Kermit Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Ok, dan zeg ik het niet... Kun jij je weer verbazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 verbazingwekkend is het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 nu moet ik hem alweer ophijsen dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 oh ja , wanneer kom je het nut van die snoeren eens bij mij bewijzen? de voorbereidingen heb ik al gedaan. aparte groep en aarde . dus leef je uit een keer hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 april 2003 Author Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:oh ja , wanneer kom je het nut van die snoeren eens bij mij bewijzen? de voorbereidingen heb ik al gedaan. aparte groep en aarde . dus leef je uit een keer hier. Ha, daar is hij weer Ik heb nu iets heel moois naast de XTC, maar daarover (veel) later meer Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 kben benieuwd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Dank je, ik gebruik al jaren geen XTC meer Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 april 2003 Author Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je leert het al om iets voorzichtiger je enthousiasme te brengen Ik heb daar nog andere redenen voor, maar dat hoor je ook later wel Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Nee joh, ik denk dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door Kermit:Nee joh, ik denk dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 april 2003 Author Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Henrie: Dat zal ook meespelen idd. Eens even kijken bij de 2e hands... EN Heb je al iets gevonden? Je WEET het niet he, je WEET het niet..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 april 2003 Author Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach ja, daar heb je inmiddels ervaring mee Jep, nu kan Jopie tenminste weer rustig slapen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Ik wordt zo moe van die jopie, heeft ie niet wat nuttigers te doen dan die nutteloze, vervelend (saaie) afbrandpogingen? Het is een personal vendetta geworden lijkt wel, er zijn toch nog wel andere doelen in het leven denkbaar dan dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Ik wordt zo moe van die jopie, heeft ie niet wat nuttigers te doen dan die nutteloze, vervelend (saaie) afbrandpogingen? Het is een personal vendetta geworden lijkt wel, er zijn toch nog wel andere doelen in het leven denkbaar dan dit? Zeg we hebben aan 1 forum commentator wel genoeg. Bij Jopie moet je gewoon tussen de regels door lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Pjotr: Zeg we hebben aan 1 forum commentator wel genoeg. Bij Jopie moet je gewoon tussen de regels door lezen Dat gaat een beetje moeilijk met 1 regel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Henrie: Dat gaat een beetje moeilijk met 1 regel... "Bij Jopie moet je gewoon tussen de regels door lezen " ff doordenken Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Henrie: Dat gaat een beetje moeilijk met 1 regel... Wat nou , schrijft "ie" dan al hele regels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door Pjotr: "Bij Jopie moet je gewoon tussen de regels door lezen " ff doordenken Henrie Hehe... Ok, ik sla ze de volgende keer wel over Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Eerst was ik van plan om een apart draadje op te spannen... toen zag ik dit spandraadje. Toch kan ik me nu redelijk voorstellen dat een aparte groep iets helpen kan. Hoewel ik nog steeds enige scepsis heb, denk ik het volgende: In het apartement dat ik zo nu en dan bezoek om te zien hoe het staat met de bouwvorderingen, zie ik hoe het electrische bedradingen wordt aangelegd. Ook die woonprogramma's op tv hielpen erbij. Het idee dat ik nu heb is dat als je een aparte groep aanlegt voor audio je 1 kabel legt vanaf de stoppenkast tot aan je spullen. In vergelijking met de 'standaard' gaat dit eerst naar een centraal punt, waaruit de vertakkingen plaats vinden. En nu denk ik dat juist die aftakkingen met hun beroerde (?) verbindingen juist de bottleneck zijn. Mijn terughoudendheid is nog dat je daarbij kan bedenken is dat uiteindelijk een stoorzender op een andere groep of zelfs een andere bewoner (die op dezelfde fase zit) nog roet in het eten kan strooien. Filters inschakelen of netvoedingen? Juist bij gebruik van een versterker zijn de meningen verdeeld. Zo twijfel ik nog of het wat uitmaakt of je bij het aanleggen van een aparte groep koperkabel gebruikt met een PTFE (teflon) isolatie, wetende dat er dit ook een issue is bij interlinks. Zo'n kabel heb ik al gevonden met een bepansering van verzinkt staaldraad. Een bepansering van gevlochten koperdraad lijkt mij wat soepeler in gebruik. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Author Report Share Posted 20 april 2003 Hoi Arie Wil je het helemaal 'goed' doen, dan breng je de netspanning gebalanceerd over, dus met een (enorme) trafo in de meterkast en een bij de set, zodat je het totale vermogen ruim aan kunt. Voordeel hiervan is dat je storing op het net sterk vermindert (werkt net als bij gebalanceerde interlinks). Aan de andere kant heb ik geconstateerd dat netsnoeren zelfs met een dergelijke voorziening nog veel invloed hebben op het geluid. Inmiddels ben ik erachter dat vlechten of twisten in bepaalde situaties (vooral bij zware versterkers) niet altijd ideaal is, omdat je daardoor ook dynamiek inlevert. Voor een pre of cdspeler werkt vlechten prima. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Zo twijfel ik nog of het wat uitmaakt of je bij het aanleggen van een aparte groep koperkabel gebruikt met een PTFE (teflon) isolatie, wetende dat er dit ook een issue is bij interlinks. Teflon, en andere goede di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Beste Henno, Het die-elctricum constante heeft wel invloed. Met name op de inductie. Metingen hebben uitgewezen dat neopreem en siliconen de inductie van fase naar o verminderd. Een luchtkern is helemaal ideaal. De spanning gealanceerd aanbieden is ideaal, maar waarom weer een 2e trafo bij de set? dan maak je het weer asymetrisch, en dat is niet nodig. Met een trafo krijg je dan op de fase + 110 volt, en op de nul -110 volt. Het potentiaal verschil is dan weer 220 volt. dus een 2e trafo is niet nodig. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Author Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan:Beste Henno, Het die-elctricum constante heeft wel invloed. Met name op de inductie. Metingen hebben uitgewezen dat neopreem en siliconen de inductie van fase naar o verminderd. Een luchtkern is helemaal ideaal. De spanning gealanceerd aanbieden is ideaal, maar waarom weer een 2e trafo bij de set? dan maak je het weer asymetrisch, en dat is niet nodig. Met een trafo krijg je dan op de fase + 110 volt, en op de nul -110 volt. Het potentiaal verschil is dan weer 220 volt. dus een 2e trafo is niet nodig. Groeten, Bas Die heb je wel nodig, omdat de belasting niet gebalanceerd is Bovendien valt die storing volgens mij alleen weg door de gebalanceerde trafo aan de ontvangende kant, waar moet de storing anders heen als je die wilt dempen? Frank heeft het niet voor niets zo uitgevoerd..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts