Jump to content

Zelf netkabels maken.....????

WanFie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Pjotr:

Wanneer kunnen we een recentie van Hans zijn zelfgebreide netsnoeren verwachten?

Dat kan nog wel even duren, ik moet n.l. eerst nog 'n setje luidsprekers kabels "breien" (4x 3 meter).

Ondertussen kunnen we Hear mooi uitvechten hoe het moet....

:)

Geplaatst door telefunken:

is deze draad niks om een netsnoer van te twisten of vlechten of punniken.

High-End Teflon binnenbekabeling enkeladerig 3.10 mm2 te koop bij speaker&co en speakerland.

Ik ken deze draad, maar dit is stranded, en ik ben het met Bas eens dat massief voordelen heeft.

Ik zoek al langere tijd naar massief draad met teflon isolatie (voor redelijk geld), maar kan tot op heden niks vinden.

Bas,

waarom moet het draad zuurstofvrij zijn, er gaat alleen 50 Hz door (als het goed is).

Die XTC deed toch nog best veel op m'n Array's. Ik vraag me nog af hoe het komt. Er zitten nu tenslotte ook een netfilter en afgeschermde kabels tussen.

Overigens is de XTC ook gewoon in het netfilter gepropt. Dus eigenlijk de korte afgeschermde kabel eruit, en de XTC erin.

Ik blijf het vreemd vinden wat hier gebeurd. En vraag net zoals Andr

Geplaatst door cgm:

Wat ik me ook afvraag is of het nou de afscherming is of die dikke kabel, en of het nou effect heeft op het net of op de voeding van het apparaat?

En welke....???

Geplaatst door cgm:

Als het niet bekend is lijkt het me in ieder geval testbaar..

Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen en metingen dat het met de ene kabel beter is dan met de andere. Er zijn ook geen formules voor of zo. Het blijft een zaak die je voorlopig alleen kunt horen.

Maar er is al vaak bewezen dat je beter hoort dan meetapparaten kunnen meten.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen en metingen dat het met de ene kabel beter is dan met de andere. Er zijn ook geen formules voor of zo. Het blijft een zaak die je voorlopig alleen kunt horen.

Ik heb het ook niet over meten, maar enige wetenschappelijke aanpak kan nooit kwaad toch?

Mag ik een voorbeeld geven van wat ik bedoel:

De xtc-kabel was zowel voorzien van afscherming als van hele dikke gevlochten kabels, en vlechten, en een mooie stekker.

Ik zou dus eerst een kabel vlechten, of een standaard snoer afschermen, om het aantal verschillen te verminderen, en proberen te "horen" wat er toe doet.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Horen + interpreteren = luisteren.

Meten + interpreteren = ook aannemen!!

't is gewoon de kop die niet deugd.

;)

Groeten Simon

Geplaatst door RP:

Ja MAN ... ben net terug uit Jamaica Dree

vandaar   :D   :)   :) das pas echt relaxed daar. Hele eiland is stoned als een garnaal en iedereen even aardig, ... van belang vind ik dat de kabel veilig is, goede contacten heeft en soepel. Liefst zo'n 4mm2 voor amps en 2.5mm2 voor pre-amps en digitaal. De klank ... het zal wel   :) ... heb 15 meter dik afgeschermd kabel door een goot lopen naar de meterkast ... dus die 2 meter extra naar naar mijn apparatuur   :) Vind de Kabels van Sebastiaan Topkwaliteit dus daarom hangen ze eraan, de klank regel ik met goed apparatuur   :D

Rene

Iedereen stoned, lekker zeg ....

Ik wil zelf nog wat experimenteren met de Titanex kabels, zaterdag zou Bas ze op lengte maken maar ja, weer niet dus.

Het komt ooit wel een keer goed :D

Andr

Geplaatst door telefunken:

wat ben je van plan met de titanex kabel te gaan testen en hoe.

en wat voor kabel heb je het over is dit een 3x2.5 of 3x4 of 5x4mm aders.

ik ben zelf ook geintereseerd in dit merk vandaar deze vragen.

Ik dacht zelf aan 3x2,5mm en 3x4mm om met elkaar te vergelijken op de Aragons.

Verder zou ik ze kunnen afschermen en dan heb je het wel gehad.

Het zijn nl. al kant en klare kabels zoals Bas eerder schreef.

Wordt het wat bij mij, dan is Henk ook meteen geholpen, want die speelt nu met pc snoertjes :D

Andr