tjeb Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Wij kan mij vertellen wat het voordeel is van blauwe leds in de cd speler, ik heb hier het een en ander overgelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 21 januari 2002 Report Share Posted 21 januari 2002 Waarschijnlijk bedoel je blauwe laser. Ik weet namelijk dat door het gebruik van blauwe laser er meer op een cd-tje past. Dat cd-tje moet dan wel op een bepaalde manier gebrand worden. Of het ook uit maakt voor de geluids kwaliteit weet ik niet. Er is vast wel iemand op dit forum die je dat goed kan uitleggen. greetz, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Geplaatst door tjeb:Wij kan mij vertellen wat het voordeel is van blauwe leds in de cd speler, ik heb hier het een en ander overgelezen. Er lopen geloof ik nu 3 dingen door elkaar: 1. Blauwe lasers is leuk voor als je DVD / SACD wilt lezen, maar daar kun je geen CD mee lezen. Dus daar is niet veel voordeel mee te halen ;-) 2. Groene leds in de laserpickups kwam je vroeger nog wel eens tegen bij Krell c.s. Het argument was 'het cancelen van het strooilicht van de laser'. Hoe je met groen licht rood strooilicht kan opheffen mag je mij vertellen, maar het was een stoer verhaal en een stoer gezicht dus het verkocht goed. Ik heb ooit voor de lol eens een groene led in de laserpickup van mijn Luxman 105U gestopt maar kon geen verschil horen. 3. Blauwe leds anywhere in je apparaat verhogen de Zenstatus en werken als zodanig als groot voordeel. Alleen nu Pioneer en Kenwood ook blauwe leds in hun mini-systeempjes vrutten is het exclusieve er vanaf, dus ik moet maar eens wat nieuws verzinnen ;-) ;-) Groeten, Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 22 januari 2002 Author Report Share Posted 22 januari 2002 wat ik bedoel is een blauwe led naast de laser (rood), ik kan me aleen het merk die dit toepaste niet meer herinderen, ik meen dat dit electrcompaniet was maar hang me hier niet aan op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Sonneteer heeft een blauw ledje ter verhoging van de Zen status. Twee jaar geleden heb ik Sonneteer gehoord op de VAD en was zeer onder de indruk. Betaalbaar en onmiskenbaar High-end. De ontwerper is een Iranees die wel een zeer Engelse uitstraling had. Hij vertelde me dat hij eerst bij Arcam gewerkt had voordat hij voor zichzelf begon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 SONNETEER heb ik eergister beluisterd naast een krell en nog een versterker en ik vond het blauwe lampje eigenlijk best wel irriterend veeeeeel te fel wat mij aan de sonneteer wel opviel is dat ie een heel open geluid had bijna in de buurt van buizen maar wat ik niet snapte is dat de kast helemaal dicht is kan iemand mij daar uitleg over kan geven het lijkt me dat als een transistor zo warm word de levensduur toch verkort word (de versterker was naar een uurtje spelen niet meer vast te houden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 2 februari 2002 Report Share Posted 2 februari 2002 Hangt ervanaf, elektronen rennen harder als het warm is. Het zijn net een stelletje middelbare schoolleerlingen die aan het gymmen zijn en moeten opwarmen voordat ze in staat zijn het moeilijkere werk aan te pakken. Slechte metafoor, maar ik kon de verleiding niet weerstaan : Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 februari 2002 Report Share Posted 3 februari 2002 Hai Avallon, Mij kabels liggen vlak bij een verwarming zou dat helpen (als die aan staat),voodoo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts