berry Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 hoe was het ook al weer? Mary had a little lam Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 4 juli 2001 Author Report Share Posted 4 juli 2001 Geplaatst door Keessie:Hallo Swami, Ik was benieuwd naar wat je leeftijd is. Ik denk zelf dat je nog vrij jong bent, daar het fenomeen platenspeler eigenlijk al helemaal aus-entwickelt is. Wat ik hier (eigenlijk niet)leuk aan vind is het feit dat ik begin te merken dat ik ouder wordt! Straks krijg ik wellicht nog kinderen en die gaan dan vragen, pappa wat is een platenspeler, en dan kun je vertellen dat dat van vroeger was.Wellicht zijn er al andere forummers die dit meemaken.. BIZARRRRR Hee die keesie, nou echt oud ben ik niet maar echt jong ook niet. Leeftijd is relatief zullen we maar zeggen niet? Ik ben toen ik 12 was zo'n beetje begonnen met muziek draaien en toen was er alleen de plaat dus die leeftijd heb ik in ieder geval. Verder heb ik me eigelijk nooit in de techniek verdiept. Is allemaal pas later gekomen. ps. iedereen bedankt voor z'n reactie. Die met die hoorn vond ik een hele goeie, veel voor mij niet nuttige info maar al met al een behoorlijke verduidelijking!! Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 En van mij ***** voor de leuke topic! 't Is nog niet duidelijk welk voordeel je er mee kunt behalen, maar van mij mag iedereen de hoofdprijs winnen! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 4 juli 2001 Report Share Posted 4 juli 2001 Ha die Paul,Ruud ,Alco en Henk, Zien jullie op de foto van Ome Henk post 99 de Transrotor Leonardo 25. Daar is een messing plaat zichtbaar. Deze is op het model wat ik normaal binnenkrijg niet zichtbaar. Maar iemand uit Rauwerd die pas een Leonardo heeft vertelde mij vandaag als je hat garantie bewijs opstuurt met je naam er uiteraard op dan krijg je de plaat van Transrotor thuis gestuurd met jouw naam erop. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 juli 2001 Report Share Posted 6 juli 2001 Om van dat gezeur over al die vreselijke puck's af te zijn even een andere optie : de Ringmat op diverse sites over platenspelers te vinden, bij mij op de draaitafel en bij Ruad in de winkel, informatie te krijgen bij de importeur Hansted Audio 020 6495480 zonder puch de LP op een raar stukje papier met kurkringen........... zeer de moeite waard Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 14 juli 2001 Report Share Posted 14 juli 2001 Aan de originele poster en Sodejuu: >>Omdat de lage tonen niet op deze manier op een LP passen, hebben ze een truukje toegepast. Ze hebben de frequentie ervan verhoogt.<< Nou, de frequentie van de lagetonen wordt echt niet verhoogd hoor. Dat zou niet best zijn ... De amplitude van het laag wordt verminderd, waardoor de groef minder wijd zal slingeren. In het RIAA correctie-netwerk wordt het laag dan weer versterkt om op 't oude niveau te komen. RIAA correctie wordt daarom ook weleens "phono-equalizer" genoemd. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts