Jump to content

Hoe vaak naar hifi-winkel?

Keessie
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden.

Ik heb nu een hoop onderwerpen hier de revue zien passeren, en merk dat de meeste mensen hier een hoop verschillende apparaten goed kennen en dus blijkbaar regelmatig beluisteren.

Mijn vraag is dus simpel:

Hoe vaak ga je naar een hifi-winkel om apparaten te beluisteren, heb je een band opgebouwd met de winkelier zodat je naar hartelust zelf kunt expirimenteren daar?

tweede vraag: als je zo vaak naar zo'n zaak gaat, ben je dan niet tevreden met wat je hebt?

Eigenlijk is dit mijn vervolg op Ome Henk's vraag: wanneer en waarom vervangen

Doei!!

Hoi Keessie,

ik heb al 'n paar jaar geen auto meer,anders zou ik absoluut veel vaker naar winkels gaan om te beluisteren. Misschien maar goed ook,dat ik geen auto meer heb,want dan kom ik ook niet zo gauw in de verleiding om weer iets te kopen.

Als ik naar een winkel ga is 't meestal Rinsma in Lippenhuizen of Sound-Gallery in groningen. Daar kennen ze me en weten ze wat ik heb en/of wil.

Momenteel ben ik zeer tevreden,waardoor ik ook niet meer zo gauw in allerlei winkels kom. Bovendien vind ik de meeste zaken niet meer zo interessant,vanwege hun merkenpakket en de Home-theatre hype.

De winkels die voor mij nog interessant zijn,zijn op 1 hand te tellen.

Groeten,

Alco.

Hoi Keesie,

Ook ik loop regelmatig een audiowinkel in om op de hooge te blijven van alle ontwikkelingen. Ik ben niet ontevreden over mijn huidige set, ik ben zelfs zeer tevreden :D .

En verder zie ik het gewoon als hobby. Laatst bij een ontzettend leuke winkel geweest. Koffie gehad, gebakje genuttigd, rondleiding gehad en praten over je hobby met andere mensen die ook besmet zijn met het "audio virus" . Dat is toch het leukste wat er is :D:D

Ha, die Ruud.

Welke HiFi-zaken bezoek jij 't meest/liefst ?

Ik kon laatst nog als part-timer aan de slag bij 'n HiFi-zaak,maar toen ik vernam dat ze binnenkort meer de Home-theatre kant op willen en zelfs B&O gingen verkopen heb ik toch maar vriendelijk bedankt.

(jammer,want ze hadden tot nu toe best 'n aardig goed merkenpakket,waaronder Clearaudio,Michell,Cyrus,Musical-Fidelity,etc)

maarja,zo zijn al meer zaken de "verkeerde" kant op gegaan. Erg begrijpelijk vanuit de zakelijke kant gezien,maar jammer voor de muziekliefhebber.

Groeten,

Alco.

Yo, Keessie!

Als antwoord op je eerste vraag: ik kom best vaak in hifi-winkels maar dan meer voor de gezelligheid en eigenlijk zelden om te luisteren! Ik geef er sterk de voorkeur aan om de apparatuur in m'n eigen omgeving te beluisteren, zodat ik precies kan beoordelen w

Hoi Audiopaul,

Ja ik zit echt nog niet zo lang in de audio.

Zelf kwam ik vaker in allerlei shops toen ik nog op zoek was naar aanvullingen voor mijn set. Studio 107, ruad, stuut&bruin, later ook springair, audio-vision, zwaard hifi, schneider, nou ja noem maar op, je kent ze allemaal. Ik merk nu wel, nu ik (alweer) op mijn speakers na zo'n beetje heb wat ik wilde, eigenlijk minder interesse ervoor heb. Enerzijds om mijn portemonaie dicht te houden en anderzijds omdat ik tevreden ben. Maar zo kom ik ook niet aan het testen van nieuwe toe dingen toe. Nu ik dit forum heb ontdekt, vind ik het toch wel weer heel leuk worden. Het is al jaren geleden dat ik er druk bezig mee was tot nu dan weer.

Je komt in bepaalde zaken al jaren, dus daar ken je ook iedereen. Er zijn ook zaken waar ik eens ben wezen kijken, die ik nu mijdt, bv speaker & Co en dick bakker stereo-architectuur. Bij de eerste had ik het idee dat je werd opgelicht. Ik zocht noppenschuim, het was daar 3X zo duur als bij praxis. Bij de andere kun je kiezen uit harman kardon, harman kardon en harman kardon, ze verkopen er zelfs midisetjes.

Wel ga ik zelf regelmatig, dus om de week, naar correct om iets nieuws te ontdekken. soms wel handig.

Bij zwaard hifi kom ik ook wel regelmatig, maar toen hij met dolby digital begon, en liet horen hoe overstuurde speakers klonken ging mijn geloof in hem ook achteruit.

Ik vind wel dat er bij een hoop van die zaken toch iets niet klopt.

Op het alexandrium bv heb je een hifi-speciaalzaak multifoon hifi. mooie spullen gezien, bv flatcable interlinks van ?, maar die vent was niet echt op klandizie uit; hij was lekker aan het lezen.........

ER wordt in een ander forum-onderwerp gesproken over, liever een nederlandse zaak met goeie service.

1 winkel waar ik een schitterende tweedehands set net had gekocht voor de slaapkamer, jawel akai, die man zegt net na de verkoop, terwijl een andere klant aan de balie dure kabels afrekent, jaha dat gebeurt hier ook, die meneer koopt voor 350,- gulden een kabeltje! Ik weet ook wel dat die er zijn, maar vraag eens of mij dat wat interesseert!!! Beetje jammer.....

Dat merk ik dus vaak in de hifi-speciaalzaken.

Nou krijg ik natuurlijk die man op m'n dak voor m'n uitspraak, maar ik moest het kwijt.

OK Doei!! :)

Vroeger kwam ik altijd bij Sigma Hifi in Schiedam en kon het altijd zeer goed vinden daar helaas volgens mij bestaan ze niet meer , ook Snijders in Rotterdam maar daar heb ik toch een wat onverschillige reactie gehad op het feit dat ik mijn home audio met mijn home cinema wilde koppelen. zij wilden dat ik mijn yamaha m60 ev en NAD 1155 in zou ruilen voor een NAD 751 receiver of zoiets (rare jongens eek.gif uitindelijk een DSP E 800 gekocht, probleem opgelost.

Bij Zwaard 1 maal ff binnen geweest en toch al meteen een zeer goede indruk achtergelaten, zonder dat ie me kende wilde hij me een handvol dure interlinks uitlenen (top) ik denk dat ik daar binnenkort voor een wat langere tijd gaat praten, luisteren.

gr R