Images and Words: hard-rock

 

WIL JE DREAM THEATER NOOOOOOIT MEER HARD ROCK NOEMEN!!! ;):D Tenminste niet als je Ozzy Osbourne ook Hard Rock noemt. Vind ik toch wel een niveauverschilletje van 10 op een schaal van 11... :)

Staat trouwens hier...

 

Nee, serieus, leuke site en wat heb je veel muziek!!! Niet allemaal mijn smaak uiteraard, maar die Pink Floyd collectie wil ik wel hoor :)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door JSA:

Ok, ff ontopic, voor zo ver dat nog kan.

 

 

Paultje, er zit een vlekje in je tapijtje

Jeej, nu zie je pas hoe groot die Thiels zijn. Die ML lijkt wel 28cm breed

Je hebt ze alleen te ver ingedraaid, foei :D Als het goed is trekt die ML dat wel recht, of krom.. euh.. eek.gif

 

Jasper

 

Lieve Jasper, da's een kwijlspoor van alle bezoekers! :D:D Nee, geintje, dat tapijt is scheerwol, door het stofzuigen komen er soms van die rare vegen in. Het is dus geen vlek! ;):D

De speakers staan in werkelijkheid minder ingedraaid dan het op de foto lijkt. Ze staan 75 cm. van de achterwand en 3cm. per kant ingedraaid. Ik heb aan de rechterzijde in m'n woonkamer een glaswand van ruim 6 meter, iets indraaien voorkomt dus vroegtijdige reflecties. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...