Ruud_F Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Geplaatst door demon: gefeliciflapstaard ruud_f ik hoop voor je dat je combinatie je bevalt alleen wel jammer voor die hybride buizenversterker Hoi Demon, Van dat hybride idee ben ik sinds zaterdag na mijn bezoekje in Snits afgestapt. Als het een andere versterker wordt, dan wordt het een echte buizenversterker. Een Unison Research S6 bijvoorbeeld. Of een Synthesis of .... of ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Geplaatst door Ruud: Had je een dag of vijf geleden moeten posten Toen was het geld al op aangezien ik een pracht van een platenspeler heb gekocht inclusief een geweldige pre pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Geplaatst door Jack van Dijk: Wat mij betreft geen vieze woorden . Zit je al aan een bepaalde surround processor te denken? Wat betreft mijn toevoeging aan dit topic. Ik zit er over te denken om mijn dvd speler (T+A DVD1210R) te vervangen door een Tag McLaren DVD32R. Maar dan moeten we eerst nog even sparen. Jack Hoi Jack, Ik was aan de T+A DD1210R aan 't denken. Deze lijkt me zeer geschikt, mede omdat hij de extra eindtrappen al erin heeft zitten. Natuurlijk is dat geen must, want eindtrappen heb ik feite genoeg. Ik heb de Bryston voor mijn stereogebeuren en de frontspeakers, een zelfbouw eindtrap van 2x70W voor ??? en net een Linn LK280 binnengekregen voor ???.. Ik weet alleen niet of die T+A ook afzonderlijk met een remote te bedienen is of dat er altijd een T+A hoofd-/pre-versterker bij moet zijn. Heb jij misschien nog wat ideeen of voorstellen? Eventueel kan de processor ook als DAC dienst gaan doen, dat zou helemaal mooi wezen. Die T+A DVD-speler is wel erg mooi. Daar had ik ook mijn zinnen op gezet, maar ik heb al een goeie cd-speler en gebruik m'n dvdspeler alleen voor films. Ik maak nu gebruik van een losse Magnat ProLogic processor, dan maakt het geluid toch niet zoveel uit, maar als m'n huis klaar is, is er misschien nog wel wat ruimte om 't surroundgebeuren weer op te pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 januari 2002 Report Share Posted 8 januari 2002 Ik zit er aan te denken om mijn Steinway om te ruilen voor een Bosendorfer............. Stefan, die even z'n Horowitz CD'tje omwisseld voor Tori Amos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 9 januari 2002 Report Share Posted 9 januari 2002 Geplaatst door sodejuu: Ik was aan de T+A DD1210R aan 't denken. Deze lijkt me zeer geschikt, mede omdat hij de extra eindtrappen al erin heeft zitten. Natuurlijk is dat geen must, want eindtrappen heb ik feite genoeg. Ik heb de Bryston voor mijn stereogebeuren en de frontspeakers, een zelfbouw eindtrap van 2x70W voor ??? en net een Linn LK280 binnengekregen voor ???.. Ik weet alleen niet of die T+A ook afzonderlijk met een remote te bedienen is of dat er altijd een T+A hoofd-/pre-versterker bij moet zijn. Heb jij misschien nog wat ideeen of voorstellen? Eventueel kan de processor ook als DAC dienst gaan doen, dat zou helemaal mooi wezen. Ik weet niet in welke prijsklasse die T+A processor zit. Het ziet er wel fraai uit. Wat ik wel jammer vind is dat die geen Pro Logic II heeft, wat toch wel een grote verbetering ten opzichte van Pro Logic is. Maar dit is natuurlijk alleen van belang voor opnames waar geen Dolby Digital of DTS beschikbaar is, dus TV en Video. Geplaatst door sodejuu: Die T+A DVD-speler is wel erg mooi. Daar had ik ook mijn zinnen op gezet, maar ik heb al een goeie cd-speler en gebruik m'n dvdspeler alleen voor films. Mocht ik het voor elkaar krijgen om de Tag McLaren DVD speler te kopen, dan komt mijn T+A DVD speler te koop hoor Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 februari 2002 Report Share Posted 20 februari 2002 Zodra ik luister en ruis en ellende waarneem, dus gebrek aan detaillering, zie ik - na openschroeven - IC's, draai de wereld niet om svp.................. Overigens zet jouw Sphinx phonotrapje eens naast die ouwe Sony bij AS en hoor de IC's. - allergische - Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 februari 2002 Report Share Posted 20 februari 2002 Overigens Henk de M 2000 is wel aangekondigd, echter nog niet in het programma opgenomen en is geen Sigma, de oude sigma voerde als typeaanduiding echter wel 2000. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 februari 2002 Report Share Posted 20 februari 2002 Doe dat dan............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Spelend met allerlei voorhanden komende kleinigheden waarmee je meer muziek uit je bestaande componenten kunt persen, lijkt het me vreselijk zinvol om niet alleen naar de hardware te kijken. Ook simpele zaken kunnen je installatie tot onverwachte prestaties opzwepen. Zoals we bij AS hebben kunnen kennismaken met stukken steen welke een platenspeler vervolmaken, heb ik de laatste paar weken uitgebreid gespeeld met het al eerder - onder recensies - genoemde Master Base. Zowel onder speakers als onder andere componenten - dus ook platenspelrs - doet dit wonderen. Ook iets meer gecompliceerde ingrepen in CD spelers - denk aan een betere klok of een analoge uitgang - Henk : zonder IC's dus - en in versterkers betere condensatoren, kunnen soms - tegen een geringe investering - verbeteringen teweeg brengen die niet te halen zijn met de aanschaf van een weer beter - mogelijk duurder - ander apparaat. Voor je aan de hardware - de dozen dus - begint, kijk dan ook eens aandachtig naar zaken als interconnects en speakerkabels, ze worden zo gemakkelijk vergeten. Vergeet wat zo door audioland rondwaart aan dogma's in de trant van : investeer niet meer dan zo'n 10 - 15 % van het totaal in kabels, ga eens luisteren hoever je kunt horen dat er verbetering optreedt.............. Diot soort uitstapjes maakt het vreselijk lollig bezig te zijn met luisteren naar muziek. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 maart 2002 Author Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door Ruud:Mijn eergisteren aangeschafte 2e Disco-Antistat voor een Nitty Gritty o.i.d. Overloper!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Lijkt me toch een uitstekend plan , een echte wasmachine................ Heb trouwens m'n UL 40 vervangen door een Dynaco ST80, moet sleutelen aan de eerste..... Verder eigenlijk geen wensen..... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 17 maart 2002 Report Share Posted 17 maart 2002 Geplaatst door Ruud:Wordt nu gedaan: Eroica vervangen door een EMT v.d.Hull, RB250 armmodificatie (Pebbles 2 counterweight), Bekabeling vervangen zowel in als uitwendig. Keramisch lager. Eventueel Ringmat systeem. Da's geen misselijke aanpassing Ruud !!! Even een vraag of beter een paar vraagjes: Het nieuwe element is duidelijk, want dat wil ik ook. Maarrehh, wat is een pebbles conterweight? En wat is het voordeel van een keramisch lager? Wat voor bekabeling heb je eigenlijk gekozen ?? Sorry voor de vele vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 29 maart 2002 Report Share Posted 29 maart 2002 Volgende week zaterdag 6 april ga ik bij AS mijn nieuwe cd speler ophalen. Het is de nieuwe NAD C541i geworden. En op verzoek wordt deze cd speler door Haudio ff "onder handen" genomen Klankmatig is de 541i beter dan de 540. Beter stereobeeld, zwaar verbeterd loopwerk en hoogwaardige componenten. Gescheiden voedingen voor digitaal en analoog. Nu nog op zoek naar HDCD cd's (waar worden die dingen verkocht eigenlijk) Mhhh, ik denk dat ik het zaterdag niet laat ga maken in Sneek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 maart 2002 Author Report Share Posted 29 maart 2002 Geplaatst door Ruud_F:Volgende week zaterdag 6 april ga ik bij AS mijn nieuwe cd speler ophalen. Het is de nieuwe NAD C541i geworden. En op verzoek wordt deze cd speler door Haudio ff "onder handen" genomen Klankmatig is de 541i beter dan de 540. Beter stereobeeld, zwaar verbeterd loopwerk en hoogwaardige componenten. Gescheiden voedingen voor digitaal en analoog. Nu nog op zoek naar HDCD cd's (waar worden die dingen verkocht eigenlijk) Mhhh, ik denk dat ik het zaterdag niet laat ga maken in Sneek Hoi, Ruud Ik hoop toch w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 29 maart 2002 Report Share Posted 29 maart 2002 Geplaatst door Audiopaul: Hoi, Ruud Ik hoop toch w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 maart 2002 Author Report Share Posted 29 maart 2002 Hoi Ruud, Door het 20 bits encode/decode proces klinkt een HDCD ruimtelijker, natuurlijker en gedetailleerder dan de gewone 16 bits cd's. Ik heb zelfs gehoord dat HDCD's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Geplaatst door Ome Henk:Laat ik vooropstellen, dat ik er nog niet aan toe ben (wie weet iets voor volgend jaar of zo ). Toch wil ik 'm jullie niet onthouden. Met grote kans wordt m'n volgende up-grade een nieuw element... Waarom Om de simpele reden dat dit (net als de Nitty Gritty) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Mijn volgende upgrade wordt een stel nieuwe voorversterkerbuizen in mijn eindversterkers... (type 6sl7 van Sovtek). Ik heb het gevoel dat een andere buis een nog gedetailleerder geluid moet geven)..... Ach..... met buizen ben je volgens mij nooit klaar met uitproberen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Kijk eens bij http://www.tubesandmore.com hier hebben ze deze maand 10% korting, en leveren ook deze buisjes. Ik heb verleden maand een paar oude NOS 12SL7 buizen (zelfde type maar dan met 12Volt gloei) gekocht voor $4.00 per stuk. Mooie RCA types. Laat ze direkt even matchen, kost een $ en je kunt direkt beginnen. gr, Maarten (die tot nog toe niet echt goede ervaring heeft met Sovtek buisjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Ik heb even nagedacht over de zaken die ik op korte/middellange termijn wil gaan veranderen. Ik ga binnenkort een voorversterker bouwen voor bij de UL40 versterker, die ik daarna als eindversterker ga gebruiken. Daarna de UL40 voorzien van een paar andere buizen, dus de EL34 eruit en 4 stuks KT-88 er in. Uiteindelijk hoop ik nog een keer twee monoblokken te bouwen als vervanging van de UL40. Maar dat gaat nog ff duren gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Ik neem aan dat de meesten wel een planning achtig iets hebbben betreffende toekomstige aanschaffen. Bij mij werkt dat kennelijk iets anders. Hoewel ik gewoon tevreden ben met de zooi die ik verzameld heb kom je zo af en toe iets tegen wat je aan het denken en heel belangrijk ,aan het rekenen zet. Zo staat er nu dus iets op element gebied te gebeuren. Definitief is het nog niet,het is nog niet gemonteerd. Dus nog niks over wat het zou kunnen worden ,morgen avond meer. En dan in die andere topic,mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door Ome Henk:Toch wel veel die hun "eerste" element (hebben) vervangen... Mag ik vragen waarom jullie er niet direct een beter element in hebben laten zetten Henk, Dat mag best hoor Het element waarmee de Clearaudio Champion werd verkocht is de Ortofon OMT-5 en die is 4 tientjes waard. Ik had natuurlijk aan Henk kunnen vragen om er direkt een DL-160 of AT-OC9 in te zetten want die vond ik goed resp. beter klinken, maar heb besloten om een maand te luisteren naar dat instap element totdat ik zeker wist wat ik ongeveer wilde en Henk dit te pakken kreeg. Geen spijt van gehad. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Geplaatst door Ome Henk:Toch wel veel die hun "eerste" element (hebben) vervangen... Mag ik vragen waarom jullie er niet direct een beter element in hebben laten zetten Ook ik wist bij aanschaf al dat ik naar een beter element toe wilde, het ging echter om een wat ouder element die ik al eerder in mijn bezit had en die tweedehands niet zo gemakkelijk te verkrijgen is (en dan die prijzen ) Na een paar maanden zoeken werd er mij een aangeboden, echter de eigenaar wist niet wat hij voor het element wilde hebben, na lang onderhandelen zijn we Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Geplaatst door Ome Henk:Toch wel veel die hun "eerste" element (hebben) vervangen... Mag ik vragen waarom jullie er niet direct een beter element in hebben laten zetten Nou Henk ik denk niet dat ik dit persoonlijk moet nemen. Er zijn er in de afgelopen jaren nogal wat gepasseerd. Audio Technica's AT95 ,OC9 OC30 ART. (waarbij de OC30 een absolute topper was,jammer genoeg was op een dag de diamant verdwenen, k'vond hem beter dan het top model de ART) AudioNote IO I, Clearaudio Gamma Gold en dan de De Lyra Lydian Beta en deze wordt mischien weer opgevolgd door een nog beter exemplaar. Ik reken de elementjes in m'n Philips.dual tijdperk niet mee. Maar ja vanavond eerst maar es kijken of ie echt nieuw en schadevrij is,en goed klinkt natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Geplaatst door Ome Henk:Dat zijn er nogal wat geweest Siep... Maar waarom niet direkt een exemplaar die meteen recht doet aan je loopwerk/arm In neem maar aan dat ieder nieuw exemplaar er langer in blijft zitten dan de vorige Dit is de oogst van meer dan 20jaar analoog muziek luisteren, en die dingen hebben niet het eeuwige leven Je hebt elementjes nu eenmaal in 4 klasses. Slecht,goed,top en super. Kijk we weten allemaal welk element we eigenlijk zouden willen hebben ,maar helaas hangt er een bijpassend prijskaartje aan. En daar zit dus het probleem om gelijk maar een super element te kopen. Overigens het element wat ik nu gebruik doet dacht ik aardig recht aan m'n arm/loopwerk.Maarja er zijn betere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts