Jump to content

Stroom voorziening door Kemp Electroniks ?

Klaas
 Share

Recommended Posts

Hallo Formers,

Heeft er iemand ervaring met het laten aanleggen van een aparte stroomvoorziening voor de audio-/videoinstallatie door Kemp Electroniks, zoals hieronder beschreven.

Lees dit !!

En wie weet wat plus minus de prijs hiervan is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Klaas. :D

Met de aanleg opzich heb ik geen ervaring, maar de tekst op de website doet vermoeden dat ze het serieus en goed aanpakken.

Over de andere Kemp producten (netsnoeren en filterblokken) ben ik niet zo te spreken, ze zullen het ongetwijfeld aanbevelen wanneer ze de groepen aanpassen.

De netsnoeren geven de indruk van 'rust', vergeleken met bijv. xtc netsnoeren is deze rust meer te vergelijken met een 'kaal' en direct geluid.

Ondanks het mooie verhaal op de website zie en hoor ik er een Lapp netsnoer in waar wat mooier ogende stekkers op gemonteerd zitten.

Ook zijn de Kemp netsnoeren duurder dan de xtc snoeren, waar echt goede merkstekkers op zitten.

De Kemp stekkerblokken halen nogeens wat details uit het geluid, zodat je met hun totaalconcept uit komt op een 'schoon' resultaat, echter zonder de details en plaatsing die een audiofiel (soms) wil horen.

Ik ga nog een experiment doen met een xtc netsnoer op het Kemp stekkerblok dat bij mijn broer ligt.

Het blok opzich (zonder filtering) is mooi gebouwd.

Het laten aanleggen is afhankelijk van de tijd die het ze kost en de hoeveelheid draad die ze trekken, dus dat moet je echt aan Kemp vragen.

Zelf doen of een handige kennis inschakelen is ook een optie, 4mm2 aders trek je makkelijk door de pijpen en de aardedraad kan 2,5mm2 blijven.

In Duitsland zijn stevige wcd's te koop, ik weet niet of ze hier te krijgen zijn.

Andr

Geplaatst door Hi-Fifi:

Er staat een stukje over dit onderwerp in een HVT van een paar maandjes terug.

Dit betrof de nieuwe luisterruimtes.

IKKE   :)

Ik zal even kijken of ik het op weet te snorren,als dat zo is zal ik (mits niet al te lang) het stukje citeren.   ;)

Is niet zo moeilijk hoor :

recensies

Te lezen valt dat de verschillen t.o.v. standaard snoeren niet erg groot zijn, da's ook mijn indruk, te subtiel om veel voor te betalen :rolleyes:

Andr

De normale KE lo en hi vind ik voor het geld gewoonweg slechte kabels,aan de andere kant wordt er in dat prijssegment (nog ) weinig aangeboden.

De nieuwere KE Plus? (E.249/1m) is in mijn beleving wel weer erg mooi.

Persoonlijke ervaringen met KE stekkerdozen,etc heb ik niet,dus kan ik daar ook niet over oordelen.

IKKE

...heb Haaienkabeltjes en die bevallen PRIMA! :D

Geplaatst door Hi-Fifi:

De nieuwere KE Plus? (E.249/1m) is in mijn beleving wel weer erg mooi.

IKKE

...heb Haaienkabeltjes en die bevallen PRIMA!   :D

De KE plus vind ik hopeloos direct en veel te duur voor het gebodene.....

Je mist duidelijk kleine details die de xtc met gemak hoorbaar maakt.

Op een dac was het echt om te janken en een eindversterker krijgt genoeg stroom.

Maar dat is dan ook alles.

Als je dan hoort dat iemand een NBS powercord inruilt voor de KE plus, dan mag ie z'n oren wel eens uitspuiten :)

De constructie is nog steeds niet veel meer dan een Lapp snoer, maar dan met een slappe nylon kous er omheen.

De stekkers zien er grappig uit, maar ze zijn voor slechts 10A geschikt, terwijl het snoer als 16A wordt aangeboden.

Dit kan en mag dus niet, kennelijk kon er geen echt goede 16A stekker vanaf....

Het snoer zou een CE keuring niet doorstaan indien naar de labels op de stekkers wordt gekeken.

Andr

Appelen met peren Andre?

NBS-Kemp Electronics

IKKE

Is denk ik prijstechnisch niet geheel eerlijk.

Daarbij komt,dat als men alles terug brengt naar onderdelen....,DAN is alles te duur betaald.

Een ruil van NBS naar KE vindt ook ik bedenkelijk.

;):)

Om eerlijk te zijn, mij zitten die KE kabels ook niet erg lekker. Ik heb een hele tijd met Conraadsels gespeeld (Lapp kabel) en kreeg beide types KE op proef. Wat denk je? Ik vond de Conraadsel beter omdat er geen verschil is met de KE en wel een stuk goedkoper is (consumentengidsargument :P ). Ik ben blij dat ik nu ben overgestapt naar de XTC van Henno. Hij kost dan wel het dubbele van de KE, maar is wel gigantisch veel beter.

Over de stekkerdozen weet ik echter niks te melden. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Geplaatst door Hi-Fifi:

Appelen met peren Andre?

NBS-Kemp Electronics

IKKE

Is denk ik prijstechnisch niet geheel eerlijk.

Daarbij komt,dat als men alles terug brengt naar onderdelen....,DAN is alles te duur betaald.

Een ruil van NBS naar KE vindt ook ik bedenkelijk.

;)    :)

NBS heeft ook betaalbare kabels, maar die doen de naam geen eer aan.

Ik heb de duurste (plus) van Kemp gehoord, die werd bij mij als DE kabel gepresenteerd (waarschijnlijk vanwege DE marge) :)

Henno heeft ze gehoord en hij vond er ook niks aan, hij zag dat de stekkers 'namaak Wattgate' waren en dat er niet echt dikke aders in passen :)

De xtc blijft dus een goede keus in zijn prijsklasse ;)

Andr

De KE plus vind ik hopeloos direct en veel te duur voor het gebodene.....

Dat vind ik dus precies hetzelfde. In eerste instantie vond ik het allemaal lekker upfront en direct klinken, maar naar iets langer luisteren vond ik het totale geluidsbeeld heel grof klinken, zelfs neigend naar een rauw geluidsbeeld. klankmatig zou je in eerste instantie zeggen dat dit netsnoer geschikt is om een ingetogen geluidsbeeld een oppepper te geven, maar de "bijwerkingen" zoals ik beschreven heb, helpt alles eigenlijk om zeep, waardoor ik het maar een matige kabel vind. Een standaard snoer doet in het in veel opzichten nog beter dan de KE.

Zitten we nog met die kleine ruk huistuin en keuken stekkurtjes te klooien...

het kan veel eenvoudiger en goedkoper als

al die dure stekkurs van Watreet en net kabels. gewoon dikke CE stekkurs gebruiken Euro 2.50 , grote contacten en contactdruk

voor het inklemmen van de krimp. Voor de netkabel zelf heeft sebastiaan een prachtige oplossing, ook voor de Eurostekker,(komop Sebas, niet zo verlegen over die geheime netsnoeren :D )

Rene

Guest Huub Derkx

Ik heb een Kemp Ke lo op een Reaga Planet cd speler laten monteren. Dat was de Planet mk1. Ik hoorde geen verbetering. Ik heb nu een eigen netkabel gemaakt, nadat ik diverse anderen had gemaakt en daarmee merk ik op mijn versterker wel degelijk wat ten opzichte van de originele kabel en ten opzichte van een door mij via het internet gekochte afgeschermde kabel. Ik merk wat in positieve zin.

Hubertinus

• 2 weeks later...
Geplaatst door Edwin Snoek:

Dat vind ik dus precies hetzelfde. In eerste instantie vond ik het allemaal lekker upfront en direct klinken, maar naar iets langer luisteren vond ik het totale geluidsbeeld heel grof klinken, zelfs neigend naar een rauw geluidsbeeld.

Eigenaardig. Ik heb een paar Kemps in mijn installatie zitten (van die dikke grijze) en ik vind ze helemaal niet zo upfront en direct. Integendeel. Omdat ze afgeschermd zijn, heb ik eerder het idee dat ze 't spul een heel klein beetje donker maken en naar achteren plaatsen, dus zeker niet naar voren.

Ik had er ook eentje naar mijn eindversterker, maar die heb ik eruit gehaald, omdat het me anders teveel werd. Momenteel hangt daar een onafgeschermde kabel. Heeft ook nadelen, maar ja, elk voordeel hep zn nadeel.

Vergeleken bij gewone snoertjes vind ik ze zeer zeker een aanzienlijke verbetering, en omdat ze niet zo duur zijn, het experimenteren waard. Die XTC ken ik niet, moet ik nog eens beluisteren.

Bedenk wel dat je zo'n Kemp MINSTENS een maand moet laten inspelen, in het begin kunnen ze wat gruizig klinken. Na verloop van tijd klinken ze soepel en open. Ik vind ze voor hun prijs zeker de moeite waard. Maar, zoals gezegd, misschien niet voor alle onderdelen van de installatie.

Misschien is het allemaal afhankelijk van de installatie eromheen.

Ernesto.

Bedenk wel dat je zo'n Kemp MINSTENS een maand moet laten inspelen, in het begin kunnen ze wat gruizig klinken.

"gruizig" is inderdaad het juiste woord voor de klankbeschrijving. Ik heb ze niet in laten spelen. Ik kon me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat die "gruizigheid" {lees vervorming} weg zou trekken in de loop der tijd. :)

Edwin

Geplaatst door Edwin Snoek:

"gruizig" is inderdaad het juiste woord voor de klankbeschrijving. Ik heb ze niet in laten spelen. Ik kon me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat die "gruizigheid" {lees vervorming} weg zou trekken in de loop der tijd.   :)

Edwin

Haha, om 6:00 moet Edwin nog even antwoorden :D

Gruizig is idd een goed woord voor wat je hoort, bij mijn broer hoor ik dit na een paar maanden nog steeds.

Er zit nl. een Kemp netsnoer op zijn Kemp verdeelblok.

Als het meezit ga ik vandaag een xtc snoer op het blok aansluiten, wel met een verloopje, want er zit een speciale stekker met gedraaide pinnen op.

Ik ben benieuwd of het blok dan wel goed presteert, want een stevig metalen blok met sterbekabeling is opzich mooi natuurlijk :)

Andr

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Andre,

Sorry, maar dit vind ik onzin. Wanneer er door hf storing zogenaamd meer leven in je set zit, is dat alleen maar een vrom van vervorming die men als levendig ervaard. De HF spikes die in de voeding komt, zal in mindere mate ook terug komen in de voedingslijnen naar je eindtorren toe. Die zullen hierop reageren.

Een 50 Hz sinus hoort 50 Hz. te zijn, en zonder spikes. Dit is met ferriet behoorlijk goed te dempen. Ferriet houdt geen current tegen als die gevraagd wordt.

Groeten,

Bas

De kabels van Siltech werken zoals ik heb beschreven, mischien zitten er nog andere baksels in die dit veroorzaken.

O.a. Audiopaul heeft ze (daarom) verkocht.

Bij Henk hoorde ik dat de Siltech deels verantwoordelijk is voor het teruggetrokken midden van de cdspeler een stukje body.

Frank Derks gebruikt ook een ferriet voor de toevoer van de scheidingstrafo, bij hem werd alles wat rustiger en stabieler dan zonder ferriet, dus hij heeft er baat bij.

Het verschilt dus per situatie en ik speel liever zo "schoon" en direct mogelijk ;)

Bij mij heb ik nog niet met ferrietkralen gespeeld en ik zie er geen aanleiding toe.

Andr