Hans van Liempd Posted 17 november 2003 Author Report Share Posted 17 november 2003 De eerste netkabels zijn klaar. Ik heb er Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 november 2003 Report Share Posted 17 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Dat dit niet voor alle cd-spelers geldt bleek bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 november 2003 Report Share Posted 17 november 2003 Beste, Sterker nog, wanneer een cd speler (of welk product dan ook) een netfilter heeft moet hij wel aan aarde. Anders werkt A het netfilter niet goed meer, en B kan er spanning op de kast komen te staan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2003 Author Report Share Posted 17 november 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Sterker nog, wanneer een cd speler (of welk product dan ook) een netfilter heeft moet hij wel aan aarde. Anders werkt A het netfilter niet goed meer, en B kan er spanning op de kast komen te staan. Groeten, Bas Ik zou eigenlijk denken als de kast niet aan aarde (ook niet via de interlinks) ligt zou je met aarde een betere afscherming moeten krijgen. Kennelijk is er toch ergens nog een aardeverbinding gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 kheb nu een netkabel gevlochten van verzilverd koperdraad wat met teflon is geisoleerd. Ik moet langzamerhand maar eens wat netkabels serieus gaan vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Vandaag was ik in een electrozaak waar ik 6mm2 zag liggen. Bij nader bekijken bleek de kern te bestaan uit een 6 tot 8 draden. Het voelde redelijk soepel aan. dus zal het wel lukken om dit door een 3/4" electra buis te frommelen. Zou dit wat zijn voor een aanleg vanaf de meterkast tot aan de apparatuur? Wat het kostte stond er niet op, heb het ook niet gevraagd. Het was op een rol van 100m. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Wat heb je aan 6mm2 als voor de energiemeter 4mm2 zit? Ik denk ook dat het vrij lastig te monteren is Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 Omdat we heel veel verschillende mogelijkheden wilden vergelijken hebben we maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 en geen hoofdpijn ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 en geen hoofdpijn ?? Nee, in m'n kni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 Ik ben weer wat wijzer... Dat denk je maar tzit allemaal tussen de oren...??? tzal wel.....anders zitten je oren n.l. nergens aan vast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Ik ben weer wat wijzer... Dat denk je maar tzit allemaal tussen de oren...??? tzal wel.....anders zitten je oren n.l. nergens aan vast... nee , het zit achter de ogen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 Ik ben weer wat wijzer... Dat denk je maar tzit allemaal tussen de oren...??? tzal wel.....anders zitten je oren n.l. nergens aan vast... nee , het zit achter de ogen . da bedoel ik.... als daar niks zou zitten. vielen je oren op de grond..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 Ik ben weer wat wijzer... Dat denk je maar tzit allemaal tussen de oren...??? tzal wel.....anders zitten je oren n.l. nergens aan vast... In jouw situatie zul je wellicht wijzer zijn Hans, maar geldt dat dan automatisch ook voor andere situaties Nee... maar dat heb ik ook nergens geschreven. Ik heb keurig de muziekkeuze en apparatuur vermeld. In andere gevallen kan het uiteraard anders zijn. Het is zeker geen waarheid. Ik hoop alleen dat andere hier wat aan hebben. In ieder geval ze aan te moedigen ook eens wat met netkabels te gaan experimenteren. Alleen... als je geen stekker aan een snoer kunt zetten kun je er beter afblijven. Verder is het niet moeilijk, en altijd beter dan die bijgeleverde dropveters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 hoi hans. ik zelf heb nu 4 verschillende netkabels gemaakt en ik ga ze op 1e kerstdag testen ik sluit alle apparatuur met standaard dropveters(computersnoer)en daarna ga ik elk netsnoer 1 voor 1 uittesten eerst op de cd speler,waarbij ik ook 1 muziekstuk ga gebruiken als punt. daarna als ik alle voordelen heb opgeschreven bewaar ik dit en wil deze zelfde kabels uittesten bij een vriend hij heeft dezelfde bak als ik maar dan stereo,ik heb hier 2 mono's van. als ik hier de voor en nadelen ook van op papier heb ga ik de best klinkende namaken voor mijn mono blokken. zo gaat mijn test eruit zien.(ongeveer) ook ik heb een netfilter(v Medevoort) vaak gehoord dat je hier geen eindbakken op moet aansluiten omdat ..........(vele redenen)maar ikzelf heeft dit eigenlijk nooit geprobeerd ,deze test neem ik ook gelijk mee die dag. ook ga ik 1e kerstdag uitproberen hoe de cd-speler zich gedraagt met een zelfbouwnetsnoer maar dan zonder een filter er tussen. al met al word dit een drukke dag,en nou maar hopen dat mijn vrouw een hoop strijkwas heeft op zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 december 2003 Author Report Share Posted 24 december 2003 Rob.... niet zo'n kerstfanaat zeker...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 december 2003 Author Report Share Posted 24 december 2003 Ik heb onder recenties een nieuw topic geopend om je recenties in kwijt te kunnen, hier vindt je het n.l. nooit meer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 24 december 2003 Report Share Posted 24 december 2003 Rob.... niet zo'n kerstfanaat zeker...??? nee sorry hans. dat scheinheilige gedoe erom heen hou ik niet zo van (lekker gezellig met de kerst) het moet het hele jaar gezellig zijn (je leef maar 1x) en dan hebben we nog oudejaars avond (iedereen wenst elkaar het beste) maar achter je rug lullen ze over je of ze gunnen je het licht niet in je ogen(de rest van het jaar). maar verder gaat het goed. maar toch nog een prettige kerst en nieuwjaar toe gewenst en veel kabel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 hoi hans. ik zelf heb nu 4 verschillende netkabels gemaakt en ik ga ze op 1e kerstdag testen ik sluit alle apparatuur met standaard dropveters(computersnoer)en daarna ga ik elk netsnoer 1 voor 1 uittesten eerst op de cd speler,waarbij ik ook 1 muziekstuk ga gebruiken als punt. daarna als ik alle voordelen heb opgeschreven bewaar ik dit en wil deze zelfde kabels uittesten bij een vriend hij heeft dezelfde bak als ik maar dan stereo,ik heb hier 2 mono's van. als ik hier de voor en nadelen ook van op papier heb ga ik de best klinkende namaken voor mijn mono blokken. zo gaat mijn test eruit zien.(ongeveer) ook ik heb een netfilter(v Medevoort) vaak gehoord dat je hier geen eindbakken op moet aansluiten omdat ..........(vele redenen)maar ikzelf heeft dit eigenlijk nooit geprobeerd ,deze test neem ik ook gelijk mee die dag. ook ga ik 1e kerstdag uitproberen hoe de cd-speler zich gedraagt met een zelfbouwnetsnoer maar dan zonder een filter er tussen. al met al word dit een drukke dag,en nou maar hopen dat mijn vrouw een hoop strijkwas heeft op zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 hoi hans. ik zelf heb nu 4 verschillende netkabels gemaakt en ik ga ze op 1e kerstdag testen ik sluit alle apparatuur met standaard dropveters(computersnoer)en daarna ga ik elk netsnoer 1 voor 1 uittesten eerst op de cd speler,waarbij ik ook 1 muziekstuk ga gebruiken als punt. daarna als ik alle voordelen heb opgeschreven bewaar ik dit en wil deze zelfde kabels uittesten bij een vriend hij heeft dezelfde bak als ik maar dan stereo,ik heb hier 2 mono's van. als ik hier de voor en nadelen ook van op papier heb ga ik de best klinkende namaken voor mijn mono blokken. zo gaat mijn test eruit zien.(ongeveer) ook ik heb een netfilter(v Medevoort) vaak gehoord dat je hier geen eindbakken op moet aansluiten omdat ..........(vele redenen)maar ikzelf heeft dit eigenlijk nooit geprobeerd ,deze test neem ik ook gelijk mee die dag. ook ga ik 1e kerstdag uitproberen hoe de cd-speler zich gedraagt met een zelfbouwnetsnoer maar dan zonder een filter er tussen. al met al word dit een drukke dag,en nou maar hopen dat mijn vrouw een hoop strijkwas heeft op zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 29 december 2003 Report Share Posted 29 december 2003 Mensen, ik ben ook druk aan het vlechten geweest en nu zoek ik nog een paar mooie connectors, 1 apparaat steker en zon IEC connector dus, van bijvoorbeeld Wattgate of Furutech als het een beetje betaalbaar is. In het buitenland zijn deze genoeg te vinden, maar in nederland kan ik nergens een winkel vinden (op internet) die deze kan leveren, weten jullie misschien iets?? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts