Jump to content

Marantz PM-8000

Guest M. Arantz
 Share

Recommended Posts

Guest M. Arantz

ik ben onlangs bij een audio zaak geweest waar ze een allemaal nogal Marantz-minded waren.

hoe goed zijn de versterkers(de PM8000 en de PM-17mkII KI) van Marantz nu eigenlijk???

wat zijn de goede kanten en wat zijn de slechte kanten van een Marantz versterker??

Wat zijn eventueel alternatieven??

Dit is echt een vraag (zoals zovelen hier)

waar niet echt 1 duidelijk antwoord op gegeven kan worden,naar mijn mening.

Wat de 1 als ee nminpunt beschouwd kan de ander wel weer aanspreken.

Vooral de Marant PM-17 is 'n mooie versteker.

(letterlijk en figuurlijk)

Ik zou gewoon willen zeggen. Ga ze eens beluisteren in die zaak. (of nog beter thuis)

Een alternatief zou kunnen zijn: Musical Fidelity.

Succes,

Alco.

Guest M. Arantz

Thx

al vast

was ook al van plan om ze alle twee te gaan beluisteren binnen kort.

heb wel de specificaties van deze twee versterkers maar niet van andere

heb dus niet echt veel vergelijkingsmateriaal

misschien heeft iemand wat interressante sites voor mij???

Guest evert

Beste M. Arantz,

heb zelf veel ervaring met MArantz versterkers (heb zelf een PM-64II, PM84II, PM80mkII gehad en thans een PM14.) En een vriend van mij heeft een gemodificeerde pm94. Vroeger (1985-1995) veel vergelijkende luistertests gedaan. Marantz versterkers waren in mijn oren VEEL beter dan Luxman en Harman Kardon versterkers en leken veel op de zwaardere Onkyo versterkers (marantz was wel iets gedetailleerder. De pm 84mkII bijvoorbeeld klinkt exact gelijk aan de Accuphase 206. Voordeel marantzversterkers: goed gebouwd, veel ingangen, en als een van de laatste betaalbare merken maken ze goede phonotrappen. Dus als je nog lp's wil draaien is marantz een goede keus. Nadeel is dat nieuwere modellen niet altijd beter zijn dan degene die ze vervangen. Ik vind in de klasse tot zo'n 1500 gulden de pm 80mkII ongeslagen, eigenlijk zou je beter die 2ehands kunnen kopen (voor zo'n 450 gulden) in plaats van een nieuwe pm8000. Ik weet niet hoe groot je budget is, maar als je aan de 17 zit te denken zou ik voor de pm14 gaan; deze is meer dan alleen maar een grotere pm17. Helaas is hij ook veel duurder.

groeten van evert.

Sedert ongeveer een half jaar gebruik ik de PM 8000 van Marantz. Daarvoor een Denon 925.

De Marantz heeft een fraaie en warme klankkleur, met als voordeel de mogelijkheid om te schakelen naar klasse A. In feite heb je twee typen versterkers. E

Guest jgck

Marantz maakt naar mijn smaak erg goede versterkers. Ik heb de pm 80 mkII gehad en de pm78. Beide zijn goed klinkende versterkers. Alleen voor het zware werk (grote of moeilijk aanstuurbare luidsprekers) vind ik ze niet geschikt. Het is dus erg belangrijk dat de versterker past bij de luidsprekers. Anders heb je een goede versterker die niet tot zijn recht komt.

Mvrgr

John

Guest Evert

mijn ervaring is dat marantzversterkers juist erg stabiel zijn. De pm80 had geen enkele moeite met mijn grote transmissielijn vijfwegsysteem (soms beetje gebrek aan druk in het ultra-laag, maar dat was het dan ook) en de pm 84 II had geen moeite met de Quad esl-63 electrostaat.

Guest M. Arantz

mmmmmmmmmmmm

die PM 14 ligt boven mijn budget eigenlijk.

hebben jullie misschien nog adresjes/sites zodat ik wat prijzen kan vergelijken??

weet ook nog niet welke boxen ik er bij koop

moet ik ook nog naar kijken en luisteren vooral.

boxen zullen wel in etappes gaan want ik heb niet de cash om gelijk 4 of 6 echt goede boxen te kopen.

heeft iemand misschien evaring met Marantz versterkers i.c.m. een bepaald merk box??

laat het me dan ff weten...

Greetz

M. Arantz

Guest M. Arantz

uhmmmm

Charles

waar heb je die PM8000 gekocht en voor welke prijs??

en welke boxen heb jij erbij zitten en hoe klinken die??

Greetz

M. Arantz

Hallo M. Arantz,

Ik heb de PM 8000 gekocht voor Fl 1600,- bij de Hi-Fi studio Number One in Leiden. Dat is ook de adviesprijs. Als luidsprekers gebruik ik de Mission 752. CD speler Marantz CD 6000 OSE. Tussen de Cd speler en versterker gebruik ik ook nog de Musical Fidelity X10 D.

Dat is een buffertrap met twee (triode) buizen. Bevalt me nog steeds erg goed.

Het leuke van de PM 8000 vind ik toch vooral de ervaring dat de klasse A schakeling er een heel anders klinkende versterker van maakt. Een soort aanpassing aan je stemming en het type muziek wat je draait op dat moment. Je begrijpt dat ik er enthousiast over ben, maar je moet vooral je eigen oren goed volgen. Muziek en geluidsweergave blijven toch een erg persoonlijke zaak.

Wat de

Hallo,

Ik ben zelf een tevreden Marantz gebruiker. Ik heb een CD6000 OSE cd-speler en een PM95 versterker.

Na lang luisteren vond ik dynaudio luidsprekers het mooiste klinken. Vervolgens ben ik gaan luisteren welke versterker daar het beste bij paste. Dat werd bij mij de Marantz.

De Dynaudio die ik toen wilde hebben was de audience 70 (die i.m.o. beter klinkt als de 80), de versterker de PM-8000.

Mijn neef had al een PM-95 en ik kende die dus al. Het is een zeer krachtige en stabiele versterker met mooi geluid. Op een dag kom ik bij een winkel deze tweedehandse versterker voor bijna hetzelfde geld tegen als de PM-8000. Na lang nadenken ben ik toch voor de PM-95 gegaan (de luidsprekers worden nu de contour 1.3 van dynaudio).

Antwoord op je vraag: Ga zeker dynaudio op marantz beluisteren!

Tip: ga op je marantz g