sneek Posted 14 november 2001 Report Share Posted 14 november 2001 Heeft iemand ervaringen met universele afstandsbedieningen? Ik heb nu een 8 in 1, merk Lifetec, maar deze ondersteund geen Kenwood apparatuur. Ondanks dat ze dat wel zeggen. Heeft iemand een tip om toch Kenwood apparatuur met een universele afstandsbediening te kunnen bedienen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 november 2001 Report Share Posted 15 november 2001 Het is wat met die AB's. Denk je er een gekocht te hebben voor alle apparaten, werkt 't kreng niet naar behoren. Dat de handleidinbg zegt dat ie Kenwood wel aankan en hij doet 't toch niet kan te maken hebben met de leeftijd van de kenwood. Elk merk, dus ook Kenwood, zet na een paar jaar de codes om van de AB. Zo zal je Lifetec wel de nieuwe apparaten van Kenwood ondersteunen, maar de ouwe niet (of andersom). Dit kun je alleen voorkomen door een vrij programmeerbare AB aan te schaffen. Meestal zijn deze minstens twee keer zo duur als een standaard universele. Gelukkig zit bij de meeste AV-receivers een programmeerbare AB, anders heeft Philips voor ƒ200 een goeie. Je kan ook voor het ultieme gaan en koop je voor ƒ800 de Philips Pronto (of Marantz ???, is dezelfde). Hiervan zijn de codes via internet verkrijgbaar en zo over te sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 16 november 2001 Report Share Posted 16 november 2001 Geplaatst door sodejuu:Je kan ook voor het ultieme gaan en koop je voor ƒ800 de Philips Pronto (of Marantz ???, is dezelfde). Hiervan zijn de codes via internet verkrijgbaar en zo over te sturen. Geen geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneek Posted 16 november 2001 Author Report Share Posted 16 november 2001 bedankt voor de reakties. Ik denk dat ik maar even ga doorsparen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts