erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: DIT ZEGT KENNELIJK IETS OVER JOUW ZWAKSTE SCHAKEL ERIK zeg ome henk je zit me toch niet in de zeik te nemen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Hehe... eindelijk eens iemand die het met mij eens is (en ook nog eens getest heeft)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: DIT ZEGT KENNELIJK IETS OVER JOUW ZWAKSTE SCHAKEL ERIK Je zou bijna zeggen dat het door de Quad 606 komt Zowel Erik als Kermit horen geen verschil met wat je ook verandert en de 606 zit bij beide aan het eind van de keten Dat ding zuigt gewoon alle verbeteringen weer weg Heb je het ook met de Koda eindbakken geprobeerd Erik Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 hoi andre. weet jij of je bij kermit mag roken. ik denk dat er anders iemand heel dicht naast me kom zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door telefunken:hoi andre. weet jij of je bij kermit mag roken. ik denk dat er anders iemand heel dicht naast me kom zitten. Bij Erik mocht het wel, het hangt er vanaf of rokers in de minderheid zijn. Even buiten paffen kan natuurlijk ook Zover ik weet rookt Kermit zelf niet, maar vraag het aan hem, tis wel een hot item inmiddels Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Noch mijn vriendin noch ikzelf roken. Tot nu toe zijn alle bezoekers de tuin in gegaan als ze even niet meer zonder konden. Die gewoonte wil ik graag in ere houden. Voor niet rokers is rooklucht heel sme... eehhh niet zo aangenaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 De 606 is gewoon een sucker of iets van gelijke strekking. Ik ga hem modificeren, zodat ik er ook koeien mee kan melken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Kermit:Noch mijn vriendin noch ikzelf roken. Tot nu toe zijn alle bezoekers de tuin in gegaan als ze even niet meer zonder konden. Die gewoonte wil ik graag in ere houden. Voor niet rokers is rooklucht heel sme... eehhh niet zo aangenaam. Prima! Dat is bij mij ook de huisregel. Ik heb mijn hele leven nog nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 en toen ging ik luisteren ,en wat denk je GEEN ENKEL VERSCHIL dat was dus voor niks tis wel een mooi gezicht die dikke kabels en helpt het niet dan geeft het moed ,,toch?? [/QB] hallo erik ik heb ook een aparte groep aangelegd en hoor wel degelijk verschil misschien zou je is aan betere audio installatie moeten gaan denken groeten berend Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoundForge Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Zeer mooi met dit als optie: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Ff vraagje: hebben de mensen op dit forum, die een (dure) netsnoer en/of verdeeldoos hebben, ook allemaal van dat soort snoer van de meterkast naar het stopcontact gelegd? En VOOR de meterkast (nee dat mag niet, weet ik)? Zo nee, dan ben ik alleen maar weer meer geneigd te zeggen dat speciale netsnoeren onzin zijn. Waarom zou het nut hebben als de rest van de stroomtoevoer uit simpele standaard koperdraden van 2,5mm bestaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Als ik hier bij mij rechtsaf halvewege de snelweg oprijd, wat kan het mij dan nog schelen wat de staat van die snelweg 40km eerder was? Al was het een zandpad, wat maakt dat nou toch uit??? Als IK maar op de 4 baans snelweg zit en een beetje lekker door kan karren. Geloof je ook niet in Powerconditioners? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SoundForge: Zeer mooi met dit als optie: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel! Of gaat dat voor dit verhaal niet op? Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Er is een vershil tussen "schone stroom" en maximale stroom. Bij de eerste maakt het niet uit wat ervoor hangt, want het laatste stukje zorgt voor de afscherming cq filtering van de stroom en de daarbij horende vervuiling die er in het apparaat terecht komt. Voor de maximale stroom maakt het wel uit, want dan praat je over maximaal vermogen dat er naar een apparaat geleverd kan worden. In feite zou die 3 x 2,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Geloof je ook niet in Powerconditioners? Wat zijn dat? Ken ze niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 want het laatste stukje zorgt voor de afscherming cq vervuiling die er in het apparaat terecht komt. Zorgt afscherming er niet voor dat er geen storingen van buitenaf in de signaalweg terechtkomen? Wat nou als er voor jou afgeschermde netkabel, in de muur bijvoorbeeld, al interferentie of storingen optreed? Dan heeft die afscherming op het eind weinig zin, omdat de vervuiling er dan al in zit. Of sla ik nu de plank finaal mis? Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Douma: Zorgt afscherming er niet voor dat er geen storingen van buitenaf in de signaalweg terechtkomen? Wat nou als er voor jou afgeschermde netkabel, in de muur bijvoorbeeld, al interferentie of storingen optreed? Dan heeft die afscherming op het eind weinig zin, omdat de vervuiling er dan al in zit. Of sla ik nu de plank finaal mis? Groet, Rienk. Ben het wel met je eens... Al moet ik zeggen dat ik het afschermen van een netkabel nog wel begrijpen. Dan zorg je er iig voor dat eventuele straling daarvan niet op je interlinks of luidsprekerkabels komt. En ik weet wat een stel voedingskabeltjes wat dat betreft kan verklooien... Maar ik kan er niet bij dat het geluid zelf (dus het audiosignaal) verbeterd door een netkabel. Volgens mij gaat een apparaat niet beter presteren als ie een andere netkabel krijgt. Stroom is voor een apparaat stroom en of dat nou door een dropveter van een paar cent komt of door een of andere dure high end-kabel dat boeit mijns inziens niet. Vreemd overigens dat de meest gevoelige laboratoruimaparatuur (die ik ken tenminste) niet met aparte kabels wordt aangesloten (hooguit afgeschermd tegen straling)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Kermit:De 606 is gewoon een sucker of iets van gelijke strekking. Ik ga hem modificeren, zodat ik er ook koeien mee kan melken.... Heb jij dan koeien in huis? Nee hoor 's, zo'n Quad 606 is gewoon goed ontworrepen. Die heeft verder geen veer in z'n reet nodig in de vorm van een duur netsnoer om goed te klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Author Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: ...en de rest... (ff verder kijken dan naar het kabeltje Henrie) En even luisteren, dat is ook wel eens handig Het is al eens eerder uitgelegd, gevlochten netsnoeren verlagen de ruisdrempel, ofwel verminderen de rommel op de 230V sinus. Die rommel blijkt bij veel apparatuur vrolijk door de trafo en de voeding heen te fietsen tot aan de speakers toe. Stap eens af van het idee dat het om de bedrading vanaf de centrale gaat. Volgens mij moet je het veel dichterbij zoeken en wel bij de storing die de apparatuur zelf veroorzaakt, waardoor andere componenten extra vervuilde netspanning binnen krijgen. Neem eens een dac, dat ding staat constant piekstromen te trekken bij elke conversie die hij doet en wel met een ritme van 44,1KHz of hoger, als het om dvd e.d. gaat. Deze piekjes (spikes) komen op de 230V terecht en wandelen vrolijk de voeding van je versterker binnen. Ik denk dat de straling rondom naar andere kabels niet eens zo'n belangrijke factor is, want er zijn nog genoeg plaatsen waar die straling binnen kan komen. Volgens mij komen die spikes niet zo makkelijk door een gevlochten netsnoer heen, omdat ze een weerstand ondervinden. Ik weet dat Frank Derks bijv. zijn 230V vanaf de meterkast gebalanceerd naar de huiskamer brengt. Dit doet hij met een speciaal gewikkelde trafo, die hij extra heeft afgeschermd tegen HF invloeden (binnen de trafo). In de huiskamer staat ook zo'n trafo, die de 230V weer "normaal" maakt. Ondanks deze ingreep was duidelijk hoorbaar dat mijn NBS Statement III meer details boven water kreeg in zijn receiver, die tevens als 24 bits dac wordt gebruikt. Frank maakte zelf een gevlochten netsnoer en ook deze had zo'n soort effekt. Daarom durf ik te stellen dat je met goede netsnoeren een plaatselijk probleem oplost en het gaat niet eens om de dikte van deze netsnoeren, al lijkt een dik snoer wel meer effekt te sorteren Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Douma: Zorgt afscherming er niet voor dat er geen storingen van buitenaf in de signaalweg terechtkomen? Wat nou als er voor jou afgeschermde netkabel, in de muur bijvoorbeeld, al interferentie of storingen optreed? Dan heeft die afscherming op het eind weinig zin, omdat de vervuiling er dan al in zit. Of sla ik nu de plank finaal mis? Groet, Rienk. Afscherming heeft een tweeledige werking. 1) om troep buiten te houden en 2) om geen troep uit te stralen. Een afscherming werkt ook alleen maar voor elctrische velden. Magnetische velden trekken zich niks van een afscherming aan. Om de troep die er reeds in zit eruit te halen heeft zo'n kabel een bepaalde lengte nodig afhankelijk van de bouwwijze en de gebruikte materialen. Een korte kabel geeft dan ook absoluut geen verbetering. Je bouwt nl een filter in dmv manier van vlechten en eigenschappen van het gebruikte geleidermateriaal. Een stroomkabel werkt weldegelijk mee aan de zuiverheid van het audiosignaal. Vergeet niet dat de voeding h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Pjotr:Een standaard dropveter netsnoer laat een harmonischen spectrum-plaatje zien met harmonischen van 150Hz tot ca 1,5KHz bij ca. -60dB in de low signal interlink. Vlechten bracht die storing met zo'n 30 dB omlaag. Statisch afschermen had geen enkel zichtbaar effect op die harmonischen en die harmonischen blijven hoorbaar het geluid vertroebelen. Heb jij de doorgave van die kabel gemeten (dus niet de uitstraling) Peter ? Dan verbaast deze uitkomst mij niet zo. Een gevlochten kabel heeft een zeer hoge capaciteit en werkt dus als een laagdoorlaatfilter. Die harmonischen worden dus gedempt. Als dit filteren een positief effect heeft op de presaties van een apparaat, dan vrees ik dat er met de voeding van dat apparaat dus iets ernstigs mis is ... Verklaar u nader ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Author Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Heb de doorgave van die kabel gemeten (dus niet de uitstraling)? Dan verbaast deze uitkomst mij niet zo. Een gevlochten kabel heeft een zeer hoge capaciteit en werkt dus als een laagdoorlaatfilter. Die harmonischen worden dus gedempt. Als dit filteren een positief effect heeft op de presaties van een apparaat, dan vrees ik dat er met de veoding van dat apparaat dus iets ernstigs mis is ... Verklaar u nader ? Paul. Er is niets mis met voedingen, alleen moet je niet de illusie hebben dat ze werkelijk alle rommel kunnen afvlakken en filteren. Genoemde harmonischen komen probleemloos door de trafo heen (wisselspanning), vervolgens belanden ze op de gelijkrichter en afvlakelco's, die daardoor meer werk te doen hebben en hoogst waarschijnlijk een rimpel op de gelijkspanning achterlaten, die vervolgens aan bijv. de elektronica van een cdspeler wordt aangeboden. Ook (veelgebruikte) spannings stabilisators staan bekend om het feit dat ze (helaas) de storing perfect doorgeven. Deze rimpel heeft denk ik een vaste waarde en komt onvermijdelijk in het audiosignaal terecht, dus ook bij versterkers. Een zeer goed afvlakkende voeding die ook deze minimale rimpels verwijdert is lastig te bouwen en er zit een prijskaartje aan. Daarom vind ik het helemaal zo gek niet om met een gevlochten netsnoer (wat niet duur hoeft te zijn) dit probleem te voorkomen. Je hoort het met de duurste apparatuur, ook wanneer er zichtbaar veel aandacht is besteed aan de voeding en dat zeg ik als elektronicus, die daar inzicht in heeft Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Als ik hier bij mij rechtsaf halvewege de snelweg oprijd, wat kan het mij dan nog schelen wat de staat van die snelweg 40km eerder was? Al was het een zandpad, wat maakt dat nou toch uit??? Als IK maar op de 4 baans snelweg zit en een beetje lekker door kan karren. Geloof je ook niet in Powerconditioners? ja ,maar door dat zandpad ben je wel vuil geworden ,en dat waait er echt niet meer af op die vierbaansweg. waarom zijn waterleidingen vanaf het waterbedrijf zo dik .en richting je huis en de kraan steeds dunner? of komt er bij jou 12mm waterleiding je huis binnen en maak je de laatste meter voor de kraan er 22mm van . en vlecht je je waterleiding ook om schoner water te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts