siep Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de max. prijs die de Forum leden voor een LP willen neertellen. T'punt is dit. Ik heb sterk de indruk dat velen in Nederland de boot hebben gemist waar het aankomt op al die Superduper heruitgaven waarvan veel titels inmiddels al weer uitverkocht zijn. Waarom toch, omdat ze te duur waren,slecht verkrijgbaar? En nu komt er weer een nieuwe serie. Acousticsounds heeft een aantal klasieke jazz lp's opnieuw laten persen ,en 1 blues titel, op lekker zwaar 180gram vinyl. We praten over labels zoals Riverside,Prestige,Contemporary. OK als je absoluut niet van Jazz houdt dan is het niks. Maar iedereen schijnt van Jazz at the Pawnshop te houden terwijl bijv. Waltz for Debby een veel betere opname is en de muziek is top. Prijs is overigens 20USdollar Wil wel even zeggen dat ik absoluut geen financieele banden heb met Acousticsounds. Het enigste is dat het zoals altijd gaat om een zeer limited aantal lp's en dat op=op geldt.Er worden geen napersingen gedaan. En nu terug naar de topic, Is 20 dollar ex.btw verzendkosten teveel? zoja waarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 Hoi Siep Ik heb dergelijke bedragen er ook wel voor over! Overigens koop ik in Nederland ook nog geregeld nieuwe (gesealde)lp's, vooral in Arnhem en Rotterdam (Nieuwe Binnenweg) De nieuwprijzen van lp's liggen hier doorgaans onder de reguliere cd-prijzen! Overigens is Duitsland dan nog wat beter toebedeeld, want daar kun je nog volop lp's kopen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 Het ligt er geheel aan wat 't is. Als het een LP is die ik per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 november 2001 Author Report Share Posted 17 november 2001 Hoi Ome Henk, Je hebt gelijk een gokje van $20 is te gek. Gelukkig kunnen we cd's lenen Maar ik had net zo goed Supertramp Crime of the C. kunnen nemen ,verkrijgbaar in 180grams persing en super geluidskwaliteit. Wat ik niet begrijp is dat niemand het over deze dingen heeft. Vandaar mijn vraag of het de prijs is of gewoon het gebrek aan aanbod. (die $20 geldt alleen voor de nieuwe serie,veel van deze 180grams shit is zelfs nog duurder en zit tussen de 25-30 dolar) AudioPaul, Ja gelukkig zijn er hier en daar nog zaakjes die wat nieuw spul hebben,maar je moet echt zoeken. En ja de Duitsers hebben een aanmerkelijk groter aanbod. De persen draaien daar ook nog steeds. Maar ook muziek uit 1959 is nieuw als je het nog nooit hebt gehoord. En dat is nou het leuke van vinyl,een onvoorstelbaar groot archief aan recorded music. En bedrijven zoals Classic Records pikken de krenten uit de pap en brengen ze opnieuw uit. Kijk ik weet dat hier echte vinyl liefhebbers zitten,als ik zie hoe er op zo'n Amused to D. gereageerd wordt(je zult em inmiddels wel gedraaid hebben en dat het met de klank ook wel snor zit) dan denk ik jammer,er is zoveel van dit spul waarvan ik denk dat iedereen het in z'n verzameling zou moeten hebben. Er zijn nogal wat rockers hier, probeer eens Led Zeppelin I (180gr. Classic Records) de rillingen lopen over je rug onvoorstelbaar wat er eigenlijk op de mastertapes staat.Het kost je mischien een rib uit je lijf maar naar mijn mening is deze lp het dubbel en dwars waard. Nu weer terug naar de topic, Nog een toevoeging, mischien gebrek aan informatie in de Nederlandse HiFi Bladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 november 2001 Report Share Posted 20 november 2001 Ach, ik weet niet wat een LP mag kosten, voor een enkel exemplaar veel geld uitgeven wordt wel weer gecompenseerd door inderdaad ontdekkingen op markten - Waterlooplein oa. - en krinloopwinkels waar ik onlangs de LP van Enigma voor het schamele bedrag van 4 gulden mocht bekomen - nieuw had deze LP fl. 90,00 gekost en vrij zeldzaam mag je 'm wel noemen - dit soort meevallers betekenen dat incidenteel best wel eens diep in de knip gedoken kan worden voor een bepaalde LP. Kijk dan een verzameling door en bereken een gemiddelde prijs, valt vreselijk mee voor zoveel muziek............... Toch ???????? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts