Jump to content

PER TOEVAL ONTDEKT

depeter
 Share

Recommended Posts

Nou,ik heb dan ook maar eens een beetje research naar jou postings gedaan,Ralf.

Ok,ik vind jou een erg onbeleefde manier van posten hebben,in een voorbeeld post je een vraag en klaag dat je niet snel genoeg antwoord krijgt om vervolgens als een paar mensen terugposten niets meer van je te laten horen.Zo gaat dat steeds bij jou,misschien heb je dat zelf niet door,dat kan,maar je stelt altijd een vraag en mensen geven jou dan beleefd een antwoord en vervolgens ben je weg,geen bedankje,niets.

Je bent een typisch geval van een gebruiker,pakken wat je nodig hebt en dan snel wegwezen,mensen zouden jou wel eens vragen kunnen gaan stellen,bah.

:(

je weet echt alles beter (dat denk je tenminste)

je zat er ook naast met het aantal postings

dus svp even beter je research doen

je hebt het erover dat dit een audioforum is

is uit je reactie niets van et merken

maar even terug naar de topic, deze rubber

blokjes werken goed onder de diverse audiocomponenten

ik gebruik ze tussen een marmeren plaat en

een audiorek

kom dan niet zo belerend uit de hoek iedere keer, ook een de bevindingen van andere forumleden serieus nemen, wie weet gaan mensen je nog aardig vinden

rubber blokjes plaatsen is een kwestie van uitproberen, klinkt het beter, dan laten staan. geen verbetering dan andere dingen proberen

lees je laatste post nog eens goed door en probeer er eens van een afstand tegenaan te

kijken

ik stel ieder zijn mening op prijs, maar hoef het er niet mee eens te zijn, je komt weer over als dat jouw mening de enig juiste

is en krijg je van iemand geen gelijk dan

laat je de discussie een hele andere richting

uitgaan en zeurt hier uren over door

je hebt wel vaker met andere forumleden in de

clinch gelegen om deze reden

probeer eens wat vaker te relativeren , wie

weet schuilt er wel een hele andere persoon

achter die botte gerrit (neem nu alleen al hoe je op mijn commentaar reageert)

ik kan heel goed relativeren,maar wil ook graag gelijk krijgen als ik denk dat ik dat heb of in het ongelijk gesteld worden als iemand beter argumenten heeft,dit is een discussie-forum en ik probeer (net als iedereen) on-topic te blijven helaas dit lukt niet altijd evenmin als jij dat kan.En mijn reactie op jou aanval was

Hey Gerrit,

Kan jij die posting van mij eens lezen over "demping CD speler". Misschien dat jij een suggestie hebt hoe ik mijn mechanische brom weg kan dempen.

Bedankt!

• 2 months later...

Twee jaar geleden heb ik de in dit topic beschreven rubberen tegels bij de Gamma gekocht.

Omdat ik thuis een harde vloer heb(plavuizen)en mijn speakers op spykes stonden kreeg ik een verschrikkelijke bas.(rondzingend/dreunend)

Na veel heen en weer schuiven en draaien en de speakers op een betonnen voet te hebben geplaatst besloot ik mijn spykes eraf te schroeven en de speaker op de complete rubberen tegel te zetten(40x40)hierdoor bereikte ik dat het geluid enorm verbeterde,al wil ik nu wel om het nog beter te krijgen de aluminium blokjes met honinggraad binnenwerk gaan proberen mocht dit geen verbetering wezen dan ga ik weer terug naar mijn rubberen tegels.

:P:P:P

Beste Gerrit,

Zoals je weet kan een ieder hoofdpijn krijgen

en dan is een pijnstiller de uitkomst.

Maar produkt a is misschien goed voor jou maar niet voor mij, gebruik ik produkt b.

Dit wil toch niet zeggen dat het gebruikte produkten niet werken.

Bezint eer u begint.(met comentaar leveren)

Mr.Dynaco

Tube lovers like it hot.

wil je het weten gerrit??

vooral onder platen en cd spelers heeft het effect.. waarom??

het zijn beide spelers met een motoriek systeem en een toonopnemer (naald/laser)

beide gaat met grote precisie.. het effect bij allebei is anders te horen...

dat komt omdat een platenspeler analoog is.. daar hoor je dus minder schokkerig geluid..

bij een cd speler zou je een stukje minder geinterpoleerd geluid krijgen (foutcorrectie)

hoe dit werkt?? dat kan je vast zelf wel bedenken.. :) (ik zeg het toch maar )

loopwerken zijn en blijven gevoelig voor trillingen.. via je audiorack kan je van grond / luchtresonanties last krijgen die door worden gegeven aan de apparaten..

lage trillingen zullen je audiorack beetje doen trillen.. met gevolg dat de preciece lasers/naalden weleens kunnen verschuiven (miniscuul) over de cd/plaat

die miniscule veranderingen zijn groter voor het geluid aangezien een naald/laser een klein puntje heeft.. dus gevoelig..

hopelijk zegt je dit genoeg..

rubber absorbeerd.. duidelijk! :)

oeps.. nu zie ik dat er nog meer dan 1 pagina was :)

Er is volgens mij met de eertse reactie van [Gerrit niets mis. Hij kiest een ander perspectief en van daaruit stelt hij heel valide vragen. De resr van de discussie zie ik als escalatie en behoeft verder geen reactie. Ten slotte zijn er ook mensen die er van overuigd zijn verschil te horen als ze luidsprekerkabels op blokje leggen, zodat er geen eventuele trillingen uit de vloer opgepikt kunnen worden.

Wat ik mij in deze discussie afvraag is het volgende

In het verleden werd het altijd van het grootste belang gevonden om je luidsprekers zo vast mogelijk te plaatsen. Dat is een van de reden dat spikes in droehoeks opstelling gebruikt worden. Gedachte er achter is dat de basluidspreker zich

Er is begonnen over "onder m'n audio"

Dus ik denk niet onder de speakers maar onder de Cd-speler en electronica.

Een Cd-speler houdt soms wel van een gedempte opstelling.

Het is dus heel goed mogelijk dat dit een positieve uitwerking heeft.

Het gaat er ook niet om wie er gelijk heeft. Het gaat erom dat iemand iets vind waarvan hij denkt dat dit een verbetering is. En ik weet dat deze man best gelijk kan hebben.

Ik ben n.l. ook eindeloos aan het experimenteren geweest wat nu de beste ondersteuning voor mijn Cd-speler is en ben uitgekomen op spikes. Voor een andere speler is dit weer anders die zit n.l. mechanisch toch anders in elkaar dan mijn speler(s) (Sony).

80% van dit topic is geruzie, daar heeft toch helemaal niemand iets aan ???? mad.gif