Audiopaul Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Hi guys, Ongetwijfeld bij ieder van ons gaat het nou een tijdje wel kriebelen, zo van..."Als ik dit nou eens vervang, zou het eindresultaat dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 CD-speler, ik speel met een Marantz cd40 Eringa, deze is al zo'n 11 jaar oud. Er zijn alleen zo weinig nieuwe spelers die ik echt de moeite waard vindt, vaak klinkt het hoog te korrelig of is het geluid niet natuurlijk genoeg. O ja, ik heb ook nog een goede voorversterker nodig bij mijn Bryston 4B-NRB, als iemand een goede tip heeft hoor ik het graag. Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Ha, die AudioPaul hmm,'s effe kijken. Bij mij zijn dat m'n luidsprekers. Ondanks dat menig Naim fan de Linn Kan's de hemel in prijst,met name i.c.m Naim,hebben ze naar mijn mening 'n paar nadelen: 1. Oerlelijk! Vooral op de bijhorende stands. 2. (soms te)eerlijk: m.a.w. ze kunnen soms iets te genadeloos zijn in 't laten horen van de opnamen of wanneer de bron eigenlijk niet goed genoeg is. 3. Door de plaatsing zo dicht mogelijk tegen de achterwand, zit er uiteraard niet al teveel diepte in 't geluidsbeeld. Zo zat ik laatst met 't (absurde?) idee te spelen om ze te vervangen door 'n paar betaalbare (monitor)speakers die iets meer vergevingsgezind zijn. (bijv:B&W-302} zodat ik alsnog met bijv: een Rega Planar-3 o.i.d. de analoge wereld in kan stappen voor 'n acceptabele prijs. Nu wordt me dat zeer afgeraden door andere (Naim) audio enthousiastelingen, "Who've been there". Maar goed, laat ik dat maar niet doen. 't zal niet de eerste keer zijn dat ik spijt krijg dat ik weer iets heb ver/gekocht. Vreemd eigenlijk,...Ik had 'n keer een zeer betaalbaar setje bestaande uit: NAD 310 versterker NAD 512 CD-speler Pro-ject 2 draaitafel met Van den Hul MM1 en Monitor Audio MA1 (cherry) op Target stands. Dit klonkt zo in balans en vooral met vinyl klonk 't geheel erg muzikaal. stom eigenlijk,dat jaren later, men/ik geef steeds meer uit,en toch...die kriebels... oeps,sorry...ik dwaal af. Tijd voor 'n nieuwe topic Groetjes, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Wat ik zou vervangen is mijn versterker en kabels. Dat is eigenlijk omdat ik nog alles moet afstellen op mijn smaak. (is nog niet echt gedaan) De versterker zou ik misschien vervangen door een Primare A30.1(eigenlijk iets te duur) of een NAD C350 of C370, maar wat anders mag ook. Bijv.: Een eindversterker(transitor) met voorversterker(buizen). Kabels weet ik nog niet, dat doe ik als ik mijn versterker heb. Oke, de nieuwe interlink zal ik wel eerder hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Beste Audiopaul, Bij mij kriebelt het constant. Het enige waar ik zo tevreden mee ben dat ik mij niet kan voorstellen dat ik het vervang is mijn versterker. Mijn cd-speler bevalt uitstekend, hetzelfde geldt voor mijn luidsprekers en de bekabeling. Het geheel is prima op elkaar afgestemd, het maakt muziek, maar beter is altijd welkom. Heel concreet ben ik op het moment bezig met het beluisteren van verschillende electrostaten. Waarschijnlijk gaan mijn luidsprekers dus als eerste vervangen worden... O ja, naar het schijnt staat er op interlink-gebied ook wat te gebeuren. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Hallo allemaal, Ik wil nog een keer een laatste high end draaitafel kopen. Probleem is eigenlijk alleen, welke. Het kan nog wel een jaar duren voor ik weet welke het wordt. Ik probeer nu zoveel mogelijk op dat gebied te horen Haudio jij doet ook in Roksan dacht ik. Heb jij de Roksan TMS wel eens gehoord, de Oracle en/of de SME 10? Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Heel concreet ben ik op het moment bezig met het beluisteren van verschillende electrostaten. Waarschijnlijk gaan mijn luidsprekers dus als eerste vervangen worden... zeg michel wat doe je dan met die tafjes van jou en dat interlink gebeuren trekt mij ook wel aan demon die zijn speakers ook nodig moet vervangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Ik wil graag mijn speakers nog vervangen, heb nu 2 B&W D5 speakers van 26 jaar oud, klinken nog steeds erg goed, maar zijn in combinatie met mijn NAD C320 versterker een beetje schel en scherp. Verder wil ik een goede interlink tussen mijn cd-speler en versteker, ik gebruik namelijk nu nog het kabeltje wat je standaard bij je cd-speler krijgt meegeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door demon: zeg michel wat doe je dan met die tafjes van jou Hoezo? Interesse? Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 ja misschien wel you knever now Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Wat ik als eerste zou verbeteren: een ander huis rondom mijn installatie heen. Meer vierkante meters om mijn Avalon Arcussen de vrije ruimte te geven. Als dat gerealiseerd is, ga ik vermoedelijk de eindversterker nog eens vervangen (Sphinx Project 12 Mk II monoblokken). Hierbij denk ik aan een Spectral of Chord eindversterker. Voor overige suggesties hou ik me graag aanbevolen. Over de rest (Meridian 508.24 CD speler), Chord 3200E voorversterker, Harmonic Technology Pro 9, Pro Silway en Truthlink kabels ben ik behoorlijk tevreden. Als alles zeer voor de wind gaat, ruil ik misschien ook nog eens de Arcussen in voor Opussen of Eidolons van hetzelfde merk. Even doorsparen dus en hopen op weer iets betere tijden op de effectenbeurzen. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 12 november 2001 Report Share Posted 12 november 2001 Misschien raar..maar ik ben best tevreden over wat ik nu heb staan. Ik heb onlangs gemodificeerde luidsprekers hier gehad (Nirvanabekabeling en een vernadering qua demping)maar die bleken - in mijn huiskamer - niet echt een openbaring te zijn. Wellicht dat ik op termijn mijn Technics draaitafel nog eens vervang of mijn eindversterker (Meridian 556)inruil tegen de monoblokken van Meridian of de 557. Op lange termijn wil ik nog eens de Master one luidsprekers hebben, die klonken vreselijk 'echt', maar ja dan moet de rest ook weer aangepast worden dus dat zal nog wel even duren. Ondertussen geniet ik gewoon van wat ik heb! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 13 november 2001 Report Share Posted 13 november 2001 Na net een "nieuwe" thorens 166, heb ik even geen geld. De volgende upgrade word het bouwen van mijn speakers, van de grond af.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 december 2001 Report Share Posted 12 december 2001 Beste Carl, hier ben ik weer met een nieuwe pc . De SME 10 zou ik maar niet doen als ik jou was ik heb van de Duitse Imp. te horen gekregen dat hij te (dat kan ook) nauwkeurig gemaakt is dat betekent dat de toleranties zo zijn dat als de temperatuur 2 graden hoger wordt dan 20 graden de draaitafel langzamer gaat lopen en als het nog warmer wordt dan doet hij het helemaal niet meer. Roksan is prima. Oracle Delphi is een droom qua uiterlijk en ook qua geluid maar niet de top. De Oracle Delphi is mijn jongensdroom maar hij is nu niet goed genoeg meer maar wel heel mooi MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 december 2001 Author Report Share Posted 12 december 2001 Geplaatst door Ome Henk: Wordt het een sobere kerst Audiopaul en heb je nog andere ls-kabels beluisterd Groetnis fan ien nijsgjirriche, Henk Ome Henk, de Nirvana hangt nog steeds aan m'n set en lijkt er niet meer van af te willen! Ik ben erg onder de indruk van deze kabels. Ik verwacht ieder moment de Wireworld Polaris III+ ter vergelijking, eigenlijk had 'ie er al moeten zijn! Maar met die sobere kerst valt het wel mee, nu ik vandaag per post een wel zeer luxe kerstpakket mocht ontvangen! Ik hou je op de hoogte, Henk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk Posted 13 december 2001 Report Share Posted 13 december 2001 Mijn vrouw heeft mijn draaitafel afgestoft en daarbij de naald uit mijn Benze Micro Gold meegenomen. Dit element zal ik dus als eerste moeten vervangen. Geluk bij een ongeluk is dat ik de combinatie Benz Micro en de Rega planar 3 geen gelukkige vond. Ik had dus al plannen. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Ok, Nu doe ik maar een duit in het zakje. Wat er bij mij als eerste uitgaat dit jaar is mijn versterker. Ik was eerst van plan de cd speler de deur uit te doen alleen is dat redelijk frustrerend afgelopen en hou ik maar gewoon dat "kreng". Ik wil dit jaar een hybride geintegreerde buizenversterker kopen van Pathos of van Unison Research of een van Graaf. Afhankelijk van wat ze moeten kosten en het meest belangrijke hoe ze klinken zal uiteindelijk een van deze 3 het moeten gaan worden. En dan is al het geld weer op voor dit jaar en moet ik weer tot volgend jaar wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Ha die Ruuf F. Zo,zo...dat zijn geen misselijke namen die je opnoemt. ps:Als je ook nog steeds een goede (en mooie) CD-speler zoekt....ik weet 'n adres (audiozaak) waar nog 'n i.z.g.s verkerende Marantz CD17 staat,in zwart. van 2500,- voor 1200,- M.v.g. Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Geplaatst door Alco:Ha die Ruuf F. Zo,zo...dat zijn geen misselijke namen die je opnoemt. ps:Als je ook nog steeds een goede (en mooie) CD-speler zoekt....ik weet 'n adres (audiozaak) waar nog 'n i.z.g.s verkerende Marantz CD17 staat,in zwart. van 2500,- voor 1200,- M.v.g. Alco Heel vriendelijk van je Alco, maar ik ben echt gestopt met het zoeken naar een cd speler. Hoogstens dat ik mijn NAD ga (laat) modificeren. dat is wat ik er nog mee doe. Ik wil echt mijn geld in een van deze 3 versterkers stoppen. Ik ben vooral gecharmeerd van de Pathos Classic One, Graaf Vencticinque, Unison Research SR1 en SR 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 O,enne...om zelf ook maar effe 'n duit in 't zakje van deze topic te doen... Ik denk/vrees dat m'n rack of m'n speakers er als eerste uitgaan. 't rack omdat ie te onpraktisch is. (plateaus te ver uitelkaar en te laag,bovendien zie je de kabels teveel hangen) de speakers (ja,'k weet 't...,ik heb ze nog geen jaar,maarja had ik maar beter naar mezelf moeten luisteren. Ze klinken op zich erg goed,zolang ik vrij bescheiden draai,maar die El Cheapo looks,brrrr 't begint me toch wat meer te irriteren dat ze er eigenlijk niet uitzien) Welke speakers 't worden,nog geen idee. Waarschijnlijk niet meer de Nautlilus 805,omdat ik dan tevens een andere versterker nodig heb en dat zal teveel in de papieren gaan lopen. Misschien een Naim Intro-II: of een andere speaker die ener mooi uitziet (bij voorkeur in echt houtfineer),en makkelijk is te plaatsen,enmakkelijk aan te sturen door m'n (15watt) versterker. We'll see Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Mijn nieuwe aanwinsten voor dit jaar zijn al in de maak. Ik was dat vorig jaar al van plan, maar het is er toen niet van gekomen. Vanmiddag zijn ze dan besteld, de Dolomite-platen (natuursteen) voor onder en in het audiorek en onder mijn speakers. En ja, het is een echt dood materiaal (stemvorktest gedaan ). Als bruintje het dit jaar ook nog kan trekken komt er misschien een nieuwe DAC of een surroundprocessor (beide vieze woorden ) P.S.: Waarschijnlijk wordt het toch wel weer iets anders dan hierboven vermeld . Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 goeiesmiddags heren aangezien ik nu mijn nieuwe speakers heb staan moet ik toch maar weer eens nieuwe plannen gaan maken dus daarom ga ik binnenkort eerst met een netfilter bezig en daarna (halverwege 2002) wil ik eens gaan kijken om een andere versterker(combinatie) en dan wil ik nog een gaan kijken om een andere draaitafel maar dat is toekomstmuziek interlink heb ik nu een aardige achter liggen luidsprekerkabel ga ik eerst nog eens over denken en als ik dan ergens tegen aanloop wil ik toch een andere luisterruimte dat zijn mijn plannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Na lang zoeken en wachten toch eindelijk gevonden. Binnenkort (deze week) heb ik er een NAD 216 eindversterker erbij. Dan kan ik eindelijk bi-amped muziek gaan luisteren. Als deze NAD combinatie me bevalt (NAD 319 & NAD 216) dan weet ik niet of dit jaar de versterkers worden ingeruild. Ik laat jullie wel weten hoe het klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Na lang zoeken en wachten toch eindelijk gevonden.Binnenkort (deze week) heb ik er een NAD 216 eindversterker erbij. Dan kan ik eindelijk bi-amped muziek gaan luisteren. Als deze NAD combinatie me bevalt (NAD 319 & NAD 216) dan weet ik niet of dit jaar de versterkers worden ingeruild gefeliciflapstaard ruud_f ik hoop voor je dat je combinatie je bevalt alleen wel jammer voor die hybride buizenversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Geplaatst door sodejuu:Als bruintje het dit jaar ook nog kan trekken komt er misschien een nieuwe DAC of een surroundprocessor (beide vieze woorden ) Wat mij betreft geen vieze woorden . Zit je al aan een bepaalde surround processor te denken? Wat betreft mijn toevoeging aan dit topic. Ik zit er over te denken om mijn dvd speler (T+A DVD1210R) te vervangen door een Tag McLaren DVD32R. Maar dan moeten we eerst nog even sparen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts