demon Posted 26 december 2002 Report Share Posted 26 december 2002 nee ik vind een toyota wat missen in het laag en het wordt een beetje duur 120 km per dag op benzine Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 nee een injectie motor met lpg g3 kan ik daar ook weer een leuke radio in te bouwen het jammere ervan is dat ik meer in de auto leef dan bij mijn stereo thuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door demon:nee een injectie motor met lpg g3 kan ik daar ook weer een leuke radio in te bouwen het jammere ervan is dat ik meer in de auto leef dan bij mijn stereo thuis Tja, in Friesland is niet veel te verdedigen . Als je dan al perse bij de schutterij wil, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Tja, in Friesland is niet veel te verdedigen . Als je dan al perse bij de schutterij wil, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Ik zit er aan te denken om een andere versterker uit te zoeken i.p.v. de Camtech 8000A. Ik weet nog niet of ik dan weer een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Ome Henk, ik heb wel aan een 8000P zitten denken, maar ze worden niet meer gemaakt dus dan moet je net tegen een 2ehandse aanlopen (en die 2ehandse zijn vaak in combinatie met de 8000C). Misschien kan ik ook een ander merk eindversterker combineren met mijn 8000A (die ik kan ombouwen tot een 8000C voorversterker). Heeft iemand hier (luister)ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Toen ik mijn Gyro ging ophalen bij de plaatselijke audioboer heb ik mijn Gyro kunnen beluisteren i.c.m. Electrocompagniet phonopre, EC voorversterker, EC Nemo monoblokken en Sonus Faber Cremona's. Ik moet zeggen dat dat wel heel erg mooi klonk. Verder heb ik de Cremona's ook wel eens beluisterd i.c.m. met de Krell KAV300il, ook heel mooi. Het gaat mij bij een upgrade van mijn versterker niet alleen om extra power, ik weet nu dat het geheel veel beter kan klinken. Nu nog ff sparen want dat spul dat ik heb beluisterd is niet bepaald gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Na morgen, wordt het volgende een nieuw ... Ja wat Zeg het maar... ...............setje speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik zou 't niet weten Uhhh, kom maar eens langs Heb je dan eindelijk dat setje B se-speakers gevonden waar je al zolang naar zocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ssstttttt Ik dacht dat we hadden afgesproken dat je dit NIET zou verklappen Goh, wat zal Haudio blij zijn dat 'ie er eindelijk van af is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Henk, heb je de equaliser er ook bij genomen . 't Schijnt dat ie erbij moet BTW: Uitbreiding op de 2e set (om films te kunnen beluisteren hoe het hoort): gisteren een Yamaha DSP-E800 aangeschaft (pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu:BTW: Uitbreiding op de 2e set (om films te kunnen beluisteren hoe het hoort): gisteren een Yamaha DSP-E800 aangeschaft (pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Jammer dat je de Magnat niet wil hebben . Als antwoord op je vraag: De Yamaha wordt ingepast in een bestaande stereoset (mijn 2de set) die ik op mijn slaapkamer heb staan. In deze set staan een TV, DVD-speler, CD-speler, een stel VCR's, cassettedeck, preamp, een eindversterker en die pre/proc. De rear en center-speaker komen op de Yamaha, de fronts op de Linn eindtrap. Ik ga ook vanuit de Yamaha naar de preamp met dat signaal. Ik heb dan wel een dubbele volumeregelaar in dat circuit (Yamaha DSP en Micromega preamp), maar dat moet kunnen. Zo hou ik de main set wel staande. Is het een beetje duidelijk? Bovendien geven (bijna) alle processoren het signaal ook uit als lijn-signaal (al of niet door de volumeregelaar). Je kan dus alles ook met losse eindtrappen of met 3 stereo voor-/eindversterkers regelen. Om eerlijk te zijn is de huidige voorversterker een beetje overbodig geworden, maar hij is beter dan de preamptrap van de Yamaha. Ik wil 'm in eerste instantie daarom nog ff ertussen houden. Als ie echt teveel wordt gaat ie waarschijnlijk toch de deur uit, tenminste als ik niet al te veel inlever op de geluidskwaliteit (daarom heb ik in die set ook nog steeds een cd-speler staan naast de dvd-speler). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu:Jammer dat je de Magnat niet wil hebben . Als antwoord op je vraag: De Yamaha wordt ingepast in een bestaande stereoset (mijn 2de set) die ik op mijn slaapkamer heb staan. In deze set staan een TV, DVD-speler, CD-speler, een stel VCR's, cassettedeck, preamp, een eindversterker en die pre/proc. De rear en center-speaker komen op de Yamaha, de fronts op de Linn eindtrap. Ik ga ook vanuit de Yamaha naar de preamp met dat signaal. Ik heb dan wel een dubbele volumeregelaar in dat circuit (Yamaha DSP en Micromega preamp), maar dat moet kunnen. Zo hou ik de main set wel staande. Is het een beetje duidelijk? Bovendien geven (bijna) alle processoren het signaal ook uit als lijn-signaal (al of niet door de volumeregelaar). Je kan dus alles ook met losse eindtrappen of met 3 stereo voor-/eindversterkers regelen. Om eerlijk te zijn is de huidige voorversterker een beetje overbodig geworden, maar hij is beter dan de preamptrap van de Yamaha. Ik wil 'm in eerste instantie daarom nog ff ertussen houden. Als ie echt teveel wordt gaat ie waarschijnlijk toch de deur uit, tenminste als ik niet al te veel inlever op de geluidskwaliteit (daarom heb ik in die set ook nog steeds een cd-speler staan naast de dvd-speler). Kijk, das een duidelijk verhaal! Toch nog 2 vraagjes: je zegt dat je dus de front-kanalen ook eerst nog via je stereo-voorversterker laat gaan. Maar heb je dan niet een beetje een hoog signaal? Of zet je je voorversterker gewoon heel zacht of zo? In dat geval kun je die front-kanalen dus ook gewoon via een geintegreerde versterker laten lopen (zoals ik heb)... Zeg ik het zo goed? En wat bedoel je precies met 'lijn-signaal' (uit een processor)? Is dat het een signaal in de orde van grootte van een cd-speler of tuner oid? In dat geval heb je dus maar 1 volumeregeling voor de front-kanalen (zij het dat het dan wel een andere is dan voor de overige kanalen)... Iig bedankt voor je antwoord! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Henrie: Kijk, das een duidelijk verhaal! Toch nog 2 vraagjes: je zegt dat je dus de front-kanalen ook eerst nog via je stereo-voorversterker laat gaan. Maar heb je dan niet een beetje een hoog signaal? Of zet je je voorversterker gewoon heel zacht of zo? In dat geval kun je die front-kanalen dus ook gewoon via een geintegreerde versterker laten lopen (zoals ik heb)... Zeg ik het zo goed? En wat bedoel je precies met 'lijn-signaal' (uit een processor)? Is dat het een signaal in de orde van grootte van een cd-speler of tuner oid? In dat geval heb je dus maar 1 volumeregeling voor de front-kanalen (zij het dat het dan wel een andere is dan voor de overige kanalen)... Iig bedankt voor je antwoord! Volgens mij heb je 'm helemaal door en vraag je nu de bevestiging . Het lijn-signeaal is idd van het niveau tuner/cassettedeck, (een cd-speler heeft een iets hogere signaalsterkte, maar dat is niet erg). Ik stel het uitgangssignaal van de Yamaha zo af (met de volumeregeling) dat ie enigszins overeenkomt met het normale lijnsignaal. Dan werkt mijn Micromega gewoon als normale preamp in de set en hoef ik alleen de AB van de Yamaha te gebruiken als ik het geluid van een DVD wil bijstellen ('t wordt wel een beetje verwarrend zo ). Ik zou het ook zo kunnen doen dat ik de luidsterkte van de fronts met de AB van de Micromega regel en de andere kanalen met de AB van de Yamaha. Dat werkt op dezelfde manier, maar dan zit ik met 2 AB tegelijk te violen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Ik vroeg idd om bevestiging omdat ik wel dacht dat ik het snapte, maar dat nog niet zeker wist Maar goed, ik snap het dus! Whoehoee!!! Trouwens, wel een ideaal apparaat, zo'n DSP E800. Als je tenminste al een stereoset hebt staan en dat ook belangrijker vindt. Als je HT belangrijker vind kun je beter een goeie HT-set kopen (ik zeg niet dat dit een bagger ding is ) en daar gewoon ook stereo op luisteren... Bedankt voor de antwoorden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik zou het ook zo kunnen doen dat ik de luidsterkte van de fronts met de AB van de Micromega regel en de andere kanalen met de AB van de Yamaha. Dat werkt op dezelfde manier, maar dan zit ik met 2 AB tegelijk te violen Hehe... Ik heb hetzelfde met mijn tuner/cd-speler (je weet wel, dat ouwe midisetje). Die zit via de hoofdtelefoonuitgang op de versterker, dus dan heb je ook 2 apparaten waarmee je het volume kan regelen. Geldt trouwens ook voor m'n computer. In dat geval heb ik zelfs 3 volumeregelaars: 1 van Winamp, 1 van de soundblaster en natuurlijk de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 februari 2003 Author Report Share Posted 14 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Ik wacht met smart Waarop? Op een Valentijnskaart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 Nou vooruit dan (voor iedereen de niets in zijn brievenbus heeft gevonden) (tis niet persoonlijk hoor ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 hallo Paul , De laatste 2 maanden nogal wat veranderd aan mijn setje, eerst mijn versterker waar ik overigens geen spijt van heb. De Unico speelt lekker muzikaal en past wel bij de rest. Nog een beetje gerommeld ten goede met de speakers (vooral ondergrond) ...... en nu als laatste deze week de midnight 2 van audioquest ( komt je bekend voor neem ik aan ).Pfffffffff wat een verschil met een v. hull 122, een echte opkikker voor alles van je set en de muzikale beleving van jezelf. Vanavond nog even diverse niet audiofiele cd's gehoord en het klinkte gewoon lekker en super open en breed diep en weet ik nog wat allemaal wat ik voorheen in feite niet of veel minder had in mijn sound... Weer veel geleerd dat een " betere kabel" veel kan doen ook als je set middelmaat is. O ja, wat ik wel nog eens graag zou willen aanschaffen is een Teac VRDS10 en de interlink die Roger zelf bouwt en bakt. Verder geen rare dingen meer de eerste tijd, ik ben wel een poosje rustig nu met de Unico en de midnight kabel. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Ik wacht op een Smart Heb je hem eindelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: ...maar nu niet meer Verlost van je touwtjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Gelukkig wel Kan ik de ouwe hebben, ik heb nog wat waslijn nodig BTW: Zaterdag ff een houten blokje afhalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Doet je kachel het niet Die doet het best. Dit houten blokje is daar echter niet voor 't Zou zonde zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts