void Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Geplaatst door Zee:Maar als capaciteit dan belangrijk is voor een goed netsnoer, waarom dan niet voor een paar euro cent een condensatortje parallel geschakeld? Ja, ik zou denken dat dit evengoed werkt, ik vermoed al een tijdje dat die speciale kabels hebben alleen maar invloed op het geluid door hun capaciteit/inductie (en lage weerstand maar dat lijkt me te verwaarlozen t.o.v. de trafo en rest van de keten), werken ze niet gewoon als een soort subtiel netfiltertje? Het enige andere wat ik nog zou kunnen bedenken wat van invloed kan zijn is het veld dat ze verstrooien, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Anders zou ik hun werking niet kunnen verklaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door void: Ja, ik zou denken dat dit evengoed werkt, ik vermoed al een tijdje dat die speciale kabels hebben alleen maar invloed op het geluid door hun capaciteit/inductie (en lage weerstand maar dat lijkt me te verwaarlozen t.o.v. de trafo en rest van de keten), werken ze niet gewoon als een soort subtiel netfiltertje? Het enige andere wat ik nog zou kunnen bedenken wat van invloed kan zijn is het veld dat ze verstrooien, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Anders zou ik hun werking niet kunnen verklaren. Er valt niks te verklaren het werkt gewoon niet wat men hier allemaal schrijft. Men heeft het hier over verschillen van een paar 1000'pF en Ohm's waarden als dit een verschil moet laten horen op een kabellengten van 1 Mtr dan komt dat om dat men dat wild er zit immers werk in dat moet beloond. En ook wil men ander mens met een hoop techniek geleuter doen overtuigen dat het wel zijn werk doet dit natuurlijk om het aan de man bergen. lees maar eens op verschilenden forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
void Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Er valt niks te verklaren het werkt gewoon niet wat men hier allemaal schrijft. Ik ben zeer sceptisch maar ik heb met mijn eigen oren gehoord dat er wel verschillen zitten tussen netkabels, helaas, want ik zou denken dat goede apparatuur hier niet gevoelig voor mag zijn. Ik vind het wel onzin om voor netkabels, verdeeldozen en netfilters honderden euro's te betalen (typisch high-end), er is ook betaalbaar spul dat soms zelfs nog meer resultaat geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door void: Ik ben zeer sceptisch maar ik heb met mijn eigen oren gehoord dat er wel verschillen zitten tussen netkabels, helaas, want ik zou denken dat goede apparatuur hier niet gevoelig voor mag zijn. Ik vind het wel onzin om voor netkabels, verdeeldozen en netfilters honderden euro's te betalen (typisch high-end), er is ook betaalbaar spul dat soms zelfs nog meer resultaat geeft. Er kan inderdaad een klein verschil optreden als je van 1.5mm2 naar 2.5mm2 gaat Maar wat ik hier duidelijk wilden maken is dat men is doorgeslagen op het gebied van net kabels als of een gouden netsteker je geluid verbeterd als de wandcontact doos gewoon van koper is of van goud je overgang weerstand is ten alletijden 0.00001 mits je steker zwart gebrand is maar dat gebeurd eigelijk nooit om dat deze er in gaat en niet meer uit komt dus geen kans op vonk inslag. Dit verhaal over net kabels vergelijk ik wel eens met. Welken autowas gebruik jij ik van merk X dat verlaagt de rij weerstand Als je het er maar met een wollen doek op smeert en van voor na achter werkt Anders krijg je dat de poets aanzet een weerstand op bouwt boven de 88.3 Kmp En dus zal je brandstof gebruik toe nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 januari 2003 Author Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door kathode: Er valt niks te verklaren het werkt gewoon niet wat men hier allemaal schrijft. Men heeft het hier over verschillen van een paar 1000'pF en Ohm's waarden als dit een verschil moet laten horen op een kabellengten van 1 Mtr dan komt dat om dat men dat wild er zit immers werk in dat moet beloond. En ook wil men ander mens met een hoop techniek geleuter doen overtuigen dat het wel zijn werk doet dit natuurlijk om het aan de man bergen. lees maar eens op verschilenden forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik vind je vrij gunstig met je aangegeven waardes. Jouw aangegeven waardes zijn te halen, maar dus niet met een "gemiddelde" interlink. De interlink die Jan uit de Betuwe gebruikt bij zijn metingen heeft een cap. van 400pf! Jan geeft dit netjes aan. Henno, Ik weet niet wat een gemiddelde interlink is, maar een paar waardes die ik gemakkelijk kan vinden op een rij: vdHul D-102 III is 37pF/m vdHul Integration Hybrid is 86pF/m vdHul First Ultimate 61pF/m Prefer MGK-226, 65pF/m Prefer MK-106, 85pF/m 60 a 70pF lijkt dus een heel goede waarde. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Jan meet 400pf aan totale capaciteit in een 2 meter ic van de bouwmarkt, dus incl. pluggen. Het zou zo kunnen zijn dat sommige fabrikanten de cap. van de losse geleiders z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Ik heb geen enkel commercieel belang bij bijv. de XTC kabel, maar ik heb wel in het begin met Henno "aan de wieg gestaan" van de gevlochten netsnoeren en dat is alleen maar mijn technische inbreng en hobbymatige interesse. En niet te vergeten Frank Derks natuurlijk. Hij was de "vader" van de 3 aderige 4mm2 basis-vlecht, die deze als eerste introduceerde op een NL forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 januari 2003 Author Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: En niet te vergeten Frank Derks natuurlijk. Hij was de "vader" van de 3 aderige 4mm2 vlecht, die deze als eerste intruduceerde op een NL forum. Inderdaad ja, ik heb nog steeds zo'n netsnoer liggen en ook deze onderscheidt zich al van de grijze massa a la Conrad De aanleiding daarvan was overigens een test met mijn Statement III bij Frank thuis, de XLO Reference 1 ging toen ook mee. Dat gedoe met die trafo's (gebalanceerde 230V naar de huiskamer) laat ik nog maar even voor wat het is, want dat is nog kostbaarder en een behoorlijke ingreep in de meterkast Overigens kwam het effekt van betere netsnoeren hier nog bovenop Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 ik vindt het toch echt jammer dat ik die verschillen allemaal niet hoor. aan de andere kant scheelt het me wel een hoop geld en zorgen. ik hoef geen dikke gevlochten netsnoeren ,verdeeldozen ,polsdikkeinterlinks en 24 bitten zonder dat klinkt het al mooi zat hier misschien nog eens een paar final 1.4,s of quad 989 hier in de huiskamer ,maar dan is het welletjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 januari 2003 Author Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door kathode: Wat denk je wat ik ervaar als je het leest laat me raden ( het woord overtrokken ) En dan wat de C en R betreft ik lees niks anders in de kabel verhalen Dus wat het slingeren van termen betref winnen de kabel mensen het van mij Ach en wee, ik zou zeggen, schrijf zelf eens een review, lees het terug en vraag je af of een ander je review met plezier zou lezen, of dat het saai en inhoudloos is. Ik kleed alles een beetje aan en ok, soms staat het er een beetje overdreven Commentaar geven op een review is o zo makkelijk, zelf iets leuks schrijven is een ander verhaal. Toch ga ik er fijn mee door, want zo'n review is voor mij ook een soort ijkpunt, hoe was het toen en hoe is het nu Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 ik vindt die revieuws van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 januari 2003 Author Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ik vindt die revieuws van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 januari 2003 Report Share Posted 14 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 januari 2003 Author Report Share Posted 15 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: (da's een inkoppertje Erik ) Ach, plak al die woordjes maar willekeurig aan elkaar en het lijkt of je de betekenis kent Toch leest/luistert iemand daar wel doorheen Erik Meestal wil iemand weten hoe het wel klinkt en leg dat maar eens in 1 zin uit Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kathode Posted 15 januari 2003 Report Share Posted 15 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 januari 2003 Author Report Share Posted 30 januari 2003 Ik heb ook een topic over reviews schrijven lopen, zullen we er daar over verder babbelen? Hier gaat het over netsnoeren, dat is nog altijd een hot item in hifiland Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2003 Report Share Posted 1 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door Pjotr:Zullen we het voorlopig op Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 en daar is ie weer!!!!! effe ogehaald andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 En al dat fraais wordt in Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 Bedankt voor de moeite Kermit, maar waar gaat het allemaal eigenlijk over Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Ja, dat zou je natuurlijk wel willen weten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 februari 2003 Author Report Share Posted 18 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ja, dat zou je natuurlijk wel willen weten... Nou, eigenlijk niet, maar ik heb wel een vermoeden Alles gebaseerd op andermans verhalen, je blijft me verbazen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts