Jump to content

Het nut van goede netsnoeren

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Andre dat interlinkje van je weet je wel? DAT ben ik nooit vergeten DAT kleine stukkie gaf zoveel verandering in de positive zin  verkoop hem nu maar gewoon aan mij dan komt het allemaal goed(met mij)

Gebruikt Andr

PS Veel beroemde studio-mixers gebruiken speciale netsnoeren (meestal ook heeeeeel erg duur). Ze zullen wel doof zijn.

PS Veel beroemde (en nog veel meer niet beroemde) studio's gebruiken kilometers (letterlijk!) dropveters om het signaal door te geven (altijd per meter heel erg goedkoop). Ze zullen wel doof zijn.

Wat zou in de CD-fabrieken voor netsnoeren aan de masteringmachines en CD-persen zitten :confused:

Blijft een leuk en vooral onverwoestbaar topic dit :lol:

Helemaal mee eens!

Ben het laatste jaar helemaal "los" op het gebied van netspanning. Het aanleggen van 2 aparte groepen (digitaal / analoog) met simpele lapp-kabel was al een hele verbetering, je moet het misschien eens meemaken om het te geloven :)

Dan lees je dat er nog betere mogelijkheden zijn dan die lapp-kabels en dan krijg ik echt zin om ze te vervangen door een wat exotischer variant, later...

Daarna aan de gang met diverse netsnoeren, ook hier hoor je (ja, na het inspelen) duidelijke verschillen, probeer het nou eens!

Volgende stap: 4 Parallelle netfilters... weer een verandering ten goede, maakt duidelijk verschil!

Heel erg mooi om te ervaren dat de muziek steeds boeiender wordt, de betrokkenheid neemt toe. Als ik probeer de veranderingen te omschrijven dan kom er ook weer veelgebruikte termen als "zwarter" "meer rust" "microdetail" "opener" & "strakker" naar boven, blijkbaar klopt dit aardig.

Ook heel erg mooi om mee te maken is het besef dat er blijkbaar nog heel veel te verbeteren valt, als in: hoe mooi kan het nog worden?

Ik spreek voor mezelf, voor mij is het duidelijk. Ook niet iedereen heeft dezelfde installatie of oren, dat snap ik. Maar misschien kan ik op deze manier nog iemand overhalen om weer eens met de hobby aan de gang te gaan? :cool2:

Groeten Paul

En de volgende stap Paul?

Een dieselagregaat in de kelder natuurlijk! Heeft wel even de tijd nodig om in te spelen :D Maar als je daar aan begint let dan wel op dat je er audiofiele dieselolie in gooit anders wordt het nix. Weet nog wel een partijtje, dacht iets van 50 euri de dl, is echt geen geld.

B)

P.s. Als je het echt goed wilt doen heb je twee agregaten nodig: 1 voor analoog en 1 voor digitaal.

En de volgende stap Paul?

Een dieselagregaat in de kelder natuurlijk! Heeft wel even de tijd nodig om in te spelen  Maar als je daar aan begint let dan wel op dat je er audiofiele dieselolie in gooit anders wordt het nix. Weet nog wel een partijtje, dacht iets van 50 euri de dl, is echt geen geld.

P.s. Als je het echt goed wilt doen heb je twee agregaten nodig: 1 voor analoog en 1 voor digitaal.

Is wel een goed idee! Maar als ze in de kelder staan dan kan ik misschien maar beter een wat betere kabel gaan gebruiken denk ik. :D

En als ik nou parallelle netfilters ook aan de buren geef dan wordt het eindelijk wat rustiger in de buurt B)