Sodejuu Posted 27 augustus 2001 Report Share Posted 27 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Mjah, toch heeft het bij sommige spelers wel zin om SACD spelers te kopen, neem nou de Marantz SA-1...kost je misschien 10.000 piekies, maar hij klinkt beter dan de 10.000 piek cd speler die ze een jaartje terug nog in de handel hadden. Sorry, maar ook hier is het weer een kwestie van afmixen (zoals reeds bovenaan al een keer gezegd is). Je kan een CD verrekte goed laten klinken, zelfs zo goed dat je het verschil met een SACD of DVD-A niet hoort. Het wordt alleen niet (of maar heel sporadisch) gedaan, omdat de grote massa er zich niet mee bezig houdt. Die luisteren een cd op een midisetje van 750 gulden. Dan maakt het niet uit hoe een cd is opgenomen, het klinkt toch allemaal 't zelfde. Dat is ook de reden waarom SACD en DVD-A nog steeds niet werkelijk zijn ingeburgerd. Er zit feitelijk niemand op te wachten. Alleen de trendsetters/volgers hebben de neiging om dergelijk apparaat aan te schaffen, voor de rest blijft het een nis-produkt. P.S.: Zou jij er trouwens iets voor geven als al die HipHop- en R&B-"muziek" (gekocht door de grote massa) op een geweldig kwaliteitsniveau te krijgen was? Ik iig niet. Ik hoor overdag al genoeg machines rammelen op m'n werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 28 augustus 2001 Report Share Posted 28 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Mjah, toch heeft het bij sommige spelers wel zin om SACD spelers te kopen, neem nou de Marantz SA-1...kost je misschien 10.000 piekies, maar hij klinkt beter dan de 10.000 piek cd speler die ze een jaartje terug nog in de handel hadden. Gezien de marktpositieonering van SACD moeten ze wel goed afmixen! Ze pretenderen immers een hoog kwaliteitsnivo te hebben. Dit betekend dus niet automatisch dat het kwaliteitsnivo van een SACD hoog is omdat er toevallig wat meer bitjes in die REET zitten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Sorry ik heb me nogal wazig uitgedrukt. Wat ik bedoelde te zeggen was: de cd afspeel kwaliteit van een SACD speler is over het algemeen net zo goed als de afspeelkwaliteit van een dedicated cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Geplaatst door Stefan:Hallo Tuby, Bedankt maat! ik zal het wel verdiend hebben. Beste stefan, ...Slechts met de beste bedoelingen! (Lachen is gezond ) Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Sorry ik heb me nogal wazig uitgedrukt. Hoi Avallon, Hier heb ik ook vaak last van. Dan ben ik te "moe" om een lang verhaal op te hangen en probeer het dan met steekwoorden. Om het weer wat duidelijker te maken ga ik die dan weer uitleggen, waardoor een veel langer verhaal ontstaat dat ook nog eens warrig is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Om het verhaal af te maken, als je een heel lang stuk getypt hebt en je maakt per ongeluk een toetsencombinatie wat het scherm vernieuwd dan wil ik ook nog wel eens wat korter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts