Henrie Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Dan heb ik toch iets fout gedaan bij het aansluiten van mijn speakers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Beste Henrie, Nouja fout??? Het is wel zo, dat zodra koper eenmaal in aanraking komt met vet en/of zuur, dat het dan eigenlijk al te laat is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Ach, die kabel zal het wel een paar jaar uithouden lijkt me. Is een simpele 4 mm2 koperkabel van (dacht ik) €3,50 per meter. Wordt nog wel een keer vervangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Beste Henrie, Of gewoon een paar centimeter afknippen, en opnieuw strippen (nu met handschoenen). Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Werkt schoonmaken met alcohol of contactspray niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Geplaatst door Henno Appel: En natuurlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Blanke nagellak is een goed tweede optie. Droogt snel en is niet luchtdoorlatend. Is iets agressiever, maar werkt ook vrij goed. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Hoi Bas, Edwin, Ik gaf secondelijm aan als voorbeeld, ik las dat het op Amerikaanse forums veel gebruikt wordt. Ik gebruik zelf een speciaal goedje afkomstig van de Technische Dienst bij mij op de zaak. Droogt binnen een minuut. Het lijkt op dikke transparante lak. Het is in ieder geval belangrijk dat het redelijk snel droogt anders loop je de kans dat, zoals Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Om maar weer een beetje on-topic te gaan: Kabels met afscherming worden gebruikt om de storingen die veroorzaakt worden door interferentie zo veel mogelijk te elimineren. Was het niet zo dat als je kabels parralel aan elkaar hebt lopen, je last krijgt van interferentie? Zou in dat geval niet het beste zijn om een soort klemmetje te bouwen waardoor de kabels elkaar kruisen? groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 De storing die netsnoeren uitstralen is van magnetische aard. De gebruikelijke afscherming van kabels schermen alleen elektrische velden af. Dat speelt wel bij signaal kabels maar niet bij netsnoeren. Wil je je netsnoeren effectief afschermen dan helpt alleen het leggen in ijzeren elektriciteitspijp effectief. Het enige alternatief is twisten of vlechten, maar daar is inmiddels voldoende over gezegd. Destijds heb ik een aantal metingen gedaan. Een standaard dropveter netsnoer laat een harmonischen spectrum-plaatje zien met harmonischen van 150Hz tot ca 1,5KHz bij ca. -60dB in de low signal interlink. Vlechten bracht die storing met zo'n 30 dB omlaag. Statisch afschermen had geen enkel zichtbaar effect op die harmonischen en die harmonischen blijven hoorbaar het geluid vertroebelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Sebastiaan: Voor mijn belangrijke kabels werk ik ook met handschoenen. Groeten, Bas Sebastiaan Weet van wanten :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 augustus 2002 Author Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door JSA: Weet van wanten ..... Tis maar waar je op let he ...... Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Paul, www.audiopaul.nl doet het hier nog niet.. klopt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door JSA:Paul, www.audiopaul.nl doet het hier nog niet.. klopt dat? ...Ik kan hem gewoon bekijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door Michel: ...Ik kan hem gewoon bekijken... Ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 De pagina kan niet worden weergegeven. De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen. -------------------------------------------------------------------------------- Vreemd, meerdere websites doen het hier ook niet. Op de andere computer wel. Naja www.audiopaul.123.nl doet het trouwens weer wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door JSA:De pagina kan niet worden weergegeven. De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen. -------------------------------------------------------------------------------- Vreemd, meerdere websites doen het hier ook niet. Op de andere computer wel. Naja www.audiopaul.123.nl doet het trouwens weer wel! Hoi Jasper, misschien last van een "hikje" op je lijn? Alles werkt prima, ik heb al tijden geen hinder van storingen bij m'n website- en domeinnaamproviders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Nee, heeft te maken met die noteboek. Op deze doet ie het wel gewoon. Dat windows XP gaat er echt af :) Maargoed, ff ontopic, anders wordt deze thread gemodificeerd naar een computerthread Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 augustus 2002 Author Report Share Posted 23 augustus 2002 Geplaatst door JSA:Nee, heeft te maken met die noteboek. Op deze doet ie het wel gewoon. Dat windows XP gaat er echt af Maargoed, ff ontopic, anders wordt deze thread gemodificeerd naar een computerthread En da's t laatste waar ik op zit te wachten, tis geen hifi.nl! Ik vind het al mooi genoeg dat hier wel technisch over de snoertjes wordt gepraat Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Pjotr:De storing die netsnoeren uitstralen is van magnetische aard. De gebruikelijke afscherming van kabels schermen alleen elektrische velden af. Dat speelt wel bij signaal kabels maar niet bij netsnoeren. Wil je je netsnoeren effectief afschermen dan helpt alleen het leggen in ijzeren elektriciteitspijp effectief. Het enige alternatief is twisten of vlechten, maar daar is inmiddels voldoende over gezegd. Destijds heb ik een aantal metingen gedaan. Een standaard dropveter netsnoer laat een harmonischen spectrum-plaatje zien met harmonischen van 150Hz tot ca 1,5KHz bij ca. -60dB in de low signal interlink. Vlechten bracht die storing met zo'n 30 dB omlaag. Statisch afschermen had geen enkel zichtbaar effect op die harmonischen en die harmonischen blijven hoorbaar het geluid vertroebelen. Dit topic kan ik toch niet laten liggen Inmiddels wil ik ook de verdeelblokken aan het onderwerp toevoegen, want ook dat is van groot belang Een paar voorbeelden: Deze is ook zonder schakelaar verkrijgbaar. Zeer mooi met dit als optie: Ik ben nog op zoek naar de behuizing van de KE-powerstrip. Deze is erg duur, echter wel met filtering en een redelijk netsnoer (conraadsel achtig). Overigens hier staat een korte beschrijving . Meer mooie verdeelblokken zijn welkom natuurlijk. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Nog een paar bekende: Sun Leiste Siltech Octopus HMS Energia Audioplan Powerstar "G" en Powerstar "S" Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 ooooooooooooooopppppppppppppppppzzzzzzzzzzzzzzzzzooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuutt ttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnn met dit topic andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Ga jij maar weer roken Erik Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 ha ha ha ha weet je wat jullie zwakste schakel is konussen en nou proberen jullie die zwakke schakel steviger te maken dmv allerlei lapmiddelen die totaal geen nut hebben. ik heb het nl zelf geprobeerd dus is mijn mening goed onderbouwd ik heb : -een aparte groep aangelegd -een labaratorium/ziekenhuis stopkontakt geplaatst -een dik snoer (3 keer 2.5 )naar een verdeeldoos met daarin ook een lab stopkontakt -zelfgevlochten kabels gemaakt voor alledrie mijn komponenten -alleen de eindversterker geaard de rest via de interlinks aan aarde -alle apparaten gepolechekt en toen ging ik luisteren ,en wat denk je GEEN ENKEL VERSCHIL dat was dus voor niks tis wel een mooi gezicht die dikke kabels en helpt het niet dan geeft het moed ,,toch?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts