Jump to content

kabeloorlog?

Arieson
 Share

Recommended Posts

Er woeden niet alleen hier en daar brandstof oorlogen in ons land, neen, er lijkt nu een ware kabeloorlog bezig te zijn. Een “Lapp kabel” oorlog nog wel. Ofwel, een netkabel en sloffen oorlog. Verschillende makers bieden hun gemaakte waar aan in de 2e hands rubriek, ook op deze Hear site. En, dat moet gezegd worden, tegen vaak heel redelijke prijzen. Maar nu lijkt het er sterk op dat ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen en dat wordt uitgevochten door middel van advertenties op de bewuste occasion bladzijdes. Zo erg dat het zelfs een beetje ranzig begint te worden. Naar het zich laat aanzien sturen de heren elkaar zelfs pc virussen toe! Tja, dat lijkt me meer op een ordinaire ruzie die beslecht wordt op onze hobbysites.

Heren kabelmakers! Wordt wakker uit deze blinde waanzin. Ga weer gewoon door met waar je in eerste instantie mee bezig was. Het aanbieden van nette kabels tegen nette prijzen en laat de consument zelf bepalen bij wie hij denkt het te willen kopen. Vecht je onmin maar telefonisch of met je email uit. Of voor mijn part “face to face”. Met zoveel woede in je van adrenaline vergeven lijf is het slecht muziek genieten. En daar is hear punt nl toch voor bedoeld? Val de audiohobbyist daar dan niet mee lastig…

Tja. Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten wat ze naar elkaar doen. Maar de kwaliteit zal hier wel onderlijden. De prijzen echter ook en dat is nu wel leuk.

Wen er maar vast aan want surfival of the fittest zal weer gaan gelden nu de economie dreigt te stoppen met z'n gouden tijden. Nu moet er weer gewerkt worden voor de boterham en dat wil men (nog) niet.

Ze trekken wel weer bij, ze zijn nu de draad effe kwijt. En misschien een hoop potentiele klanten want die hebben 't ook niet meer zo breed.

• 4 weeks later...
Geplaatst door gert:

Alleen maar handel. Als ze nou iets van begrepen, maar ....

Goed bedoelde rommel.

Heeft niets met audio te maken.

Ik ben droef.

mvg

Gert

Ach, je kunt die Lapp en Conraaddingen altijd nog wel ergens anders voor gebruiken. Vette Kees (van hifi.nl) draait er mee op z'n "snack-o-fiele" frituurpannen. :D

Kom op Gert en Henno,

Gaan jullie nu de audiogoeroe uithangan. Dat de bewuste kabelmakers elkaar de loef probeerden af te steken met andere dingen dan goede waar was wat kinderachtig. Het is nu wel rustig geworden. Ze steken hun energie weer in hun handel, hoop ik. Die kabels zijn zo beroerd niet.

Of zijn jullie ook zo gevoelig voor merknamen en de bijbehorende vraagprijzen? Ik dacht dat dat meer iets voor scholieren was.

Als er nu eens een superhiepermerk met gouden lettertjes op die kabel zou staan, welke Conrad merkloos verkoopt, zou zijn gedrukt? Met een gebruiksaanwijzing er bij met veel zweverig geneuzel? Dat maakt toch wel veel verschil.

Wel eens afgevraagd waarom dingen die in de reguliere elektronica handel normaal geprijsd zijn in de audiospeciaalhandel een veelvoud moeten kosten? Dat instralen van aura's is zo ongelooflijk kostbaar.

Nee jongens, die kabel is zo beroerd niet, dat heb ik al ervaren van een ander welgerespecteerd forumlid. Die uit pure liefhebberij en gezonde nieuwschierigheid wat van die kabels in elkaar had gezet en me er eentje van gaf. Verre van beroerd is het zelfs. Dus dat gekif slaat nergens op.

En Henno, wie weet denk een ander wel weer: "huh, dat gefrobel van Henno A is slechts voor straalkachels geschikt, wat een ...".

Zou je ook niet leuk vinden om te lezen. mad.gifconfused.gif:)

En Henno, wie weet denk een ander wel weer: "huh, dat gefrobel van Henno A is slechts voor straalkachels geschikt, wat een ...".

Zou je ook niet leuk vinden om te lezen.    

Als dat jouw (eerlijke) conclusie zal zijn mag je dat rustig schrijven. En zal ik een soortgelijke reactie van meerdere mensen lezen dan betekent dat dat ik nog het

Geplaatst door Arieson:

Kom op Gert en Henno,

Gaan jullie nu de audiogoeroe uithangan. Dat de bewuste kabelmakers elkaar de loef probeerden af te steken met andere dingen dan goede waar was wat kinderachtig. Het is nu wel rustig geworden. Ze steken hun energie weer in hun handel, hoop ik. Die kabels zijn zo beroerd niet.

Da's niet zo handig, om van een andermans ervaring uit te gaan.

Ik heb een aantal "Conraadsel" snoertjes getest en ik was niet onder de indruk.

Ze zijn beter dan "schemerlampdraad" omdat ze dikker zijn, maar meer ook niet.

Of zijn jullie ook zo gevoelig voor merknamen en de bijbehorende vraagprijzen? Ik dacht dat dat meer iets voor scholieren was.

Als er nu eens een superhiepermerk met gouden lettertjes op die kabel zou staan, welke Conrad merkloos verkoopt, zou zijn gedrukt? Met een gebruiksaanwijzing er bij met veel zweverig geneuzel? Dat maakt toch wel veel verschil.

Wel eens afgevraagd waarom dingen die in de reguliere elektronica handel normaal geprijsd zijn in de audiospeciaalhandel een veelvoud moeten kosten? Dat instralen van aura's is zo ongelooflijk kostbaar.

Nee jongens, die kabel is zo beroerd niet, dat heb ik al ervaren van een ander welgerespecteerd forumlid. Die uit pure liefhebberij en gezonde nieuwschierigheid wat van die kabels in elkaar had gezet en me er eentje van gaf. Verre van beroerd is het zelfs. Dus dat gekif slaat nergens op.

Zelfbouw netsnoeren kunnen zeker wel betere resultaten geven dan genoemde snoeren, maar vergelijken met merk-netsnoeren durf ik ze niet.

Die zien er echt heel anders uit dan die zelfbouwsels en ze klinken ook heel anders.

Dat je niet bereid bent er wat meer geld voor neer te tellen is tot daar aan toe, maar ze zijn in ieder geval niet 1 op 1 vergelijkbaar met elkaar, dit is mijn luisterervaring en gebaseerd op enige blikken in het binnenste van de duurdere merkkabels en uiteraard de genoemde simpele netsnoeren met tuinslang en niet nuttige afscherming er omheen.

Greetinx

Andr

Wat genuanceerder de verschillen beschrijven zou veel duidelijkheid geven, en veel mensen meer rust in hun kop.

Hoi Arieson,

Lars beschrijft in het 2e berichtje van de topic 'het nut van goede netsnoeren' (zie onderstaande link) perfect de verschillen die optraden na introductie van een ander (mijn) powercord. Ik kan ze volledig onderstrepen, het zijn de verschillen die ik zelf ook waar neem.

http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...=4&t=000077&p=1

Guest okki-nokki

Wat heeft dat geneuzel over netsnoeren voor zin ? Kijk eerst eens naar wat voor spanning het lichtnet aanlevert.Dat vind ik veel belangrijker,zie maar eens voldoende spanning voor je 230 Volt apparatuur te krijgen.Lijkt me veel zinniger.

okki-nokki.

Geplaatst door okki-nokki:

Wat heeft dat geneuzel over netsnoeren voor zin ? Kijk eerst eens naar wat voor spanning het lichtnet aanlevert.Dat vind ik veel belangrijker,zie maar eens voldoende spanning voor je 230 Volt apparatuur te krijgen.Lijkt me veel zinniger.

okki-nokki.

Ik vind het belangrijker dat de spanning die je hebt, of dat nou 225V of 235V is, stabiel is.

Als dat zo is, kun je met netsnoeren de vervuiling van- en naar de omgeving aanpakken en dan is het plaatje compleet.

Overigens heb je best weinig invloed op de netspanning, de leverancier kan de boel voor je nakijken en als die het goed vindt (binnen zijn normen) dan is hij klaar.

Ook als de spanning constant zwabbert tussen 225V en 235V.

Met een conditioner kun je dat nog wat stabiliseren, met nog meer energieverbruik en verlies aan dynamiek als gevolg.

Greetinx

Andr

• 1 month later...

Het grappige is dat de kabelfabrikanten nou juist dat effect van het vlechten/twisten gebruiken, en die capacitaire werking heeft een minimale lengte nodig.

Dus, gek genoeg advisereren fabrikanten/zelfbouwers/kenners veelal een minimum lengte van ca. 1.5 meter.

gr,

Maarten