Theo Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Hallo, Wie van jullie heeft er ervaring met de Kemp Power Source? Hij zit er indrukwekkend uit, maar je hoort en leest er zo weinig over. Ik ben benieuwd naar reacties en recensies! Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Theo, in een van de Duitse tijdschriften heeft enkele maanden geleden een vergelijking gestaan van Kemp met Audio Agile. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 29 november 2001 Report Share Posted 29 november 2001 Geplaatst door Theo:Hallo, Wie van jullie heeft er ervaring met de Kemp Power Source? Hij zit er indrukwekkend uit, maar je hoort en leest er zo weinig over. Ik ben benieuwd naar reacties en recensies! Groet, Theo De "importeur", Analogue Audio demonstreert bijv. tijdens de VAD uitgebreid met de producten van Kemp. De mechanische kwaliteiten van dit filter spreken me erg aan. Kijk maar eens op hun Homepage voor recensies en meer informatie. Maar ik vind zelf Hfl 2500,- een hoop geld. En ik vind zelf dat ik met die Hfl 2500,- in mijn set op andere wijze meer bang-4-the-bucks kan krijgen. Bovendien is het voor mij de vraag of je echt veel last hebt van storing en of de Kemp hier erg veel meer aan doet dan mijn zelfbouw filter van 5 tientjes (zie homepage ). gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 dat lijkt mij ook. zoals ik in een ander topic vermeldde, heb ik nu ook een netfilter (niet specifiek voor audio gemaakt, maar je mag verwachten dat hij 't Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Verwachten dat je met het kopen van betere - andere - componenten hetzelfde bereikt is een schone droom, meer kans dat je de vervuiling welke op het net aanwezig is beter gaat horen................... Alhoewel er zijn enkele uitzonderingen , Musical Fidelity heeft een aantal componenten uitgerust met een voeding waarin oa. een smoorspoel, ook een soort filter dus..... Bedenk overigens wel dat de invloed van netvervuiling lang niet overal op dezelfde wijze optreedt. Stel dat je in het bezit bent van een installatie op nivo zou het wel eens voordeliger kunnen zijn op de een of andere wijze een netfilter toe te passen, dit zou ook kunnen zonder direct aan filters als de power source te denken, dan direct maar weer vele honderden/duizenden guldens aan hardware uit te geven. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 10 december 2001 Author Report Share Posted 10 december 2001 Dank voor jullie antwoorden en suggesties tot dus ver. Mijn speakers (Avalon Arcus) staan al op spikes, ik gebruik al afgeschermde speaker-, stroomkabels en interlinks (Harmonic Technology), een redelijk goede CD-speler (Meridian 508.24), voorversterker (Chord 3200E) en eindversterker (Sphinx Project 12 MkII), vandaar dat ik dacht dat het misschien nog wat zou toevoegen. Dus gewoon maar eens een weekje op proef nemen dus. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2001 Report Share Posted 10 december 2001 Hoi, Theo Ik ben ook al enige tijd nieuwsgierig naar dit filter. Ik ben dus benieuwd naar je bevindingen! Het apparaat is vorig jaar goed getest in o.a. MusicHomestudio (januari 2000). Onderstaand apparaat van Kemp gebruik ik overigens al enige tijd, het verschil is goed waarneembaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 10 december 2001 Author Report Share Posted 10 december 2001 Beste Audiopaul, Waarvoor gebruik je laatstgenoemd 'attribuut' en wat zijn de effecten? Ik hou je verder wel op de hoogte als ik de Power Source eens beproef. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2001 Report Share Posted 10 december 2001 Hoi, Theo Ik gebruik deze SNS-plug op m'n Siltech stekkerblok om de laatste restje netvervuiling uit m'n schone groep te houden. Het apparaat is een parallelfilter, niet zo efficient als een seriefilter, maar wel afdoende om vervuiling buiten te houden. Het effect is goed waarneembaar..meer diepte en strakker laag! Kemp adviseert om deze SNS-pluggen op meerdere plekken in je huis en i.c.m. een serieel filter (Power Source) te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 13 december 2001 Report Share Posted 13 december 2001 Beste Theo, Net als Audiopaul ben ik een tevreden gebruiker van de SNS-plug. Redelijk wat effect voor een klein prijsje. De Kemp Power Source heb ik in een kijk (met je oren ) en vergelijk demo in een winkel mogen bewonderen. Naast Siltech, VdH, Audioplan en HMS. Mijn oordeel destijds: Beste filter van Kemp (ook het duurste filter) Beste koop van HMS. Beduidend goedkoper en niet veel slechter dan Kemp. Bestaat overigens in een 5 en 8 input uitvoering. Succes/Groet, Michel N.B. Wellicht vind je DIT interessant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Ik heb ook verschillende filters gehoord. De duurdere Tice was de enige die echt overtuigde. Het is dan ook niet (primair) een filter maar een conditioner). De stroom wordt door een trafo geleid waar die in feite als nieuw eruit komt. Op zich lijkt me dat het beste uitgangspunt. Nadeel een groot aparaat en duur. Het grote voordeel van HMS is dat deze uitgaat van de zogenaamde "eiland theorie". Het aparaat (de stekkerdoos is paarsgewijs opgebouwd en elk paar is van elkaar gescheiden. Elk paar kent ook zijn eigen op de specifieke functie toegesneden filtering (hun uitgangspunt is daarbij geen onnodige filtering). In de "Stereo" hebben ze die scheiding getest door een stoorsignaal aan een paar toe te voegen en vervolgens in het andere paar te kijken of het eruit komt. De HMS scoorde daar goed in. HMS is volgens mij ook niet echt een hifi merk maar een firma die met meetaparatuur en dergelijke bezig. Ik denk dat Michel gelijk heeft. HMS is de "beste koop". Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 PS 1 Nog even nagezocht. HMS geeft een boekje uit waarbij ze uitvoerig ingaan op 6 verschillende typen netvervuiling. Ze zeggen dat hun concept 3 typen echt aanpakt en op twee typen een goede invloed heeft. De brom die in een versterker en andere aparatuur zit en die niet uit de luidspreker komt kan je volgens HMS alleen aanpakken via drastische oplossingen zoals scheidingstransformatoren (geen ringkern),magnetischen spanningskonstanters (wat dat is weet ik niet) en power conditioners. Als technisch leek vraag ik me dan af zoiets niet eenvoudig te maken is. Een trafo voor de stekkerfilter (van HMS). Een trafo is toch niet zo duur.Ik hoop dat Stefan ook meeleest die heeft nogal wat technisch inzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts