Gerrit Harteveld Posted 22 oktober 2002 Report Share Posted 22 oktober 2002 Vroeger waren ze beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2002 Report Share Posted 22 oktober 2002 Hai allen, Volgens mij kan je niet even een paar dagen luisteren naar die supertweeter en vervolgens een conclusie trekken. Daar moet je zeker een paar maanden voor nemen en vervolgens kijken of je iets mist (misschien is het alleen maar hoofdpijn). Zelfs naar zorgvuldig voorbereiden en luisteren kan je nog een miskoop doen. Gerrit heeft wel gelijk als hij zegt dat je het eerst moet bestuderen, maar wie heeft er van ons voldoende kennis? In het verleden was men (Luister bijvoorbeeld) enthousiast over een losse tweeter genaamd Tweeky van Hepta. Die zal wel niet zo ver gaan als die supertweeter, maar heeft iemand er ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door carl:Hai allen, Volgens mij kan je niet even een paar dagen luisteren naar die supertweeter en vervolgens een conclusie trekken. Daar moet je zeker een paar maanden voor nemen en vervolgens kijken of je iets mist (misschien is het alleen maar hoofdpijn). Zelfs naar zorgvuldig voorbereiden en luisteren kan je nog een miskoop doen. Gerrit heeft wel gelijk als hij zegt dat je het eerst moet bestuderen, maar wie heeft er van ons voldoende kennis? In het verleden was men (Luister bijvoorbeeld) enthousiast over een losse tweeter genaamd Tweeky van Hepta. Die zal wel niet zo ver gaan als die supertweeter, maar heeft iemand er ervaring mee? Ja die herinner ik me nog (Tweety, heette die toch ?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door carl:Gerrit heeft wel gelijk als hij zegt dat je het eerst moet bestuderen, maar wie heeft er van ons voldoende kennis? Dat is het 'm nou juist. Het is bestudeerd a.d.h. van uitgebreide luistertesten met grote groepen mensen. Daaraan refereeerde ik ook in mijn eerdere posting. De verslagen van dat soort testen vindt je niet in audiotijdschriften, daarvoor zul je naar een universiteits bibliotheek moeten. Omdat de een het niet waarneemt (of niet belangrijk vindt) wil dat nog niet zeggen dat dat ook voor een ander (of iedereen) zou moeten gelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Complete waanzin,toen de CD uitkwam werd beweerd dat hier "enorm" veel onderzoek naar was verricht. Als voorbeeld haal ik altijd het CD-SACD voorbeeld aan.Veel mensen vinden blijkbaar dat LP beter klinkt dan CD maar horen geen of nauwelijks verschil tussen CD en SACD.Voor mij is het dan zo klaar als een klontje dat aan de CD heel weinig mankeert,wat ik van LP vind laat ik nog even in het midden omdat dit de discussie alleen maar vervuild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Complete waanzin,toen de CD uitkwam werd beweerd dat hier "enorm" veel onderzoek naar was verricht. Daar gaat het hier niet over. Bij de weg onderzoek is nooit af. Gelukkig maar, anders zouden we ons doodvervelen. Zomaar hard wat gillen draagt niet erg constructief bij in deze discussie Gerrit. Jij hoort het duidelijk niet en vind het kennelijk ook allemaal niet belangrijk. Nou dat weten we dan, maar je hoeft het niet zo te herhalen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 23 oktober 2002 Report Share Posted 23 oktober 2002 Als in 1984 een CD even goed klinkt als de master dan zal deze in 2002 nog steeds even goed klinken maar aangezien de master technisch veel beter is geworden in de loop der jaren is men met SACD gekomen welke net zo goed moet zijn als de huidige masters alleen hoort (bijna) niemand verschil,tja. Mijn oren zitten nog steeds op dezelfde plek als in 1984,dus daar is geen verder onderzoek naar nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts