s0000884 Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Moeten die snoeren dan niet eerst weer inspelen? Of moeten de electronen niet eerst op gang komen? T'is toch een heel geduw in zo'n snoertje. We moeten ook niet vergeten dat de contactpinnen van de stekker van het snoer moeten worden geschrobd, voordat de stekker het stopcontact ingaat, om het oxidatielaagje op de contactoppervlakken te vermijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Moeten die snoeren dan niet eerst weer inspelen? Of moeten de electronen niet eerst op gang komen? T'is toch een heel geduw in zo'n snoertje. welnee joh, de snoeren die niet in de versteker zitten , stop ik in het strijkijzer van mijn vrouw. dan blijven de electronen wel op gang hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Moeten die snoeren dan niet eerst weer inspelen? Of moeten de electronen niet eerst op gang komen? T'is toch een heel geduw in zo'n snoertje. welnee joh, de snoeren die niet in de versteker zitten , stop ik in het strijkijzer van mijn vrouw. dan blijven de electronen wel op gang hoor Is dat soms je nieuwe geniale vondst Erik? Jij stopt jouw snoerloze versterker zelf in het stopcontact ... ??? Ja zo valt er natuurlijk niet te discussieeren over netsnoeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Moeten die snoeren dan niet eerst weer inspelen? Of moeten de electronen niet eerst op gang komen? T'is toch een heel geduw in zo'n snoertje. welnee joh, de snoeren die niet in de versteker zitten , stop ik in het strijkijzer van mijn vrouw. dan blijven de electronen wel op gang hoor Is dat soms je nieuwe geniale vondst Erik? Jij stopt jouw snoerloze versterker zelf in het stopcontact ... ??? Ja zo valt er natuurlijk niet te discussieeren over netsnoeren beste pjotr, mijn versterker speelt nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 mijn versterker speelt nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 Ik concluderen dat omdat ik dat in mijn vak wel eens tegen kom. Vertel... Ik hoef toch niet uit te leggen wat ik in mijn vak zo al tegen kom daar gaat het niet over.kan je wel verklappen dat het af en toe wel lachen is wat wij langs zien komen. Komen jullie nu eens met een uitleg in plaats van steeds van de niet gelovige een uit leg te vragen. Nu dat wie van de drie staat nu eens op en is de geen de het verhaal eens Technische gaat ondersteunen/uitlegen aan die domme Triode man Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 september 2004 Author Report Share Posted 22 september 2004 Tja Triode, ik weet hoe goede netsnoeren inelkaar zitten en welk hoorbaar effect ze hebben op geluidsapparatuur. Ik ben echter geen ingenieur die alles heeft zitten narekenen, mijn mts-e is niet voldoende om de werking tot in de puntjes te verklaren. Daarom krijg je van mij niet het antwoord dat je zoekt, al denk ik dat er al genoeg gegevens in dit topic staan die de werking grotendeels verklaren. De kabelboeren geven trouwens ook niet de uitleg die je zoekt, waarom zou dat toch zijn .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 dan zijn het je oren Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 dan zijn het je oren Robert mijn!!! oren Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 kom gewoon eens luisteren en ik laat het je horen dit is niet moeilijk om hier geen verschil tussen te horen hoe het komt en waarom? daar maak ik me niet druk over ik heb gewoon wat inelkaar geknutseld en wat me het beste beviel zit er nu tussen ik heb nog 3 andere zelfgemaakte net kabels liggen als ik er stekkers aan zet kun je ze allemaal horen Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 september 2004 Report Share Posted 22 september 2004 na de blinde cd-spelertestde interlinks test, de verterker test is het nu tijd voor de blinde netsnoertest. ... iedere minuut trek ik dus het netsnoer uit zijn kont. op de elco's blijft hij gewoon doorspelen, dus jullie kunnen gewoon doorluisteren. Prima plan Erik, ik wil er wel bij zijn. Ik heb nog wel een handvol verschillend gebouwde snoeren. Maar wel voorzichtig zijn als je de stekker uit de kont van je versterker haalt: zalf op de connector smeren ander krijg je een schrale stekker. Na iedere penetratie opnieuw de stekker afvegen (anders blijven er kennelijk electronen hangen) De snoeren die niet in de kont van de versterker zitten worden warm gehouden door een strijkijzer. En vergeet de dopingcontrole van het luisterpanel niet. M. PS. Dit komt nooit goed, ech nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 september 2004 Author Report Share Posted 22 september 2004 Het moet ook niet goed komen, tis veel te leuk zo Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Ik concluderen dat omdat ik dat in mijn vak wel eens tegen kom. Vertel... Ik hoef toch niet uit te leggen wat ik in mijn vak zo al tegen kom daar gaat het niet over.kan je wel verklappen dat het af en toe wel lachen is wat wij langs zien komen. Daar gaat het wel over als je dat als argument hanteert in een discussie. Nu is het een inhoudsloze kreet. Ik kan nog steeds niet door mijn pc en modem heenkruipen om te zien wat voor vak jij hebt en wat je daar zoal tegenkomt. Dus als je zo'n zin neertypt zul je ook wat specifieker moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Zelfs de bovengrondse hoogspannings lijnen zijn getwist. Ik zie de 3 fasen altijd los van elkaar hangen. Met de nul helemaal boven in. Die zijn dus niet getwist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Oh, bijna vergeten! De aarde is helemaal niet rond! Loop een rondje evenaar (langer) en een ander rondje langs de polen (korter), en de gelopen afstanden verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 [Of je voor deze verbetering wel of geen (veel/weinig) geld en/of tijd wilt besteden is een andere discussie. Afschermen en twisten of vlechten zijn algemeen aanvaarde technieken om signaalkoppeling te voorkomen en of te verminderen. Frank zie je mij dan tegenspreken dat twist geen invoelt "kan" hebben Ik denk dat ik je dat nu al een 5x geprobeerd heb dat duidelijk te maken Wat ik zeggen wil is als je snoer X neemt wel te verstaan getwist en je neemt snoer Y ook getwist dan is er geen enkel verschil Zo als je al aan gaf 1+1=2 en dat telt ook voor de 230 kabels die men aan een versterker hangt en dat U=I*R nog steeds geld. Je meent het van daar dat kabel X net zo klinkt als kabel Y toch Maar Frank ik denk dat wij uitgepraat zijn en dan wel hier om je leest niet wat een ander schrijft. En als hij je daar op wijst lees je het nog steeds niet. Ja dan houd het natuurlijk op Maar hier nog een keer speciaal voor jou dan let op Lees nog eens het stukje van Pjotr over de gemeten storing bij wel of niet vlechten/twisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 kom gewoon eens luisteren en ik laat het je horendit is niet moeilijk om hier geen verschil tussen te horen hoe het komt en waarom? daar maak ik me niet druk over ik heb gewoon wat inelkaar geknutseld en wat me het beste beviel zit er nu tussen ik heb nog 3 andere zelfgemaakte net kabels liggen als ik er stekkers aan zet kun je ze allemaal horen Robert Robert bedank voor je aanbod:maar waarom zou ik het bij jou wel horen en bij mij niet. Ik ga nu ook niet zeggen dat het set van jou slechter zou zijn dan dat van mij beslist niet. ( zou ook niet van invloed kunnen zijn) Zo te zien heb je een mooi set staan waar je regelmatig aan bezig bent betreft modificatie zo als een Clock/buizen uitproberen en bouwen van versterkers. Ala daar kan ik nog wel inkomen(moeiten) maar een netkabel nou nou dat is echt zonden van je tijd en werk. Maar toch bedank voor je uitnodiging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 "de bovengrondse hoogspannings lijnen zijn getwist" Dit slaat de spijker op zijn kop: Hoogspanningslijnen vervoeren een uiterst smalbandig signaal met zeer grote I. Dit induceert zeer grote magneetvelden die het rendement van de kabels naar beneden halen. Dit kun je enigszins tegen gaan door de kabels te vlechten. Lijkt erop dat u de klok heeft horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. De "twist" zit er in om de verliezen door de capaciteit t.o.v. de aarde gelijk over de 3 fasen te verdelen en niet om verliezen te verminderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Toch gek he, dat er mensen zijn die denken dat de wet van behoud van energie niet opgaat. Als ik een magneetveld uitspuug kost mij dat energie, die dus niet meer in de kabel blijft zitten. Dat dit niet de hoofdreden is dat de kabels getwist worden zal mij een zorg zijn. Ik zei niet dat DAAROM de kabels getwist werden. Ik wil alleen het VERGELIJKEN van hoogspanningskabels en 230 V kabels corrigeren. In 230 V netkabels zit maar 1 fase, die kabel ga je niet vlechten om een capaciteit over meerdere geleiders te verdelen. Begrijpend lezen is natuurlijk niet makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Begrijpend lezen is natuurlijk niet makkelijk. Begrijpelijk schrijven ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts