Guest KornelisA Posted 12 oktober 2003 Report Share Posted 12 oktober 2003 Wie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 oktober 2003 Report Share Posted 13 oktober 2003 Geplaatst door KeesW:Wie kent dit buizenmerk en kan er mij iets over vertellen. MvG Kees Beste KeesW, Ze zijn te duur voor wat ze kunnen. Ze klinken onsamenhangend (warrig) en een tikkeltje aan de scherpe kant. MvG, Haudio PS. Bedankt.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 15 oktober 2003 Report Share Posted 15 oktober 2003 Hoi Haudio, Is dat niet een te kort door de bocht? Ik heb in het verleden nog eens met veel plezier een tijd geluisterd naar een setje 12AT7WC's NOS. Klonk erg goed. Voor mij zonder meer te vergelijken met de grotere merken. (Was National niet een Phillips kloon/dochter??) De "nieuwe" National is volgens mij chinees. Hoe die zijn qua prijs/kwaliteit zou ik niet weten. 'K heb ook niet de behoefte om daar achter te komen trouwens... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Je kan je bij het onderwerp buizen afvragen waar deze vandaan komen en of ze dus wel eigenlijk van NATIONAL zijn. Heel veel buizen (als het niet alles is) komen tegenwoordig uit china voorzien van div merknamen. Buizen uit de oude tijd zijn ALTIJD beter maar daar is helaas bijna niet aan te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Don, Als je een buis goed bekijkt geeft de manier van bouwen (degelijk of niet, netjes gemaakt e.d.) een hele aardige indicatie. Zo kun je al redelijk het kaf van het koren scheiden in het geval je twijfelt of een NOS-buis "echt" is. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door Michel:Don, Als je een buis goed bekijkt geeft de manier van bouwen (degelijk of niet, netjes gemaakt e.d.) een hele aardige indicatie. Zo kun je al redelijk het kaf van het koren scheiden in het geval je twijfelt of een NOS-buis "echt" is. Groet, Michel Ben ik gedeeltelijk met je eens echter heb ik het volgende meegemaakt met een 8 tal Golden Dragon buizen type El34 welke byzonder snel aan slijtage onderhevig waren en rumoerig werden en meer dan eens een tik nodig hadden om een vervelende brom te doen kwijt raken. Ze zagen er prima uit dat wel en waren duur. Hier had ik geen zin meer in dus kocht ik de goedkoopste buizen merk Chungway (OID) Zaten niet netje,s in de voet en na verloop van tijd sloeg er allerlei bruine aanslag neer in de buis(zouten) maar ze bleven hun werk uitstekend doen en doen dit nu na 4 jaar nog steeds. Natuurlijk is dit niet altijd het geval en zal een merk buis welke netje,s opgebouwd heus wel zijn werk ook goed doen maar daar rest de vraag he je wel met een merk te maken of alleen met een merk stempel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: dus kocht ik de goedkoopste buizen merk Chungway (OID) zeg don. je weet toch wel wat voor merk buissen er in je versterker zit toch! en chungway zou dit Shuguang kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door telefunken:en chungway zou dit Shuguang kunnen zijn. Zo'n naam zou ik ook vergeten zijn in de tijd die ik ndig heb om van mijn versterker naar de pc te lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 7 november 2003 Report Share Posted 7 november 2003 Geplaatst door richard 1:Zo'n naam zou ik ook vergeten zijn in de tijd die ik ndig heb om van mijn versterker naar de pc te lopen. Nou inderdaad dus en zeker in mijn geval want de versterker heb ik aan een vriend verkocht en die speelt dagelijks nog steeds met die buizen. Het was iets in die richting DIL electronica verkocht ze destijds . TESLA buizen heb ik trouwens ook gehad waren ook goed en zagen er netje,s uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts