Jump to content

Rauch versterkers?

Martijn Spaan
 Share

Recommended Posts

Ben al tijden op zoek naar informatie omtrent het merk Rauch Precision uit Cambridge, en dan in het speciaal van de DVT-250-s.

Ik heb een leuke Rauch DVT-250-s PA versterker 2x525 watt staan, maar de printbanen van de inschakelvertraging zijn beschadigd. :( Heeft er misschien iemand een schema, werkende versterker, of weet u iemand die 'm kan repareren? (is al regelmatig rondgestuurd) confused.gif Alle info is welkom.

Beste Martijn,

Hahahah. Ik ken Rach maar al te goed, van een studio waar ik voor werk. De eerste hit van marco Borsato is afgemixt op een Rauch. Ik heb dat ding al een paar keer hersteld, omdat hij eht steeds begaf door het gegooi en gesmijt met dat ding.

Ik kan hem 100% voor je reviseren. Stuur maar een mailtje naar info@soundevolution.nl

Groeten,

Bas

Beste Martijn,

Ik wil de Rauch graag voor je repareren, maar ze munten helaas niet uit in kwaliteit, duurzaamheid en klankkwaliteit.

Crown is van een hele andere klasse. In zon, regen wint en vrieskou, het blijft altijd doorspelen. En het beruchte Crown laag........ :)

Je hoeft niet eens per se een dure K2 te kopen. Ze hebben nu ook een aantal betaalbare amps.

Groeten,

Bas

Tja, ik ken de crowns. Je komt ze overal tegen.(als je geluk hebt wat PA betreft) Ik heb nog een D150 en een DC300-a staan. 60 en 70er jaren. Oud spul maar het werkt altijd en het klinkt goed.

Wat een nieuwe Macrotech 5002vz betreft wacht ik nog even op m'n boom in de achtertuin want door de droge zomer hangen er alweer geen briefjes aan :P

Geplaatst door Martijn Spaan:

Tja, ik ken de crowns. Je komt ze overal tegen.(als je geluk hebt wat PA betreft) Ik heb nog een D150 en een DC300-a staan. 60 en 70er jaren. Oud spul maar het werkt altijd en het klinkt goed.

Wat een nieuwe Macrotech 5002vz betreft wacht ik nog even op m'n boom in de achtertuin want door de droge zomer hangen er alweer geen briefjes aan   :P

Beste Martijn,

Leuk dat je nog oude Crown spullen hebt.

De grote Macrotech hoeft ook niet per se. Ik vind de macrotech's zoiezo niet zo goed klinken als de K-serie. Al heeft de Macrotech veel meer vermogen. Macrotech's klinken echt waanzinnig op volle oorlosgsterkte, maar op normlaa en middelmatig volume, missen ze iets. Ze moeten echt hard.

Groeten,

Bas

Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zware amp nodig. De Rauch staat er nog dus die moet maar eens gerepareerd. Wat versterkers met grote vermogens betreft vind ik vaak dat met meer vermogen de dynamiek uit het geluid verdwijnt en het klinisch en hard gaat klinken. Dan heb ik het over thuisgebruik en niet direct over PA. Dit kan wel verbeterd worden met bijvoorbeeld een mooie buizen voorversterker en/of de juiste speakers.

P.s. Leuke link van de Crown K2 test!

Beste Martijn,

theoretisch moet een goede amp altijd goed klinken. hard of juist fluisterzacht.

Er zijn ook zat huiskamer hifi versterkers die alleen maar op hogere luisternivo's echt goed klinken. Heeft alles te maken met het voedingsontwerp, de inwendige snelheid van de amp.

S'ommige Pa amps zijn echt ontworpen om te beuken. De Macrotech ook min of meer, maar die wordt dan ook gebruikt voor extreme situatie's waar het ook heel hard moet. Dus is hij zeer goed voor zijn doel. De K2 is toch heel anders. Die klinkt op elk nivo waanzinnig.

Groeten,

Bas

Beste Martijn,

Gebruik een pre die jij goed vind. De K-2 heeft een ietswat lage ingangsimpedantie, dus de enige vereiste is dat hij een beetje current kan leveren (de pre).

Al is het een Pa versterker, hij klinkt alles behalve kill, fel of hard. Het laag doet je i.d.d. denken aan live, die bizare druk en controle. Het midden-hoog is vooral recht!

en toch zeer audiofiel. rotsvast klankbeeld, heel diep en snel!

Ik mail je snel terug, onze server doet nu een beetje raar, maar je mail is aangekomen. Dan vertel ik je meer.

Groeten,

Bas