Jump to content

draaitafel erg opgeknapt

demon
 Share

Recommended Posts

ik ben vanmiddag maar effe bij haudio geweest met mijn draaitafel onder de armen

daar hebben we heel even gepraat

net zoals dat altijd is bij haudio ;)

en heb ik maar effe 2 monster interlinks aangeschaft en een metertje powerkabel

en thuis maar eens aan het knutselen gegaan

dat ging weer eens perfect want alles wat mis kon gaan ging mis

ten eerste was de powerkabel te dik dus maar even een nieuwe doorvoer gemaakt

daarna ik aan het solderen houdt halverwege de soldeerbout ermee op

gelukkig had ik een backup

nah ja alles goed en wel het kwam allemaal toch nog goed en hij draait weer

en ik moet zeggen dat het al weer aardig beter dan het was

zo zie je maar weer wat een paar kabeltjes kunnen doen

ik ben er weer mee tevreden

totdat ik iets beters heb natuurlijk

maar ik hen mijn knutselavondje weer gehad en nico van eigen huis en tuin had er nog iets van kunnen leren :D

ik mis trouwens wel een doe het zelf programma in audio op tv cool.gif

demon die nog steeds geen 2 linkerhanden heeft

Geplaatst door demon:

ik ben er weer mee tevreden

totdat ik iets beters heb natuurlijk

maar ik hen mijn knutselavondje weer gehad en nico van eigen huis en tuin had er nog iets van kunnen leren    :D

ik mis trouwens wel een doe het zelf programma in audio op tv    cool.gif

demon die nog steeds geen 2 linkerhanden heeft

Ha Demon!

Wat dacht je van...

KLUSSEN MET HAUDIO :D:D:D

Hi guys,

Nou, hou je vast..er was wel 1 keer bij klussen met kijkers (als ik me niet vergis)een aflevering waarin 2 luidsprekers werden gebouwd.

Dit waren absoluut de meest afschuwelijke speakers die ik ooit heb gezien,maar ok,'t ging om 't idee.

Niemand minder dan Johan Ketelaar was degene die in 't programma 't nodige uitlegde.

De speakers kregen uiteindelijk de volgende vorm.

Een lange pyramide met de punt naar beneden en een L-vormige 'stand' waarbij de punt van de pyramide in 'n uitsparing van de stand schoof.

I.p.v dat ze nou eens begonnen met een kleine luidspreker met wat simpeler (vriendelijker) constructie.(zuiltje of stand-speaker)

Dat lijkt me veel interessanter,maar goed.

Jammer,dat ik die aflevering toen niet opgenomen heb op video. (kon ik nog weer 's lachen :D:rolleyes: )

Groeten,

Alco.

Geplaatst door Alco:

Hi guys,

Nou, hou je vast..er was wel 1 keer bij klussen met kijkers (als ik me niet vergis)een aflevering waarin 2 luidsprekers werden gebouwd.

Dit waren absoluut de meest afschuwelijke speakers die ik ooit heb gezien,maar ok,'t ging om 't idee.

Niemand minder dan Johan Ketelaar was degene die in 't programma 't nodige uitlegde.

De speakers kregen uiteindelijk de volgende vorm.

Een lange pyramide met de punt naar beneden en een L-vormige 'stand' waarbij de punt van de pyramide in 'n uitsparing van de stand schoof.

I.p.v dat ze nou eens begonnen met een kleine luidspreker met wat simpeler (vriendelijker) constructie.(zuiltje of stand-speaker)

Dat lijkt me veel interessanter,maar goed.

Jammer,dat ik die aflevering toen niet opgenomen heb op video. (kon ik nog weer 's lachen   :D    :rolleyes:  )

Groeten,

Alco.

Da's nou jammer dat we die aflevering hebben gemist! Trouwens, het ontwerp lijkt me niet erg origineel! Duson heeft ook een soortgelijk ontwerp gehad, ik heb er nog ergens een test van! Kwamen er niet echt geweldig vanaf!

ja inderdaad baal ik er ook van dat ik dat gemist heb

bij klussen met kijkers beginnen met iets simpels zou dat kunnen

nee ze doen de meest vreemde dingen en dan ook nog op de meest vreemde manieren

logisch denken is daar een probleem

demon die tot nog aan toe zeer weinig geleert heeft van klussen met kijkers alleen zich af en toe kan lachen om de stomme fouten die ze maken

maar ok back to the topic

Geplaatst door demon:

ja inderdaad baal ik er ook van dat ik dat gemist heb

bij klussen met kijkers beginnen met iets simpels zou dat kunnen

nee ze doen de meest vreemde dingen en dan ook nog op de meest vreemde manieren

logisch denken is daar een probleem

demon die tot nog aan toe zeer weinig geleert heeft van klussen met kijkers alleen zich af en toe kan lachen om de stomme fouten die ze maken

maar ok back to the topic

Ha, ha, inderdaad Demon! Voor iedere scheet pakken ze al een electrisch hulpstuk! ;) En dan wordt er ook nog eens stevig ingezoomd op het merk!

Ik zie me al een naamboordje op de deur vastschroeven met zo'n draadloos ding! Moet ik eerst naar de garage en weer terug, is geheid je accu leeg en draai je prompt je schroeven dol door een te hoog ingesteld koppel!

En die figuur met die bril en paardestaart vond ik leuker toen 'ie z'n mond nog hield als assistent bij

Geplaatst door Audiopaul:

Ha, ha, inderdaad Demon! Voor iedere scheet pakken ze al een electrisch hulpstuk!   En dan wordt er ook nog eens stevig ingezoomd op het merk!

Ik zie me al een naamboordje op de deur vastschroeven met zo'n draadloos ding! Moet ik eerst naar de garage en weer terug, is geheid je accu leeg en draai je prompt je schroeven dol door een te hoog ingesteld koppel!

En die figuur met die bril en paardestaart vond ik leuker toen 'ie z'n mond nog hield als assistent bij

nou 1 ding moet ik wel toegeven ik kan niet meer leven zonder mijn accuboor

ideaal wat een uitvinding man

en audiopaul als je nou gewoon een makita koopt met 2 accu's is er bijna altijd wel 1 vol

en shit mijn bovenfrees is ook weg

mijn baas vond niet dat ik em mocht houden :D;):D

Op een vakantie in Amerika had ik daar een klusprogramma bekeken. Er werd een kastje in elkaar geknutseld. Een gemiddelde timmerwerkplaats verbleekt bij de apparatuur die ze daarbij gebruikten: vlakbank, vandiktebank en zelfs een pennenbank werd gebruikt, alsof de gemiddelde Amerikaan dit in zijn kelder heeft staan. Wat me wel verbaaste was de onveilige manier waarmee ze daar met de elektrische installatie omgaan, dan doen we dat hier beter.

Richard

Geplaatst door richard:

Op een vakantie in Amerika had ik daar een klusprogramma bekeken. Er werd een kastje in elkaar geknutseld. Een gemiddelde timmerwerkplaats verbleekt bij de apparatuur die ze daarbij gebruikten: vlakbank, vandiktebank en zelfs een pennenbank werd gebruikt, alsof de gemiddelde Amerikaan dit in zijn kelder heeft staan. Wat me wel verbaaste was de onveilige manier waarmee ze daar met de elektrische installatie omgaan, dan doen we dat hier beter.

Richard

Ze hebben in amerika geen ARBO eek.gif:P:D;):rolleyes:

als er iets mis gaat klagen we toch gewoon de fabrikant aan voor enkele miljoenen

Geplaatst door mjb:

nou nog maar even een serieus vraagje

wat denken jullie van 2e hands hifi.

versterkers, cd spelers, luidsprekers??????

ben benieuwd

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mjb,

Over het algemeen scheelt het de helft!!! Op mijn platenspeler na is alles tweedehands/demo apparatuur.

Groetnis, Henk die het anders

ik zei toch hij deed het niet meer

en idd gelukkig ben jij geen leraar want als dat wel zo was had de schoolbevolking van sneek geen leven meer onder de les gaat ie dan zeker een beetje plaatjes zitten draaien

en dan wat moeten ze dan leren

de opstelling van een hifiset ????

• 3 weeks later...
dat heb ik allang geleert alleen er wat mee doen is een heel ander onderwerp

en ik luister iedere avond naar cd's en lp's

dus ben ik dan een uitzondering op de standaard ???

--------------------------------------------------------------------------------

Kennelijk  

Groetnis, Henk

en mag ik dit opvatten als een compliment of niet ????? confused.gif:rolleyes:confused.gifeek.gif