Jump to content

PER TOEVAL ONTDEKT

depeter
 Share

Recommended Posts

Ik heb wat rubberen stukjes gevonden op het werk en dacht laat ik dit thuis eens onder mijn audio proberen.

Wou het eerst niet geloven, dus mijn vrouw er bij gehaald en ook die hoorde het verschil .

Het geluidsbeeld werd ruimtelijker, warmer en strakker.

Het zijn blokjes rubber van 3 bij 5 cm bestaande uit grote vezels die zijn samengeperst.

Vraag mij niet hoe het kan maar het werkt.

VR GR DEPETER confused.gifconfused.gifeek.gif

Beste DePeter,

Ik heb het gezien ,nog niet gehoord maar ik geloof het wel .

Maar horen zou ik het ook graag,heb je 4 of 8 blokjes om te proberen ??

Hoe klinkt een Klipsch sub ?

MvG,

Haudio

en nog eens 5 sterren

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Maar horen zou ik het ook graag,heb je 4 of 8 blokjes om te proberen ??   :rolleyes:

Haal bij de Gamma een rubberen tuintegel van 60cm x 60cm en 3cm dik voor 14 euro. Die bestaat uit geperste rubberkorrels. Is aan de onderkant al vedeeld in vierkantjes van 5cm x 5 cm. Met een stanleymes of zaag maak je daar meer dan genoeg blokjes van.

Suc6 :)

Het zal ongetwijfeld helpen hoor, die blokjes (aangezien er meerdere mensen hier op het forum dat beweren en wie ben ik dan om te zeggen dat ze ongelijk hebben), maar wat ik me wel afvraag, is waarom de fabrikanten niet zelf van die rubber blokjes onder hun produkten maken (desnoods demontabel of zo, voor als je het niet ziet zitten)??? Ik bedoel, het kost niks en als je nou werkelijk zoveel verbetering krijgt, waarom komen de fabrikanten er dan zelf niet mee? Die zullen dit veschijnsel toch ook wel kennen neem ik aan...

Geplaatst door Henrie:

Het zal ongetwijfeld helpen hoor, die blokjes (aangezien er meerdere mensen hier op het forum dat beweren en wie ben ik dan om te zeggen dat ze ongelijk hebben), maar wat ik me wel afvraag, is waarom de fabrikanten niet zelf van die rubber blokjes onder hun produkten maken (desnoods demontabel of zo, voor als je het niet ziet zitten)??? Ik bedoel, het kost niks en als je nou werkelijk zoveel verbetering krijgt, waarom komen de fabrikanten er dan zelf niet mee? Die zullen dit veschijnsel toch ook wel kennen neem ik aan...

Jammer genoeg zijn de grootste marges op dergelijk spul te verdienen, dus waarom zou een leverancier ze erbij doen als ie er goed geld voor kan vangen. :( Gelukkig zijn ze niet allemaal zo ;)

• 4 weeks later...
Geplaatst door depeter:

ik heb geen idee wat dit spul kost, maar veel zal het nooit zijn.

Ik zal er bij dat bedrijf eens na vragen.

Het wordt gebruikt om geluidsoverdracht in appartement gebouwen te voorkomen.

Zo doende .

VR GR DEPETER

Weet je al wat meer?

Guest okki-nokki
Geplaatst door depeter:

ik heb geen idee wat dit spul kost, maar veel zal het nooit zijn.

Ik zal er bij dat bedrijf eens na vragen.

Het wordt gebruikt om geluidsoverdracht in appartement gebouwen te voorkomen.

Zo doende .

VR GR DEPETER

Het kost 34 euro incl btw.125x100 cm dik 8 of 10 mm.Leverancier Groen rubber Rotterdam.Geen levering aan particulieren staat er aan de deur.

Okki-nokki.

p.s. Op rol van 10 mtr 25 euro ex.

Geplaatst door okki-nokki:

Het kost 34 euro incl btw.125x100 cm dik 8 of 10 mm.Leverancier Groen rubber Rotterdam.

Ja, daar noem je ook een bedrijf. Als je verder wilt zoeken, doe dat dan ook eens hier:

http://www.abc-d.nl/index.cgi?fwd=1&srchTy...Type=&srchArgs=

Geen levering aan particulieren staat er aan de deur.
Dat was vroeger wel anders toen ze nog op de Middellandstraat in R'dam zaten. Ze leverden toen ook veel rubber aan de klanten van de hoertjes in de buurt. eek.gif:D Maar ook toen waren ze voor de andere soorten rubber en schuimplastic nogal aan de dure kant. Voor technisch rubber ga ik meestal naar Mulder Technisch Rubber aan de R'damse weg in Delft. Maar die heeft niet alles, hoofdzakelijk neoprene, PDM en siliconenrubber. Dat geperste dempingsmateriaal heeft ie niet.

Groet,

Ik blijf dit een raar fenomeen vinden,je loopt op straat en vind daar een stukje afval, je gaat vervolgens naar huis met dit afval in je zak met de schijnbare bedoeling om het onder je hifi-setje te plaatsen,je komt thuis en legt dit materiaal onder je hifi-setje van enkele duizenden euro's,wat verwacht je dan te horen?Je verwacht in ieder geval IETS te horen anders zou je niet je moeders wijze lessen hebben genegeerd waarin ze je leerde om niets van de staat op te pakken.Denken jullie bij elk materiaal dat je ziet;mmmmm,dit zou wel eens onder dit of dat komponent voor een verbetering kunnen zorgen?

En waarom is er hier niemand (behalve ik :D ) die zich afvraagt waarom dit uberhaupt zou werken?Wat zijn de natuurkundige grondbeginselen die hier achter schuilgaan,ik bedoel,HOE werkt het en HOE zou ik het dus kunnen verbeteren?Is er een gemeenschappelijke deler in al deze aangeprezen materialen anders dan dat het afval is en schijnbaar nergens anders meer goed voor?

Nu weet ik wel dat de meeste uitvindingen bij toeval gedaan worden,maar wat jullie doe is de zaak omkeren,jullie proberen het toeval te forceren door de meest onzinnige dingen uit te proberen.

Aan de andere kant is een vreemde vogel waarschijnlijk de reden dat we nu centrale verwarming hebben,dit persoon zat op een gegeven moment met een stokje in een plankje te draaien en opeens...vuur,hoe raar ben je dan?Al zou ik 1000 jaar niets te doen hebben ga ik nog niet met een stokje in een plankje draaien.Mischien dus maar goed dat er zulke vreemde snuiters zijn.

:)

• 2 weeks later...

Tot die vreemde snuiters behoorde ook Alfa Edison.

Hij ging smiddags even een dutje doen en droomde wat over zijn geputs.

bij het opstaan ging hij dan weer verder aan zijn onwetenschappelijk gepruts, en veranderde toch de wereldgeschiedenis.

Ze hebben hem wel eens gevraagd waarom hij al die jaren wel duizend dingen heeft gemaakt die niet werkten..

zijn antwoord was zoals alleen een werkelijk genie dat kon bedenken: maar meneer ik heb juist 999 manieren gevonden hoe het niet werkte !

Moet je "toevallig" wel het juiste soort rubber op straat vinden natuurlijk anders wordt de kuur erger dan de kwaal. ;):)

Meneer de jong,mag ik hieruit opmaken dat uw vloer bezaaid is met bierviltjes en stukjes papier.ik zou eerst de tefelpoten opmeten en als deze allen dezelfde lengte hebben zou ik uiteindelijk toch eens de vloer moeten egaliseren.

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Meneer de jong,mag ik hieruit opmaken dat uw vloer bezaaid is met bierviltjes en stukjes papier.ik zou eerst de tefelpoten opmeten en als deze allen dezelfde lengte hebben zou ik uiteindelijk toch eens de vloer moeten egaliseren.

Maak je niet ongerust Gerrit. Wij schuiven gewoon wat met de tafel. Er is altijd wel een punt te vinden waarop ie niet wiebelt. Wat dat betreft zijn die jaren '50 flats erg handig. ;)

heb nu een aantal discussies even doorgelezen en moet zeggen dat de reacties

van ene Gerrit er veelal niets aan toevoegen

komt met de meest vreemde opmerkingen uit de

hoek , zeker weer zo iemand die niet door heeft dat het hier een audioforum betreft

sorry, moest dit even kwijt

de richting die de meeste onderwerpen opgaan

na een inbreng van deze Gerrit raken kant nog wal, waarschijnlijk zit deze persoon op een verkeerd forum

Dat zeg jij,voor mij is dat niet zo duidelijk,voorbeelden,voorbeelden,voorbeelden.

:)

Ik vind het natuurlijk niet erg als jij een mening over mijn persoon hebt,en zelfs niet als deze mening erg negatief is,maar om deze mening hier te plaatsen is pas echt weinig constructief voor een audio-discussie. confused.gif

Ik vind jou trouwens ook niet erg aardig overkomen. eek.gif:D