Jump to content

Welk onderdeel in je set zou je als eerste willen vervangen?

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

ff terug naar de oer vraag wat ik nog wil vernieuwen...... nou alles eigenlijk.

Ik heb echt nog een amateursetje staan, en dat zal vrees ik ook nog wel eventjes zo blijven mad.gif (sparen voor de toekomst) aangezien ik 1001 hobby's heb en ik over een paar jaartjes ook m'n ouderlijk huis eens wil/hoop te verlaten.

ach ik ben nu 20 jaar dus hopelijk nog vele muziekale jaren voor de boeg!

overigens klinkt het nog best aardig op m'n (te) kleine kamertje.

maar ik heb al wel een paar toekomstdromen zien/horen staan...........toch maar es een bankje beroven :D:D:D

groet Arnie cool.gif

Ok, ff mijn nieuwe plan van aanpak :D :

- Een nieuw rack (waarchijnlijk de solid steel 6.3 dus);

- Speakers (Vienna Acoustics Beethoven);

- Tussendoor een aantal tweaks (masterbase, shakti stones, ceraball?);

- Een ander DAC bij mijn speler (24/192 van electrocompaniet natuurlijk);

- En dan wordt het eens tijd voor een nieuwe Krell, maar dat duurt nog wel ff :)

Busy, busy....... eek.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Zoiets    prod_brick.gif

Dit is dus net zoiets als de shakti stones? Electromagnetische interferentie tegengaan... Maar van hout? Ik weet dat in shakti stones onder andere ijzer zit, daar kan ik me wat bij voorstellen kwa afbuigen of absorberen van electromagnetische invloeden, maar hout vind ik wat moeilijker theoretisch te rijmen. Om maar te zwijgen over het feit of de shakti's ook werken, maar dat zal ik t.z.t. gaan onderzoeken.

Hallo Paul ,

Mijn cd speler is vervangen inmiddels :) de Zonie is de deur uit en in de plaats hiervan heb ik een Teac VRDS10 terug gekregen... na drie dagen luisteren ben ik zeer tevreden over deze vervanging :rolleyes:

En na het beluisteren van Sodejuu zijn set vorige week droom ik elke nacht van een betaalbare draaitafel :D en waar ik van droom komt vaak uit ... ;) weet alleen nog niet waar ik hem moet plaatsen met al die kids hier

Beste allemaal,

Ik denk als 1e te vervangen mijn ls kabel,jammere alleen is dat er voor het deel vanaf mijn filter een stuk biwire tussen moet helaas.

2e als project wil ik de single ended little cecear van TD gaan maken en kijken en luisteren of de Dynacos gaan verhuizen

Mvgr,

Mr.Dynaco

na het beluisteren van Sodejuu zijn set vorige week droom ik elke nacht van een betaalbare draaitafel  ...weet alleen nog niet waar ik hem moet plaatsen met al die kids hier

Hallo Kyra,

De beste plaats voor een draaitafel (met of zonder kids) is op een plateau aan de muur.

Op die manier staat ie zo trillingsvrij mogelijk, en kun je 'm ook wat hoger zetten, zodat OF kids er niet bij kunnen en/of jij 'm makkelijk kan bedienen.

by the way Kyra, er staat een Michell Mycro te koop bij www.studio107.nl voor 700,- euro!

Een mooie draaitafel :)

michell_mycro_1.jpg

Groeten,

Alco

Ik ga mijn momenteel van lucht gemaakte audiomeubel vervangen door een Callas-audio rack welke momenteel naar mijn eigen wensen wordt gefabriceerd. Tevens zal ik komende week mijn Sony SCD-555ES cd speler wegbrengen naar Artspeak om hem uitermate heftig te laten modificeren. Verder hoop ik deze week mijn (onze)tijdelijke tv te vervangen door iets 107cm-achtigs, maar dat hangt af of Philips nog wil/kan leveren wat ik besteld had.

Geplaatst door Alco:

Hallo Kyra,

De beste plaats voor een draaitafel (met of zonder kids) is op een plateau aan de muur.

Op die manier staat ie zo trillingsvrij mogelijk, en kun je 'm ook wat hoger zetten, zodat OF kids er niet bij kunnen en/of jij 'm makkelijk kan bedienen.

by the way Kyra, er staat een Michell Mycro te koop bij www.studio107.nl  voor 700,- euro!

Een mooie draaitafel     :)

michell_mycro_1.jpg    

Groeten,

Alco

Heeeee Alco ,

Mooie tip :rolleyes: zat hier ook aan te denken .. ben momenteel bezig om een rack te maken van RVS dat behoorlijk wordt uitgevoerd en aan de muur komt .

Maar ook in draaitafels is een x aantal mogelijkheden zie ik nu . Ben vanmiddag bij iemand geweest die een nieuw element moets plaatsen pfffff komt ook wat bij kijken als ik dat zo zie, maar het resultaat heb ik ook mogen horen :) ik kende een beetje het oude element en heb vanmiddag het andere ook gehoord, hier zit ook nog al wat verschil in bemerkte ik .

Maar oke .... ik heb pas mijn cd speler (Teac VRDS10) aangeschaft en ook andere speakerkabels, de anologe kant bekijk ik effe rustig en wat ik ga aanschaffen ? zal de tijd leren. Overigens wel een mooie draaitafel die hier staat. ;) BTW ben even bezig met een Rega Planar 3 is dit ook wat ????? zal eens kijken wat dit totaal moet gaan kosten incl element van een redelijk goeie kwaliteit en afstellen ... tips altijd welkom

groetjes

;)

Allang het vage vermoeden gehad - zeker na enig commentaar van Sodejuu - dat mijn CD speler niet geheel in lijn met de rest van het spul zou zijn...............

Na vorige week een demo exemplaar te hebben neergezet, vandaag mijn eigen Jadis Symphonia opgehaald, voorlopig nog eventjes verder wennen, maar het lijkt wel erg plezant.

Binnenkort ook nog wat vergelijkingen met eerdere favorieten gaan doen, een VRDS 25 X komt ook nog eventjes op bezoek, benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Hopelijk heb ik hiermee alle hard-ware kriebels weer een paar jaar buitengesloten.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Allang het vage vermoeden gehad - zeker na enig commentaar van Sodejuu - dat mijn CD speler niet geheel in lijn met de rest van het spul zou zijn...............

Na vorige week een demo exemplaar te hebben neergezet, vandaag mijn eigen Jadis Symphonia opgehaald, voorlopig nog eventjes verder wennen, maar het lijkt wel erg plezant.

Binnenkort ook nog wat vergelijkingen met eerdere favorieten gaan doen, een VRDS 25 X komt ook nog eventjes op bezoek, benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Hopelijk heb ik hiermee alle hard-ware kriebels weer een paar jaar buitengesloten.

Groet Jitze

Welk commentaar? icon12.gif

Geplaatst door Sodejuu:

Welk commentaar?    icon12.gif

" ik wist wel dat je ervoor zou vallen" en dan niet meer weten welk een commentaar ik heb moeten verdragen ?

Ben je ook al een beetje gevallen ?

Groet jitze

Geplaatst door Jitze:

" ik wist wel dat je ervoor zou vallen"  en dan niet meer weten welk een commentaar ik heb moeten verdragen ?

Ben je ook al een beetje gevallen ?

Groet jitze

Als ik alles had onthouden wat ik ooit heb gezegd, zou ik nog een groter hoofd hebben :D . Die Jadis bevalt me ontzettend, maar ik kan met mijn AVM-koppel ook heel goed leven. Tja, en dat PvW niet aan de HK wil beginnen zegt ook wel wat :P;)

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Ik ga mijn momenteel van lucht gemaakte audiomeubel vervangen door een Callas-audio rack welke momenteel naar mijn eigen wensen wordt gefabriceerd. Tevens zal ik komende week mijn Sony SCD-555ES cd speler wegbrengen naar Artspeak om hem uitermate heftig te laten modificeren. Verder hoop ik deze week mijn (onze)tijdelijke tv te vervangen door iets 107cm-achtigs, maar dat hangt af of Philips nog wil/kan leveren wat ik besteld had.

wil je de tv van 107cm ook op lucht plaatsen

:D:)confused.gif

• 2 months later...

Ik heb mijn ook laten vallen op een set nieuwe Martin Logan Ascent i speakers. Ik heb er naar geluisterd in |Rotterdam en was meteen verkocht. Weet iemand iets van deze speakers af ? hoe ze het beste zijn aan te sturen enzovoorts ?