Jump to content

Welke Voodoo?

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hallo jongens,

Afregelen is ook geen voodoo, maar wel een kunst. ;) Ik geloof wel dat Haudio dat goed kan, naar alles wat ik ervan vernomen heb. Ik ben benieuwd wat die met m'n Dual gaat aanvangen, misschien bewerken met een heimachine? confused.gif

Dat schoonmaakmiddel van ƒ150,-, Audiopaul, is inderdaad voodoo, want dat kun je toch het beste doen met medicinale alcohol, verkrijgbaar bij elke drogist. Wat je op die 1e pagina zegt over kabels op spikes, dat vind ik ook abracadabra (leuk nummer van Steve Miller trouwens), dat kan ik ook niet verklaren (als dat

Hallo Sodejuu,

Ik heb inderdaad nu wat tijd om over 't net te fietsen, ik lig namelijk in het ziektebed.

Het was me inderdaad niet opgevallen dat je dit geplaatst hebt vanwege je verbazing over het geschrevene. Ik was waarschijnlijk te opgewonden geworden van al deze onzin dat ik je intentie gemist heb.

Waarom je eindtrap minder warm wordt begrijp ik ook niet; ligt dit wel echt aan die demagnetiseer CD?

Terugkomend op de kabelrichting een interesante test:

Als je een standaard speakerkabel hebt(dus geen bi- tri- tetra- wiring e.d.) moet je hem eens omdraaien en tegelijk de plus en min pool verwisselen (wel aan beide kanten) dan zou de stroomrichting weer op dezelfde manier door de kabel gaan als anders. Ik heb zelf Bi-wiring dus 't lukt me niet, maar misschien is er een forummer die dit kan testen?

Wie neemt de handdoek op? :rolleyes:

Geplaatst door Stefan:

Hallo Sodejuu,

Ik heb inderdaad nu wat tijd om over 't net te fietsen, ik lig namelijk in het ziektebed.

Terugkomend op de kabelrichting een interesante test:

Als je een standaard speakerkabel hebt(dus geen bi- tri- tetra- wiring e.d.) moet je hem eens omdraaien en tegelijk de plus en min pool verwisselen (wel aan beide kanten) dan zou de stroomrichting weer op dezelfde manier door de kabel gaan als anders. Ik heb zelf Bi-wiring dus 't lukt me niet, maar misschien is er een forummer die dit kan testen?

Wie neemt de handdoek op?    :rolleyes:

Hoi Stefan,

Vanuit een zwoel Roermond, wens ik je eerst eens van harte beterschap. Ik heb mijn ziekteperiode nu eindelijk achter me. Ik had de piek in februari en maart. Toen zat ook hoofdzakelijk op het Netedition forum (in de BRD).

Ik kan dat voorstel van je met die kabels helaas niet uitproberen. Ik heb van die MIT T2 snoeren ertussen met zo'n kastje. 't Lijkt me niet verstandig e.e.a. om te keren. Misschien is er wel iemand anders bereid dit experiment uit te voeren en ons t.z.t. te berichten van de uitkomsten. cool.gif:)

Zo,zo,zo!

Als de Cd speler van Audio Analoque de Paganini nu groen van binnen is dan blijft hij dus mooi klinken.

En hij klonk al zo mooi !

Is dat alleen bij Tannoy's of ook bij andere luidsprekers.

MvG,

Haudio :D

Geplaatst door sodejuu:

Volgende keer breng ik de stift weer mee, dan kun je het zelf ervaren.    :D

Werkt die stift ook op vinyl? :D

En wat als je een blauwe stift gebruikt?

Ik heb de Bruynzeeldoos van mijn dochtertje geleend. Na de kleuterschool nooit meer zo hard aan het stiften geweest. Al mijn cd's alle kleuren van de regenboog. En het geluid? Geen idee, ik heb ze nog niet gedraaid. Daar wacht ik nog even mee tot ik de Bruynzeelvlekken er weer vanaf heb gekregen.

Genoeg voodoo, Sodejuu? :D

Groet,

Tuby cool.gif, die nooit te beroerd is zijn handen uit de mouwen te steken voor een goed idee