Jump to content

Welk onderdeel in je set zou je als eerste willen vervangen?

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

• 4 months later...

Ff een tegenvraag. Ik heb vernomen dat het nog niet wil vlotten met de vervanging van de PJ18. Waarmee wil je 'm eigenlijk vervangen???

Eerste wijziging die bij mijn set in de planning zit is idd een nieuw element :D

P.S.: Mijn PC is ook aan vervanging toe want je bent me op 2 dagen tijd alweer voorbij gestreeft eek.gif Blijkbaar is dat ding van mij te langzaam ;) Of was het toch de kerstviering die uit de klauwen was gelopen :P:D

Geplaatst door Ome Henk:

Kennelijk heeft iedereen last van de economische malaise    :rolleyes: , dus is ie nog niet weg en dus heb ik nog niet actief gezocht naar een vervanger. Die vervanger komt er pas als de PJ18 weg is, aangezien ik genoeg versterkers in huis heb.

Beste Ome Henk,

Is dit niet en beetje de omgekeerde volgorde, ik denk dat je beter eerst diverse versterkers kunt proberen voordat je de PJ18 verkoopt, misschien ligt "het" helemaal niet aan je versterker maar aan een ander onderdeel van je set

confused.gif

Als eerste de Electrocompaniet EMC1 upgraden naar 24/192 denk ik.

Maar ook de Transparent Ultra speakerkabels staan op de nominatie.

En op mn wenslijst heb ik de Vienna Acoustics Beethoven of de Strauss (afhankelijk van mn toekomstige woning, gniffel) maar dat gebeurt nog niet volgende week. Ik ben nog wel ff bezig dus.... zucht

Geplaatst door Ome Henk:

Misschien is het wel een kwestie van een domino effect    confused.gif

Dat zijn de duurste effekten, zover ik mij kan herinneren :D

Eerst de eindbak, toen de voortrap en meteen de speakers en nu ook nog de cdspeler en bijna alle kabels eek.gifeek.gif

Het kan hard gaan, maar de kriebels zijn nu weer even bedwongen cool.gif

Greetinx

Andr

Ik wil nog een keer een laatste high end draaitafel kopen. Probleem is eigenlijk alleen, welke. Het kan nog wel een jaar duren voor ik weet welke het wordt. Ik probeer nu zoveel mogelijk op dat gebied te horen (posted by carl)

Mocht je redelijk in de buurt wonen of eens komen dan nodig ik je uit om de Verdier Platine te komen beluisteren.

kijk even op mijn webzijde voor een beschrijving.

een draaitafel van dit caliber is voor je leven.

bitjes komen en gaan...

met AA groeten !

Ik denk dat mijn luidsprekerkabels toch wel voor verbetering vatbaar zijn. Ik heb nu kabels die ik gehaald heb uit 10 meter luidsprekerkabel die bij de Gamma wegkomt. Het zijn wel dikke kabels, maar voor 10 gulden mag je niet veel verwachten... En aangezien ik net nieuwe luidsprekers heb zal ik het verschil wel kunnen horen.

Scheelt dat nu echt zoveel, goede kabels??? En hoeveel geld zou je er aan uit moeten geven? Er zijn hele dure kabels, maar op een gegeven moment hoor je toch geen verschillen meer.

Greetz MJ

Geplaatst door MJ_OK:

Ik denk dat mijn luidsprekerkabels toch wel voor verbetering vatbaar zijn. Ik heb nu kabels die ik gehaald heb uit 10 meter luidsprekerkabel die bij de Gamma wegkomt. Het zijn wel dikke kabels, maar voor 10 gulden mag je niet veel verwachten... En aangezien ik net nieuwe luidsprekers heb zal ik het verschil wel kunnen horen.

Scheelt dat nu echt zoveel, goede kabels??? En hoeveel geld zou je er aan uit moeten geven? Er zijn hele dure kabels, maar op een gegeven moment hoor je toch geen verschillen meer.

Greetz MJ

Probeer eens wat verschllende kabels uit die binnen jou budget vallen, schijnt bij jou in de buurt een :D leuke :D audio selectieve winkel te zitten, kun je zelf de verschillen (of niet :rolleyes: ) waarnemen eek.gif

En hoeveel geld zou je er aan uit moeten geven? Er zijn hele dure kabels, maar op een gegeven moment hoor je toch geen verschillen meer.

Als je een kabel zoekt met een goede prijskwaliteit verhouding kan ik je de Van Den Hul CS-122 aanbevelen. Deze kost zo rond de 13 euro per meter.

Het eerstvolgende component dat ik zal vervangen is mijn Denon versterker. nu ik andere speakers heb kan ik wel een verterker hebben die wat meer controle over de speakers heeft.

Groet,

Rienk.

Eerst moet mijn voorversterker vervangen worden. Dat wordt een Rohde & Hahn (nog in ontwikkeling) en daarna een goeie dac.

En dan kan ik weer van voorafaan beginnen.

Groeten Simon

Geplaatst door Gitaarwerk:

even een vergelijking die je zelf mag maken hoe wat klinkt

prijs speakers : 1600 euro per paar

prijs cd speler : 179 euro

prijs kabels : 150 euro de paar

prijs speakerkabels : 106 euro de paar

prijs amp : 45 euro     mad.gif     ;)

Even raden, een paar goede interlinks?

:D

Geplaatst door Gitaarwerk:

even een vergelijking die je zelf mag maken hoe wat klinkt

prijs speakers : 1600 euro per paar

prijs cd speler : 179 euro

prijs kabels : 150 euro de paar

prijs speakerkabels : 106 euro de paar

prijs amp : 45 euro     mad.gif     ;)

Ik denk dat je de speakers moet inruilen voor goedkopere! ;) Je huidige speakers lopen nl. niet in de pas met de rest van je set! :P:D:D

Geplaatst door Douma:

Als je een kabel zoekt met een goede prijskwaliteit verhouding kan ik je de Van Den Hul CS-122 aanbevelen. Deze kost zo rond de 13 euro per meter.

Groet,

Rienk.

Das leuk, ik wil juist van die kabel af.

Dus als MJ_OK 'm wilt overkopen? :rolleyes:;):D

Het is een fijne kabel, maar ik heb gemerkt dat die niet zo goed klinkt voor mijn set.

Het laag klinkt niet zoals ik het wil, de rest klinkt wel prima, maar ja ik wil stap voor stap naar een beterde voor mij klinkende set.

Ik heb de kabel met korting bij me versterker gekregen. Een jaar geleden, dacht ik. Ik heb er 100 gulden voor betaald en is 2 x 3 meter en toen ik 'm kocht was het een demomodel. Er zitten aan elke uiteinden een vergulde stift wat toen voor 5 gulden per stuk voor gekocht was en is aan gebracht, maar een stift is los geraakt, doordat een krimpkous losraakte, wat nu ook met een andere stift gebeurt is.

Dat moet ik nog even verhelpen, tenzij er zonder stiften gespeeld wilt worden. ;)

Als je 'm wilt hebben, mag 'm voor

Carl,

Een draaitafel en een super geintegreerde CD speler iets met variable filters, SACD/DVD A etc en ook nog goed klinkend (moet nog ontworpen worden).

Een luisterkamer staat ook op het verlanglijstje. Eentje waar ik geen auto's langs mijn huis hoor rijden en met open haard die knettert en spettert.

Groet,

Geplaatst door Ome Henk:

VPI heeft een "hele range" draaitafels, dus welke is het    confused.gif

Zelfs een VPI draaitafel loopt niet op Last, zal dus wel een reinigingsmachine zijn, en inderdaad welke heb je besteld Carl ?

Overigens zijn er forumleden die met verschillende machines ervaring hebben ?

Groet Jitze

Hai allemaal,

De VPI 16.5. Ik wilde eerst een Moth kopen maar de vervoerskosten uit Engeland zijn zodanig dat als er iets kapot gaat je een behoorlijk probleem hebt. Mijn hifi handelaar heeft zelf een Nitty Gritty maar neigde naar de VPI ivm degelijkheid. Clearaudio vind ik niet te betalen.

Volgens mij maakt het voor het schoonmaken niet zo veel uit welk type je gebruikt.Wat schoonmaken betreft wil ik mijn Disco Anistat blijven gebruiken voor het groffe werk (met name tweede hands)en vervolgens in de VPI. Last schijnt een oud betrouwbaar middel te zijn. Overigens hoor je zoveel verschillende verhalen over schoonmaakmiddelen/recepten. Je kan er geen touw op trekken. Ik deel jullie mijn ervaringen natuurlijk mee.

Groet,