Jump to content

gebruiksaanwijzing weller ec2002

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

hi iedereen,

game heeft 'm de ec2002. Niet morgen, niet overmorgen maar vanochtend. Verleden tijd, hij staat hier voor me... :D Met 2 extra puntjes een houdertje, tin en ziet er prima uit :).

Maar geen gebruiksaanwijzing... Weet iemand waar een pdf'je op internet staat? Ik heb gezocht maar vind niks...

Game

dankjulliewel groeten Game.

Geplaatst door aad602:

Hoi Game,

Is dat die weller met een digitaal display waar je de echte temp van de bout kan aflezen?

Zo ja, dan kan ik je wellicht helpen heb er nl. zelf een en moet nog ergens schema en usermanual hebben.

Gr Aad

Er zijn ongetwijfeld meerdere stations waar je kan instellen en aflezen die digitaal zijn. Mijne kan dat idd ook.

Als je zou willen kijken of je een manual van de ec2002 hebt.... graag

dankjewel, game

Geplaatst door JSA:

Volgens mij kun je beter ff Solderen voor dummy's scoren, heb je wellicht meer aan dan een gebruikshandleiding   :D

kappen, JSA :D

Solderen is een vaardigheid, en ik ga die vaardigheid leren.

Je moet er niet te makkelijk over denken, en niet te gewichtig over doen.

Natuurkunde dat is pas moeilijk :)

Ik wil gewoon weten wat ik wel en niet moet doen met die ec2002, en waar de knoppen voor dienen, etcetc.

sebastiaan, jij kan me vast wel helpen, ik denk dat een pb oin jouw richting de juiste oplossing is. Alleen jij hebt nogal eens problemen met je pb's...

Dus moet je hier posten... ;)

groeten GAme

Hallo Game,

Toch heeft Jasper wel gelijk en hij is een ervaringsdeskundige mbt solderen :D

Weet niet waar je hem vandaan hebt maar ik neem aan dat ie voor 230V is? Moet er ergens op staan.

Die EC2002 is toch die met dat draaiknopje of zitten er twee knopjes op voor de temperatuur. Knopjes met een pijltje naar boven en een pijltje naar beneden?

Het is niet zo mooeilijk hoor. Zit er niet een stekker aan met twee van die pootjes? Als het goed is past die in het stopcontact. Als dat zo is gewoon in het stopcontact steken. Als er niet zo'n stekker aan zit heb je een miskoop. Is ie in orde dan wordt 1 kant van de bout heet, dat is dat ding aan het andere snoer waar maar 1 punt aanzit. Je merkt vanzelf wel welke kant heet wordt. Je moet wel de aan/uitschakelaar even proberen. Staat die verkeert dan wordt de bout niet heet maar dat wil nog niet zeggen dat de bout stuk is. Gewoon de andere stand proberen. Met dat draaiknopje kun je de gewenste temperatuur instellen. Zijn het twee toetsjes dan kun je daarmee de temperatuur instellen. Let nu goed op het dislay. Daar staan cijfers, die geven de temperatuur aan. Zo ongeveer tussen de 320 en 370 is een aardige waarde voor dat display.

Zo een beetje duidelijk?

;)

P.s. Pas wel op met die hete bout. Als je de verkeerde kant beet pakt brand je je fikken.

Geplaatst door Pjotr:

Hallo Game,

Toch heeft Jasper wel gelijk en hij is een ervaringsdeskundige mbt solderen      :D

Weet niet waar je hem vandaan hebt maar ik neem aan dat ie voor 230V is? Moet er ergens op staan.

Die EC2002 is toch die  met dat draaiknopje of zitten er twee knopjes op voor de temperatuur. Knopjes met een pijltje naar boven en een pijltje naar beneden?

Het is niet zo mooeilijk hoor. Zit er niet een stekker aan met twee van die pootjes? Als het goed is past die in het stopcontact. Als dat zo is gewoon in het stopcontact steken. Als er niet zo'n stekker aan zit heb je een miskoop. Is ie in orde dan wordt 1 kant van de bout heet, dat is dat ding aan het andere snoer waar maar 1 punt aanzit. Je merkt vanzelf wel welke kant heet wordt. Je moet wel de aan/uitschakelaar even proberen. Staat die verkeert dan wordt de bout niet heet maar dat wil nog niet zeggen dat de bout stuk is. Gewoon de andere stand proberen. Met dat draaiknopje kun je de gewenste temperatuur instellen. Zijn het twee toetsjes dan kun je daarmee de temperatuur instellen. Let nu goed op het dislay. Daar staan cijfers, die geven de temperatuur aan. Zo ongeveer tussen de 320 en 370 is een aardige waarde voor dat display.

Zo een beetje duidelijk?

;)

P.s. Pas wel op met die hete bout. Als je de verkeerde kant beet pakt brand je je fikken.

:D:D:D

kwil gewoon aan manual....

Geplaatst door [[Game]]:

:D    :D    :D  

kwil gewoon aan manual....

Je kunt wel zo veel willen, echter daar moet je zelf ook wel eens wat voor doen. Leer er maar mee te leven dat niet voor alles een standaard op jouw situatie geente oplossing is.

Check http://www.student.ugent.be/welec/document...ecinleiding.pdf vanaf pagina 5 daar staat een paragraafje over de basics van het solderen.

Daar wil ik aan toevoegen dat je eigenlijk nooit mag knippen/trekken om te kijken of het vastzit NA het solderen omdat dat een kristallijne soldeerverbinding oplevert die op de lange termijn kwalitatief minder is.

• 2 weeks later...
Geplaatst door JSA:

Heb je hem al 'aan' kunnen krijgen?   ;)

nee, ik wacht nog steeds op de gebruiksaanwijzing... :D

Ja ik heb al gesoldeert, maar hij smolt de tin eigenlijk niet zo lekker...

Ik had een stukje zilversoldeer en dat ging beter.

witmetaal cw sn60 0,7 mm had ik, en die ging minder

GAme

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...