Klaas Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Er zijn stekkerblokken in alle vormen en maten en ook in alle prijsklasse, en daarbij zal ook wel gelden: alle waar is naar zijn geld. Maar er zijn volgens mij 2 soorten: (misshien zijn er wel meer maar daar ben ik dan niet mee bekend) 1: De meest voorkomende variant is waar de verlengkabel vanuit het stopcontact komt en dan intern in het stekkerblok (soms via een schakelaar) aan een metalen strip wordt bevestigd. Die dan op zijn beurt contact maakt met de stekkers van de apparatuur. 2: Bij de tweede variant komt het verlengkabel vanuit het stopcontact en wordt dan intern in het stekkerblok(soms via een schakelaar) aan een contact module bevestigd die door middel van bedrading door gelust wordt naar de volgende contactmodule en zo naar de volgende en naar de volgende enz, enz . (bijv. VDH Mainstraim stekkerblok). In hoeverre speelt de kwaliteit van de strip of de dikte van de interne bekabeling een rol en welke van de twee geniet nu de voorkeur om je apparatuur op aan te sluiten. Alvast bedankt voor jullie reacties Klaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Ik ben geen ster in dit soort dingen, maar een eerdere thread beantwoord dit beter als ik het kan: Is volgorde van stekkers in stekkerblok belangrijk? Lees en leer, het is zeker interresant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 21 december 2001 Report Share Posted 21 december 2001 De volgorde van de stekkers is zeker belangrijk! Dit heeft te maken met eventuele storing etc. welke vanuit apparaten terugkomt en spanningsdippen welke door eindversterkers etc. veroorzaakt worden. Ook zijn sommige stekkerblokken uitgerust met filters voor digitale apparaten. Ik meen me te herinneren dat eindversterkers voor in een stekkerblok geplaatst worden, gevolgd door voor versterkers en daarna cd spelers etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 december 2001 Report Share Posted 21 december 2001 De meningen verschillen hierover nogal maar als algemene regel kun je hanteren om de grootste stroomtrekkers, dus versterkers/eindversterkers, aan het eind van het stekkerblok te plaatsen (dat is dus de laatste entree zover mogelijk van de plek waar de kabel het stekkerblok binnenkomt) en de grootste "netvervuilers", dus cd-speler/DAC, aan het begin. Hierna volgt de voorversterker en de tuner. Uiteraard maakt de stekkervolgorde in een stekkerblok met "sterschakeling" niet uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Ik geloof dat ik een beetje achterloop kwa stekkerblokken en dergelijke, ik ben nl nog steeds in het bezit van 'dropveter' (quote audiopaul) stekkers die in twee doorgeluste stekkerdozen zitten (zonder randaarde!!!). Aangezien ik altijd uit ben naar geluid verbetering (zonder direct teveel geld kwijt te zijn) vroeg ik me af of zo'n ster stekkerblok niet eenvoudig zelf te maken is. Gewoon wat losse stopcontact doosjes wat kabel en klaar is kees, kan dit waar zijn of is een bezoekje aan de hifi zaak toch weer noodzakelijk? Groetjes, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Ja klopt, heb ik net even gekeken ook de snetsnoeren zagen er wel leuk uit . Denk dat ik eerst maar eens een randaarde ga aanleggen en misschien maar eens naar een parralel filter kijken deze schijnen niet zo duur te zijn (??) en toch een verbetering te kunnen geven, ook kan je zelf maken maar dat is mij net iets te veel werk. Die website van Kemp Elektroniks was ook erg informatief helaas zullen deze kabels wel wat centjes kosten . Groetjes, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Geplaatst door Matthias:Ja klopt, heb ik net even gekeken ook de snetsnoeren zagen er wel leuk uit . Denk dat ik eerst maar eens een randaarde ga aanleggen en misschien maar eens naar een parralel filter kijken deze schijnen niet zo duur te zijn (??) en toch een verbetering te kunnen geven, ook kan je zelf maken maar dat is mij net iets te veel werk. Die website van Kemp Elektroniks was ook erg informatief helaas zullen deze kabels wel wat centjes kosten . Groetjes, Matthias. 't maar wat je duur vind, maar ik vind de producten van Ron Kemp eigenlijk best betaalbaar! Kijk hier maar eens.... http://www.analogueaudio.com/kemp-electronics.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Bedankt voor de site audiopaul , de net kabels vallen inderdaad wel mee kwa prijs (iedergeval lager dan de interlinks en LS). Er zit geloof ik een dealer bij mij in de buurt dus misschien binnenkort eens testen, of misschien toch maar mijn set uitbreiden met een sphinx pj50 tuner wat eigenlijk hoger op het verlanglijstje staat??? Groeten, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Geplaatst door Matthias:Bedankt voor de site audiopaul , de net kabels vallen inderdaad wel mee kwa prijs (iedergeval lager dan de interlinks en LS). Er zit geloof ik een dealer bij mij in de buurt dus misschien binnenkort eens testen, of misschien toch maar mijn set uitbreiden met een sphinx pj50 tuner wat eigenlijk hoger op het verlanglijstje staat??? Groeten, Matthias. Ik hoef je dus niet te tippen, dat er bij 2e hands n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 18 maart 2002 Report Share Posted 18 maart 2002 De wijze waarop je de stekkers plaatst in je stekkerblok heeft een bepaalde invloed op het geluid. Als stelregel het volgende. 1 zware verbruikers eerst in het stekkerblok. Eerst dus de versterker of de eindtrap. 2. daarna de lichte verbruikers die analoog zijn, zoals draaitefel, voorversterker, etc. 3. hierna de digitale bronnen zoals cd speler, cd loopwerk of DAC. De invloed van stekkerblokken op het geluid is vrij groot. Ik vind het echter geen verbetering. Of het geluid wordt schoner en je gooit een deel muziek weg. Of het geluid loopt wat leeg als je filtering erbij toepast. Er zijn echter mensen bij wie het wel schijnt te helpen. Luister in ieder geval goed en als het geen verbetering is dan is het dat ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2009 Report Share Posted 3 september 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... ... en worden we het weer niet met elkaar eens. De stokoude link naar Kemp werkt natuurlijk niet meer. Dit is 'm: http://www.kempelektroniks.nl/ M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 De stokoude link naar Kemp werkt natuurlijk niet meer. Dit is 'm: http://www.kempelektroniks.nl/ Bij het zien van al die produkten op die site krijg ik al brandend maagzuur. Wat een hoop onzin! "AC & Sand Wraps" "Ultimate Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Zorg gewoon voor een goed stekkerblok en vervolgens voor het in fase aansluiten van al je apparaten. Fase meting: Markeer de fase van het lichtnet / stekkerdoos (spanningszoeker) Meet alle apparatuur middels een voltmeter en stuk voor stuk, zonder interlinks. Sluit je apparatuur tijdelijk AF van randaarde ( ik doe dat middels een eenvoudig stekkerblok zonder randaarde) Schakel je apparaat aan, en meet de AC spanning tussen de kast en de randaarde. Dit kan soms zomaar 100 Volt zijn ! Herhaal de meting, waarbij de stekker andersom in het lichtnet is aangesloten. De waarde waarbij de laagste spanning is gemeten, is de beste. Markeer de fase op de stekker. (dat kun je doen met een tipp-ex kwastje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Na veel uitproberen heb ik het als volgt:1-Draaitafel 2-pre-pre phono 3-cassettedeck 4-cd speler 5-cdr speler 6-tuner De voorversterker en eindversterker heb ik rechtstreeks in het stopcontact gestoken. Bij mij leverde dit de meeste winst op. Vooral met de eindversterker rechtstreeks in het stopcontact Dus het beste blok is geen blok Pleit voor een alles in 1 ding Overigens (late reactie), dat je daar tijd en geduld voor hebt. Ik zou daar nooit aan beginnen. Te slecht geheugen voor geluid en steeds apparaten aan/uit zetten. Dan slijten ze het meeste. Ik hoor overigens geen verschil tussen een blok van 500 euro en 1 van een tientje. Zal wel aan mij liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 nee hoor. mijn stekkerblok maakt zelfs helemaal geen geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... ... en worden we het weer niet met elkaar eens. De stokoude link naar Kemp werkt natuurlijk niet meer. Dit is 'm: http://www.kempelektroniks.nl/ M rc Nuttig? Voor de omzet van Kemp dan zeker..........? Gebruik eens de zoekfunctie van dit forum en zoek op "kemp". Hier zijn al talloze draadjes aan besteed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Bij het zien van al die produkten op die site krijg ik al brandend maagzuur. Wat een hoop onzin! "AC & Sand Wraps" "Ultimate Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Zandzakken hebben ze ook de vibb eaters http://www.kempelektroniks.nl/Accessoires/...aspx?lang=nl-NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Zandzakken hebben ze ook de vibb eaters http://www.kempelektroniks.nl/Accessoires/...aspx?lang=nl-NL Plant op je spiekers en je vrouw is ook tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Zie ik hier een gat in de markt voor de audiofiele bloempot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Zie ik hier een gat in de markt voor de audiofiele bloempot? Haha, wat let je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... ... en worden we het weer niet met elkaar eens. De stokoude link naar Kemp werkt natuurlijk niet meer. Dit is 'm: http://www.kempelektroniks.nl/ M rc Nuttig? Voor de omzet van Kemp dan zeker..........? Gebruik eens de zoekfunctie van dit forum en zoek op "kemp". Hier zijn al talloze draadjes aan besteed. Nee. De volgorde in het stekkerblok. Ik had deze link net geplaatst toen ik de nieuwsbrief van Hanzehifi kreeg, met het onderwerp... je mag zelf raden. Maar hier wel weer een andere insteek: wat het meeste gebruikt achteraan. Maar er zijn nog andere insteekjes hear te vinden. Of je het hoort is een tweede. Als je al luistert. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Zie ik hier een gat in de markt voor de audiofiele bloempot? Haha, wat let je? Die audiofiele kat lijkt me wel iets voor als je last hebt van audiofiele muizen (of muizenissen). Alhoewel? Hij lijkt wel erg op die "Jeweetwel" kater uit een bekende strip Maar hier wel weer een andere insteek: wat het meeste gebruikt achteraan. Zoals altijd: "The Loosers" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Ik speel het liefst met een ongeaard stekkerblok van eender welke bouwmarkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 Het beste stekkerblok wat op dit moment te koop is. Acoustic-Revive RTP-4 EU Ultimate. Zie site http://acoustic-revive.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts