Hans van Liempd Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Discussie gesloten..... Jullie zijn het eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 oktober 2003 Author Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Discussie gesloten..... Jullie zijn het eens De ongelofelijke niet-gelovigen zijn het altijd met elkaar eens Hun positie is het simpelst: Niets om uit te leggen, alleen maar een "standpunt" innnemen en dit domweg vol blijven houden..... Als je niet van nadenken houdt, moet je het vooral zo doen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Bob James:Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste, Nadenken is altijd goed, je verdiepen en de materie ook. Meten is nog beter. Daar heb ik allemaal niets op tegen. Maar als je dan toch diep aan het nadenken bent, dan kom je er toch ook wel achter dat 10000 Eur. voor een NBS kabel nooit te verantwoorden is, en dat je dus echt genaaid wordt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door : (...) Hoe kan ik meten cq. weten of ik veel last heb van stoorvelden? Ik vertrouw mijn gehoor niet zo (...) Psst... Erik.... Vond je dit ook zo'n leuke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Nadenken is altijd goed, je verdiepen en de materie ook. Meten is nog beter. Daar heb ik allemaal niets op tegen. Maar als je dan toch diep aan het nadenken bent, dan kom je er toch ook wel achter dat 10000 Eur. voor een NBS kabel nooit te verantwoorden is, en dat je dus echt genaaid wordt. Groeten, Bas Array kabels kosten veel minder, en klinken in elk geval anders. Ik vind dat de ruimte en het uitklinken van instrumenten inderdaad beter wordt weergegeven. Of je nou van vet of strak laag houdt is een ander verhaal. Soms zijn kabels een verademing. Op de Totem luidsprekers b.v. kon je beter niet met Array kabels draaien, je hebt dan n.l. nauwelijks nog laag. met de MIT's werd dit veel beter (lees luider). Ik heb al vaak een vergelijk gedaan tussen kabels, wat wel nodig is dat de setup alles laat horen. Is dit niet het geval, dan zul je inderdaad geen verschil tussen kabels horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 oktober 2003 Author Report Share Posted 7 oktober 2003 Aan NBS begin ik niet meer, de kabels doen iets, maar in sommige gevallen doen ze te veel, ofwel neutraal is anders De hoge prijs is ook voor mij reden om er niet verder mee te gaan. Mijn netsnoertje had ik trouwens voor een redelijke prijs, zeker voor die tijd. Weer terug naar de speakerkabels .... Ik hecht belang aan een super strak laag en ik wil kunnen horen of een galm is toegevoegd, of dat hij echt (akoestisch) is. Dat lukt mij prima met de Crescendo en bij veel (speaker)kabels kun je dat niet of nauwelijks horen De opname-akoestiek op zich is daarmee ook goed te horen en dat duidt wat mij betreft niet op een simpelweg luider middengebied, maar op betere weergave van zeer kleine details. De kabels van Hans komen dicht in de buurt, terwijl ze heel anders van constructie zijn Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 oktober 2003 Author Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door JSA: Nou, dan is er toch iets mis met je set, want ik kan dat ook met gewoon installatie draad horen Opscheppers heb je altijd wel hear Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door JSA: Nou, dan is er toch iets mis met je set, want ik kan dat ook met gewoon installatie draad horen Dus als alleen als je slecht horend bent heb je baat bij goede super dure kabels Hmmm..... zit wat in Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 november 2003 Author Report Share Posted 9 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Discussie gesloten..... Jullie zijn het eens Deze discussie staat nog steeds open Is er al iemand die naar aanleiding van de hier gedane beschrijvingen iets met LSkabels heeft uitgeprobeerd Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november 2003 Report Share Posted 9 november 2003 Tja 't wordt vervelend, maar ik heb afgelopen week een set MIT 4 biwire kabels vervangen door ..... uiteraard gevlochten spul. En wel met vier kables van ca 3 m. Dus een echte biwire. Het verschil was groot, heel erg groot zelfs. De galm zit zelfs niet meer alleen achter de speakers, maar komt zelfs naast je de ruimte in. Het is hier duidelijk dat dit door de luidsprekerkabels komt, verder is er n.l. niks aan de set gewijzigd. Met de MIT's op een CD van Frits de With (4e editie) klinkt het allemaal heel erg mooi, maar de "jus" komt er pas aan met de andere kabels. Luidsprekerkabels doen wel degelijk heel veel op dit punt. Ik ben benieuwd hoe Ruud dit ervaart, hij moet langzamerhand toch ook zijn kabels hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 november 2003 Author Report Share Posted 9 november 2003 Tja, om nu een MIT kabel te nemen, dat geeft voorspelbare resultaten Een "gewone" vdHul, Cardas of een dropveter vergelijken (als er maar geen kastje tussen zit) zegt wel wat meer Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Ome Henk:<STRONG> Een galmende basssss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Ruud: Het wordt tijd dat je weer eens langskomt .......ga je gelijk op zoek naar wat anders Geplaatst door Ome Henk: Tsssss Je bent er zo van onder de indruk dat je ook je mid-hoog ermee wilt beknopen Henk toch, ik bedoel een ander......huis, komen de Usher Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Ruud: Henk toch, ik bedoel een ander......huis Mid/hoog blijft gewoon beSiltecht Bedoel je ook dat het in een kleine ruimte niet ruimtelijk kan klinken....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Bedoel je ook dat het in een kleine ruimte niet ruimtelijk kan klinken....??? Natuurlijk niet......ik heb het over de bas-output van Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Ruud: Mid/hoog blijft gewoon beSiltecht Heb je het al andersom geprobeerd..??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Heb je het al andersom geprobeerd..??? Nou nee, eerst maar eens van de schok bekomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door Ruud: Nou nee, eerst maar eens van de schok bekomen Vertel, vertel..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 Ik heb een Van Den Hul CS-122, kabel waar versilverd koper draad inzit met koolstof erom heen. Dat is laatst vervangen door een CAT 5 UTP kabel. Ik heb 1 kabel per kant gebruikt en drie draadjes per connector. Lengte van de CS-122 is 3 meter per kant en de UTP kabel is 1,5 meter per kant. De ruimtelijke weergave is bij mij sterk verbeterd, het lijkt of de UTP kabel veel sneller is dan de CS-122. In het hoog en midhoog soms iets te snel, maar niet altijd hinderlijk. Bij goede opnames hoor je goed de galm van de ruimte., best geinig als je het niet gewend bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 november 2003 Report Share Posted 13 november 2003 Geplaatst door Lars:Ik heb een Van Den Hul CS-122, kabel waar versilverd koper draad inzit met koolstof erom heen. Dat is laatst vervangen door een CAT 5 UTP kabel. Ik heb 1 kabel per kant gebruikt en drie draadjes per connector. Lengte van de CS-122 is 3 meter per kant en de UTP kabel is 1,5 meter per kant. De ruimtelijke weergave is bij mij sterk verbeterd, het lijkt of de UTP kabel veel sneller is dan de CS-122. In het hoog en midhoog soms iets te snel, maar niet altijd hinderlijk. Bij goede opnames hoor je goed de galm van de ruimte., best geinig als je het niet gewend bent. Het telkens opnieuw kopen van dit soort kabels, in combinatie met het horen van steeds meer "galm van de ruimte", levert een tamelijk verontrustend beeld op. Wellicht doe je er goed aan binnenkort een zielkundige te consulteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 13 november 2003 Report Share Posted 13 november 2003 Geplaatst door Bob James: Het telkens opnieuw kopen van dit soort kabels, in combinatie met het horen van steeds meer "galm van de ruimte", levert een tamelijk verontrustend beeld op. Wellicht doe je er goed aan binnenkort een zielkundige te consulteren. Ik heb het niet over kopen van kabels en de VDH is nog steeds mijn eerste. En als de ruimte galmt, dan is het niet goed natuurlijk. Gelukkig blijft de galm in de opname en niet in mijn kamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 13 november 2003 Report Share Posted 13 november 2003 Geplaatst door Bob James: Het telkens opnieuw kopen van dit soort kabels, in combinatie met het horen van steeds meer "galm van de ruimte", levert een tamelijk verontrustend beeld op. Wellicht doe je er goed aan binnenkort een zielkundige te consulteren. *gniffelt* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts