Jump to content

Het nut van goede netsnoeren

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

beste henno.

Puur neopreen is een slecht die-electricum. Maar bewerkt neopreen niet. dit mooie materiaal maakt het mogelijk een grote dichtheid te maken, met allemaal kleine luchtdeeltjes. en daar gaat het hem om. het wordt een soort van sterk foam, maar wat wel tegen hitte enzo kan.

Daarom is neopreem verplicht in theatre's enzo.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan:

beste henno.

Puur neopreen is een slecht die-electricum. Maar bewerkt neopreen niet. dit mooie materiaal maakt het mogelijk een grote dichtheid te maken, met allemaal kleine luchtdeeltjes. en daar gaat het hem om. het wordt een soort van sterk foam, maar wat wel tegen hitte enzo kan.

Daarom is neopreem verplicht in theatre's enzo.

Groeten,

Bas

Dit laatste zal met de brandveiligheid te maken hebben dan? "Foamed" Neopreen heeft nog altijd een hogere DC als bijv. "foamed" polyethyleen of "foamed" teflon, het lijkt me daarom niet dat je specifiek Neopreen verkiest om z'n di

Ehm niet om het een of ander maar neoprene kabels zijn gemaakt voor industrieele toepassinggen en lauter en alleen om het feit dat neoprenerubber oliebestendig is.

Teflonisolatie voor je elektrische installatie? Zal de brandweer blij mee zijn als er brand uitbreekt. Zie het al in de krant: Brandweerlieden overleden door fluorvergiftiging. Volgens mij mag het niet eens.

Teflonisolatie voor je elektrische installatie? Zal de brandweer blij mee zijn als er brand uitbreekt. Zie het al in de krant: Brandweerlieden overleden door fluorvergiftiging. Volgens mij mag het niet eens.

Zou best eens kunnen. Aan de andere kant; als er brand uitbreekt gaan over het algemeen ook de (teflon ge

Dat van die anti-aanbakpannen? Dat is inderdaad heel weinig en het is bovendien een iets andere fluorverbinding dan Teflon.

Maar een jaar of tien geleden is er in de VS een hele rel geweest omdat er iemand overleden is aan fluorvergiftiging nadat er iets mis was gegaan in een magnetron en de teflonisolatie te heet was geworden. Sindsdien is Teflon verboden in huishoudelijke apparaten daar.

Daar lijkt het wel op, alleen dan met 2x 115V tussen de trafo's (gebalanceerd).

Doel is storingsonderdrukking zoals al eerder werd vermeld.

De methode die Bas toepast (1 trafo) zal ook wel werken, maar ik betwijfel of je dan ook alle storing vereffent, dus niet alleen HF maar ook schakeltikken van een koelkast bijv.

FrankD weet hier nog veel meer van aangezien hij het in gebruik heeft, overigens ook nog met kraaltjes om de draden, zonder de kraaltjes werd het toch minder fraai (dit naar aanleiding van een behoorlijk verschil bij een netsnoer met/zonder kraaltje).

Andr

Hallo Bas,

Geplaatst door Sebastiaan:

De spanning gebalanceerd aanbieden is ideaal, maar waarom weer een 2e trafo bij de set? dan maak je het weer asymetrisch, en dat is niet nodig. Met een trafo krijg je dan op de fase + 110 volt, en op de nul -110 volt. Het potentiaal verschil is dan weer 220 volt. dus een 2e trafo is niet nodig.

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Een ascii tekening:

220--88--+110

88---o

ooo--88---110

0---------0

hoe sluit je het dan aan? Over de 110-110 aansluiting prima, dat is weer 220. Maar dat lijkt mij niet op gebalanseerde vermogens overdracht.

Arie

Ik stuitte op een aardige beschrijving met tekeningen e.d. :)

Hier is er nog een die het allemaal wat kritischer bekijkt.

FrankD gebruikt een 2e trafo om de uitgangsimpedantie laag te krijgen meen ik mij te herinneren, 1 trafo zoals de 1e link toont volstaat.

Andr

Mij best Henno. Van mij mag je net zoveel Teflon gebruiken als wilt, maar hou wel in de gaten dat boven de 350 gr.C Teflon uiterst giftige fluorgassen gaat verspreiden. Ook iets om rekening mee te houden als je aan van dat Teflon geisoleerd draad gaat zitten solderen. Bout dus niet heter stoken dan 300 a 320 graden en al helemaal geen gasvlam gebruiken.

Googel eens op Teflon en zoek eens naar de veiligheidsbladen en/of bewerkingsinstructies.

Geplaatst door Pjotr:

Mij best Henno. Van mij mag je net zoveel Teflon gebruiken als wilt, maar hou wel in de gaten dat boven de 350 gr.C Teflon uiterst giftige fluorgassen gaat verspreiden. Ook iets om rekening mee te houden als je aan van dat Teflon geisoleerd draad gaat zitten solderen. Bout dus niet heter stoken dan 300 a 320 graden en al helemaal geen gasvlam gebruiken.

Googel eens op Teflon en zoek eens naar de veiligheidsbladen en/of bewerkingsinstructies.

Beste Peter,

Dat is ook de reden dat teflon niet gebruikt mag worden vooor hoog ampere situatie's. Een stroom van 16 ampere kan behoorlijk wat warmte generene, en zeker als een snoer bekneld zit.

Groeten,

Bas

Beste,

Gebalanceerde spanning is echt veel simpeler, en een trafo is het enige wat nodig is.

op de primaire winding staat 220 volt. op de secundaire windingen 110 volt infase, en 110 volt uitfase.

Stoorinvloeden heffen zichzelf wel op, daar de hele rit stromen in tegenfase staan. Je krijgt dan wat ze noemen, common mode noise rejection. Een 2e trafo is echt niet nodig, en heb ik nooit en de theorie en praktijk gezien. Een2e belangrijke reden, waarom ik gebalanceerde stroom in in de studio's toepas is, omdat je galvanisch gescheiden bent van de nul, en aardlussen zijn zo niet meer mogelijk.

fase-----------nul

220 0

>>>>>>>>>>>>>>>>>

+110 -110

Potentiaal is weer 220 volt, en dat is de spanning die het apparaat ziet.

Groeten,

Bas