budgetfreak Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 weet iemand hoe ik de resonantie van mijn kamer kan minimaliseren? ik heb laatst een subwoofer gebouwd met als gevolg dat de kamer af en toe behoorlijk staat mee te denderen bij 35 hz.. op zich leuk natuurlijk zulk vet laag (met name bij kijken van dvdeetjes) maar het probleem is ook dat dit niet te horen is op de luisterplek (bank) maar wel 1,5 m erachter! helaas is de bank verplaatsen niet echt een optie. helpen gordijnen misschien, of moet ik me kamer volstouwen met andere potentiele obstakels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Mogelijk zou het verplaatsen van de sub-woofer een oplossing kunnen brengen ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 De truuk is om eerst de sub op de luisterpositie te plaatsen (op de bank dus) en dan rond te lopen om te bepalen waar ie het beste klinkt. vervolgens kun je de sub daar neerzetten. Verder mag je de sub nauwelijks horen (bij muziek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 weet iemand hoe ik de resonantie van mijn kamer kan minimaliseren?Volgooien met grote knuffelbeesten van de kermis. Nee geen grap Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Geplaatst door Pjotr:Volgooien met grote knuffelbeesten van de kermis. Nee geen grap Hehe, ja... na 2x bij Frank geweest te zijn, heb ik ook maar eens m'n oude knuffelbeesten van stal gehaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
budgetfreak Posted 14 november 2002 Author Report Share Posted 14 november 2002 ok dan, toch eens langs de lokale speelgoedboer dan... moet goedkomen.. ffies wat gaten boren en maar ophangen die knuffelvrienden!!!! t ziet er toch al niet uit hiero maar ja t oor wil ook wat.. haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2002 Report Share Posted 14 november 2002 Geplaatst door JSA: Hehe, ja... na 2x bij Frank geweest te zijn, heb ik ook maar eens m'n oude knuffelbeesten van stal gehaald Je kan zeggen wat je wil, maar het werkt wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
budgetfreak Posted 16 november 2002 Author Report Share Posted 16 november 2002 helpen andere objecten ook een beetje? heb nu wel beetje kale kamer... boekenplanken(vol uiteraard), kasten, planten, gordijnen? een kamer vol pluche wordt toch beetje lastig helaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts